וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיירים עפים בשבילה: העיר מספר 1 ביבשת אמריקה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

18.7.2018 / 7:30

ספורט אקסטרים, פארקים מלאי אטרקציות, חיי לילה תוססים, אוכל אסיאתי מעולה ואנרגיות טובות. ונקובר שוב דורגה כעיר הכי איכותית לחיות בה ביבשת אמריקה, וכדאי שאתם תגלו את מה שתושביה כבר יודעים מזמן. שם, במקום שבו קנדה נגמרת, יכולה להתחיל ההרפתקה שלכם

ונקובר, קנדה. ShutterStock
שונה, מיוחדת, אפילו קצבית וסוערת לעתים. ונקובר/ShutterStock

במרץ 2018 פרסמה חברת הייעוץ הבינלאומית מרסר את דירוג הערים הכי טובות לגור בהן בעולם ואף אחד בוונקובר שבקנדה לא הופתע. הם כבר יודעים זאת שנים - העיר שלהם היא העיר שהכי טוב לגור בה ביבשת אמריקה. עיר מושלמת. תחבורה, ניקיון, חינוך, אטרקציות, ביטחון אישי, אין תחום שהיא לא מצטיינת בו. וכן, היא גם יפה. מצד אחד מפרץ עצום וירוק שיוצר חצי האי ונקובר שמולו היא שוכנת, ומסביבה הרים מיוערים בעלי אוויר נקי וצונן. בחורף היא אפורה ושותקת, בקיץ פורחת ותוססת, ולא רק כיף וטוב לגור בה, אלא כדאי מאוד לבקר ולטייל בה. היא שוכנת בקצה המערבי של קנדה, ומספיקים יומיים-שלושה של טיול בה כדי להבין מדוע תיירים עפים בשבילה.

לקנדה יש דימוי של ארץ ענקית וריקה שבה הטבע הפראי שולט והאנשים בה רגועים ואדיבים. ובכן - זה נכון. לגמרי. ומספיק כדי לטייל בה כמה ימים או שבועות כדי להבין שמתרגלים לזה מהר ואם העולם היה מושלם, אז הוא היה כנראה עולם יותר קנדי. ובכל זאת, ונקובר הגדולה - מטרופולין של קרוב ל-2.5 מיליון איש שלא מעט מתושביו הם מהגרים מרחבי העולם - היא עיר שונה, מיוחדת, אפילו קצבית וסוערת בחודשים מסוימים בשנה.

MoveHub, חברת מחקר המספקת מידע עבור אלה המעוניינים לעבור לגור בחו"ל, מדרגת את ונקובר כעיר עם חיי הלילה הכי מסעירים בקנדה, כך שהטיולים במהלך היום תמיד יכולים להסתיים בחגיגה לילית באחד הברים, המועדונים או האטרקציות השונות שבה. העיר הצעירה, שהוקמה בתקופת הבהלה לזהב באמצע המאה ה-19 על ידי מחפשים שהתיישבו בשפך נהר פיירזר, צמחה במהירות בשנות ה-40 וה-50 של המאה ה-20 בעקבות גלי הגירה, והפכה לעיר מספר 1 באמריקה.

קנדה פלייס, ונקובר. ShutterStock
יש בו הכול. קנדה פלייס שבמרכז ונקובר/ShutterStock

ג'ונגל בלב העיר וסוג של מפגש עם חייזרים

אחד הדברים שבולטים בוונקובר הוא שהיא ירוקה-כחולה, בזכות הטבע שעוטף אותה. אחד המקומות הפופולריים בה הוא סטנלי פארק, אתר היסטורי לאומי שהוא למעשה מעין ג'ונגל שנמצא בקצה חצי האי שבמרכז העיר. יש בו מסלולי ריצה, רכיבה על אופניים, רכיבה על סוסים, חופי רחצה, מסעדות וציוני דרך היסטוריים בהתפתחותה של העיר. זה מקום טוב להתחיל להכיר בו את העיר, גם בגלל הנוף היפהפה הנשקף ממנו.

בפארק יש גם כמה נקודות ציון חביבות כמו העץ החלול - גזע של עץ ארז כבן 800 שנה שנפגע בסופה ב-2006 ובמקום לכרות אותו הפך לסמל לשימור הטבע בעיני תושבי העיר ותמונת סלפי בתוכו היא מעין חובה לכל מבקר; גן שייקספיר שהוקם בהשראת יצירתו של המחזאי המפורסם ואזור עמודי הטוטם (Totem Poles) - תשעה עמודים צבעוניים בעלי עיטורים אינדיאנים ילידיים בנקודת ברוקטון (Brockton Point). תמונה שלהם על רקע ההרים והמפרץ היא חלק מהזיכרונות שתספק לכם ונקובר.

בתחומו נמצא האקוואריום העירוני, שבו תוכלו להתרשם ממגוון עצום של דגים ויונקים ימיים. האקוואריום הוא אחת האטרקציות המפורסמות של העיר, וקיימים בו מינים נדירים של דולפינים ולווייתנים, ובתיאום מראש אפשר גם להשתתף בהאכלתם.

זהו לא המקום היחיד שבוונקובר מספקת לחובבי הטבע. בדאון טאון של העיר תמצאו את מרכז עולם המדע, שבו תערוכות משתנות וקבועות, כולל היכל החלל שבו תקבלו מענה או לפחות כיוון חשיבה לגבי חייזרים, אסטוראידים וכוכבי לכת אחרים, כולל טיול בתחנת חלל.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
גשר חבלים בפארק קפילנו, ונקובר. ShutterStock
הגשר התלוי בפארק קפילנו/ShutterStock

פארק פופולרי נוסף, הנמצא בצפון העיר, הוא פארק קפילנו, שמראה את הצד הפראי של ונקובר. האטרקציה המרכזית בו היא גשר תלוי ארוך שמורכב משבעה מקטעים שונים, בגובה של כ-75 מטר מעל פני האדמה. הגשר, כ-150 מטרים אורכו, נחשב לאחד הארוכים בעולם והוא מואר בלילה כך שמיוחד לטיול בו גם בחשכה. בפארק יש פעילויות למשפחה, מסעדה ושבילי יער יפהפיים, כולל אחד המדמה הליכה על צוק וכולל רצפת זכוכית שתגרום לכם להרגיש באוויר כשמתחתכם זורם נהר קפילנו.

אם אתם רוצים לראות את ונקובר והאיים באוקיאנוס שלחופו היא שוכנת, המשיכו מעט צפונה אל הר גראוס (Grause) ובעזרת רכבל עצום, שיכול להכיל עשרות אנשים בו זמנית, תעלו כ-1,200 מטרים אל הפסגה ותקבלו בה נוף עוצר נשימה. חובבי הספורט והאקטרים יוכלו לשלב בביקור מסלולי ריצה הרריים, שבילי אופניים מאתגרים וריחוף באומגה. במקום גם עושים מופעי חיטוב עצים, סיור לימודי על דובים ודורסי לילה וטיסת מסוק מעל האזור. ההר אולי לא בעיר עצמה, אבל ביקור בו בוא בבחינת חובה ומומלץ להקדיש לו את מרבית היום. מי שרוצה לראות את העיר מלמעלה ללא טיפוס להר יכול להסתפק ב-Vancouver Lookout ולטוס במעלית 170 מטר אל ראש מגדל התצפית בתוך 40 שניות.

אם יש לכם מכונית שכורה, אתם חייבים להמשיך ולגלות את סביבת העיר ולנסוע ב-Sea-to-Sky Highway, אחד הכבישים היפים בעולם, המתפתל לאורך החופים ומספק מראות יפים בכל עיקול, כולל אתרים היסטוריים ונקודות עצירה מיוחדות לתצפית.

טיול מאורגן לארצות הברית ולקנדה

כביש האוקיאנוס באזור ונקובר, קנדה. ShutterStock
נוף מרהיב בכל עיקול/ShutterStock

לעוף מעל קנדה. בערך

אחד המבנים האייקוניים בוונקובר הוא קנדה פלייס, שממוקם במפרץ הצר שבצפון העיר. מה יש בו? בערך הכול. מרכז נכסים, מלון, מסעדות, ברים, מועדוני לילה, גלריות, הופעות, פעילויות למשפחה, ספא, מרכז כנסים גדול מרכז סחר ומזח ספינות שממנו יוצאים להפלגות באיים שלחופי האוקיאנוס. הקנדים אוהבים לבלות בו בחרופים הקרים שלהם, ובקיץ האזור שוקק ומלא אנרגיות. אחת האטרקציות המהנות ביותר היא fly over canada שבו אתם יוצאים למסע קולנועי אינטראקטיבי מעל נופיה המרהיבים של קנדה.

ונקובר היא ביתם של מהגרים רבים ממזרח אסיה ונהנית מסצנה תרבותית וקולינרית מפותחת בהשראתם. מרכז העיר מספק שפע של מסעדות אסיאתיות באזור צ'יינה טאון, אבל האטרקציה היפה בו היא הגן הסיני של ד"ר סאן יט-סן. זהו הגן הסיני הראשון בקנדה, הוא מטופח ומהווה מופת לשילוב שבן אסתטיקה לטבע. יש בו בריכות דגים ועצים מיניאטורים והוא הוקם ב-1986 מחומרים טבעיים בלבד. הביתנים בו שובי עין ומעוצבים לפי מיטב הארכיטקטורה האסיאתית, והמילה "הרמוניה" נושבת בין שבילי הגן הודות לשילוב בין הצמחייה, הסלעים והאדריכלות שבמקום.

גאסטון, השכונה הוותיקה ביותר בוונקובר, היא אזור מתאים לכניסה אטית אל הערב באחת ממאות המסעדות, המועדונים ובתי הקפה שבה. היא מפורסמת לא רק בזכות מקומות הבילוי אלא גם הודות לשעון הקיטור קטן וצנוע שהוצב ברחוב water כאנדרטה לימים שבהם עברו מתחת לעיר צינורות קיטור לחימום בתי העיר ורחובותיה. מנגנון השעון מודרני אבל הוא מוציא אדים ומדי שעה הוא שורק את נעימת הווסטמיניסטר.

ונקובר היא עיר של טבע וטבע אנושי. היא מוקפת אטרקציות פראיות הודות להרים ולאוקיאנוס, והאנשים בה הם מהידידותיים והמנומסים שתפגשו ביבשת אמריקה. יש בה מוזיאונים מעניינים, פארקים גדולים, חיי לילה תוססים, ופינות שקטות לצד ספורט אקסטרים ופעילות ימית. היא בסיס יציאה מושלם לטיולי טבע והפלגות במערב קנדה, ותהווה מארחת למופת אם תבלו בה כמה ימים. שם, בקצה המערב, במקום שבו קנדה נגמרת, יכולה להתחיל ההרפתקה שלכם.

טיולים מאורגנים - פגסוס

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully