וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בין קודש לחול: מה יש לעשות בשבת בירושלים?

18.10.2018 / 8:54

יום שבת בירושלים זה תמיד נושא שיוצר מחלוקת: יש מי שטוען שהיא סגורה ואין מה לעשות בה, אבל אם תגיעו לסוף שבוע בבירה, תמצאו בה מסעדות שוות, בתי קפה, אולמות קולנוע וגם אטרקציות רבות לילדים. אז למה לא כל יום שבת?

רחובות ריקים בירושלים. יפעת סני, מערכת וואלה!
רחובות ירושלים ריקים בשבת, אבל לפעמים זה יתרון/מערכת וואלה!, יפעת סני

כשמדברים על שבת בירושלים, תמיד מדובר בנושא טעון. יש את מי שיטענו שאין מה לעשות בשבת בירושלים, שהעיר ריקה והכל סגור, יש את מי שיטענו שפתיחת מקומות בילוי בעיר היא חילול הקודש, ויש את אלו שפשוט רוצים לבלות כמה ימים בעיר בלי שכל הנטל של דת-מדינה יונח על הכתפיים שלהם. אז נתחיל מהסוף - יש מה לעשות בשבת בירושלים. אם אתם חילוניים שמגיעים לסוף שבוע בבירה, תמצאו בה מסעדות שוות, בתי קפה, אולמות קולנוע וגם אטרקציות רבות לילדים כמו האקווריום המפורסם, גן החיות התנכ"י, המוזיאון ומתחם התחנה.

אבל את זה כל מי שביקר בירושלים בשנים האחרונות יודע. הבשורה האמיתית שיוצאת מעיר הבירה היא הניסיון להפוך את השיח על השבת בירושלים לכזה שמאפשר שבת מהנה לחילוניים ודתיים יחד, בלי לגרור את החילוניים לבית הכנסת, ובלי לגרום לדתיים לחוש אי נוחות. זה נשמע לא סביר, בעיקר בעיר כל כך מסוכסכת, אבל 24 שעות בירושלים הוכיחו שזה בהחלט אפשרי. הנה הצעת הגשה לשבת "קצת אחרת" בעיר הקודש:

האירועים הקרובים בבית אבי חי

קבלת שבת
26.10 שישי החל מ13:00 - הלובים מארחים את דוד ד'אור והדס פל ירדן בהנחיית לבנת בן חמו.

ווקה-שבת
2.11, שישי בשעה 12:30/

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully