וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוג תיירים ניסו לגנוב לבנים ממשרפה באושוויץ, ונתפס על ידי תיירים אחרים

17.7.2018 / 10:08

זוג תיירים מהונגריה בשנות ה-30 לחייהם, נתפסו בשבת האחרונה לאחר שזוג אחר של תיירים ראו אותם מכניסים לתוך שקית לבנים ממחנה ההשמדה בפולין. התיירים נקנסו כל אחד בסכום השווה לכ-1,500 שקלים, בנוסף למאסר על תנאי לתקופה של שנה

רויטרס

בווידאו: תזכורת לשלט הכניסה שנגנב בעבר מאושוויץ

שני תיירים הונגרים הודו שניסו לגנוב לבנים מקיר הריסות מחנה ההשמדה אושוויץ שבפולין. הלבנים היו חלק מאחד הקירות של המשפרות שהופעלו במקום. שני התיירים, אישה כבת 30 וגבר בן 36, נתפסו בשבת האחרונה לאחר שזוג אחר של תיירים ראו אותם מכניסים את הלבנים לתוך שקית, והזעיק את האבטחה במקום.

"האיש והאשה הואשמו בגניבה של נכס תרבותי, ושניהם הודו בביצוע העבירה", אמר קצין המשטרה המקומי מתאוש דרוואל לסוכנות הידיעות הפולנית PAP. "הם הסבירו שרצו לקחת את הלבנים כמזכרת ושלא הבינו את ההשלכות של מעשיהם. התיירים ההונגרים נקנסו כל אחד בסכום של 1,500 זלוטי (השווים לכ-1,500 שקלים) והושט עליהם מאסר על תנאי לתקופה של שנה.

מחנה ההשמדה אושוויץ-בירקנאו, שהקימה גרמנית הנאצית בדרום פולין במהלך מלחמת העולם השנייה, הפך לסמל של רצח העם היהודי באירופה על ידי הנאצים, ונרצחו בו מיליון ומאה אלף יהודים בין מיוני 1940 ועד ינואר 1945. מעל מאה אלף איש אחרים, פולנים לא יהודים, איטלקים, שבויי מלחמה סובייטיים ומתנגדי המשטר הנאצי מצאו בו גם הם את מותם.

שחקני נבחרת אנגליה במחנה ההשמדה אושוויץ. רויטרס
סמל של רצח העם היהודי באירופה על ידי הנאצים. אושוויץ/רויטרס

בעבר, גם ישראלים גנבו מזכרות מהמחנה

אין זו הפעם הראשונה שתיירים מואשמים בגניבה של חלקים מהמבנה ההיסטורי. לפני שלוש שנים שני תלמידי בית ספר בריטים שהיו בסיור לימודי, קיבלו קנס ומאסר על תנאי לשנה והושעו מהלימודים למשך שנים לאחר שהודו בכך שלקחו כפתורים, מסרק וכפות שהיו שייכים לאסירים במחנה. בשנת 2011 זוג ישראלים נידון לשנתיים מאסר על תנאי לאחר שנתפס בגניבת תשעה פריטים שונים משטח מוזיאון מחנה ההשמדה בהם כפות, מזלגות, מספריים וסוגר לבקבוק יין עשוי פורצלן.

שנתיים קודם לכן נגנב שלט הכניסה המפורסם של המחנה שעליו הכיתוב "העבודה משחררת". השלט, במשקל 40 קילוגרם, נגנב בהוראה של לאנדרס הוסטגרום, מייסד המפלגה הניאו-נאצית בשבדיה. הוא נמצא כמה ימים לאחר מכן מפורק לשלוש חתיכות - ושוחזר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully