וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לזכר הישראלי שלא שב: מתחם היציאה והסיום החדש של שביל ישראל

24.5.2018 / 11:05

עמיחי שטיינמץ נעלם בשנת 2009 בהודו ועקבותיו לא נמצאו. אבל עוד לפני, הוא הספיק לעשות את כל שביל ישראל לבדו, ובחודש אחד. בשבוע הבא ייחנך מתחם היציאה והסיום החדש של השביל באילת לזכרו. "זו הייתה חוויה מיוחדת עבורו", מספרת אחותו

צלמים זמניים מורשים

ביום ראשון הקרוב, 27 למאי, ייחנך בבית ספר שדה אילת, מתחם היציאה/סיום החדש של שביל ישראל, הכולל עמדת מנוחה, מפה, פרטים על השביל, מידע על אזור אילת, המלצות, הסברים וטלפונים חשובים ובעברית, אנגלית וערבית.

האירוע יתקיים במעמד בני משפחת שטיינמץ, שבנם, עמיחי, נעלם בשנת 2009 בהודו ועקבותיו לא נמצאו, ומנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן. המתחם החדש הוקם בזכות תרומת המשפחה, לזכרו של עמיחי.

עמדת היציאה והסיום החדשה של שביל ישראל בית ספר שדה אילת. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
עמדת היציאה והסיום החדשה של שביל ישראל בבית ספר שדה אילת/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

לטייל ביחד עם הקב"ה

עמיחי שטיינמץ היה הילד הראשון ביישוב הקהילתי מעלה לבונה, שבחבל בנימין. הוא נולד כבן לג'ק, עובד במינהל האזרחי ביהודה ושומרון, ולדבי, מנהלת ארכיב הסרטים על שם סטיבן שפילברג, באוניברסיטה העברית. עמיחי היה הבכור מבין ארבעת ילדיהם, ואחריו נולדו נאוה, אורית ונתנאל. עמיחי למד בפנימייה הצבאית-תורנית אור עציון ובמכינה הקדם צבאית אלישע, שבנווה צוף. בצבא שירת ביחידת דובדבן ואחרי השחרור עבד בחפירות הארכיאולוגיות בעיר דוד ובקטיף אגסים ואבוקדו, בגולן.

באוקטובר 2008, בגיל 24, יצא לטיול הגדול בהודו. במשך חצי שנה חרש את הודו ונפאל ועוד שלושה חודשים טייל בדרך המשי - מהודו לטורקיה, דרך ארצות מרכז אסיה: טג'יקיסטן, קירגיסטן ואוזבקיסטן. ביום שלישי, 21 ביולי 2009, יצא עמיחי לבדו אל ההרים, במחוז פרוואטי בצפון הודו, ומאז נעלמו עקבותיו. בקיץ 2012, כשלוש שנים לאחר ההיעלמות של עמיחי, נעזרה המשפחה בשורה של אנשים, שניסו לסייע להם לגלות מה עלה בגורלו של עמיחי, ובסוף, לאחר חקירה מאומצת, המסקנה הייתה כי עמיחי ככל הנראה נרצח במהלך שוד וגופתו, שלא נמצאה מעולם, הושלכה לנהר הסמוך.

באירוע צפויים להשתתף הוריו, ג'ק ודבי, אחיו ואחיותיו, נתנאל, נאוה ואורית, בני זוגם וילדיהם וכן מנכ"לית החברה להגנת הטבע, איריס האן, אנשי בית ספר שדה אילת, של החברה להגנת הטבע ונציגי עיריית אילת.

אורית: "לפני הגיוס שלו, החליט עמיחי לעשות את שביל ישראל. הוא עשה אותו לבד, תוך חודש, לדבריו 'ביחד עם הקב"ה, כי הוא היחיד שלא ייאט אותי', וזה השפיע עליו הרבה. זו הייתה חוויה מיוחדת וחד פעמית עבורו ולכן החלטנו לתרום לטובת השביל. אני שמחה שמצאנו בחברה להגנת הטבע אוזן קשבת ורצון כן ואמיתי, לשיתוף פעולה".

עוד באותו נושא

מתנה לאביב: כל מפות שביל ישראל להורדה חינם

לכתבה המלאה
עמיחי שטיינמץ ז"ל. ארכיון המשפחה, מערכת וואלה! NEWS
עשה את השביל לבד בחודש אחד. עמיחי שטיינמץ ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, ארכיון המשפחה
עמדת היציאה והסיום החדשה של שביל ישראל בית ספר שדה אילת. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
הצד הצפוני של שלט סיום המסע/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע

מדן ועד אילת

שביל ישראל נחנך על ידי החברה להגנת הטבע בשנת 1995, במטרה ליצור שביל הליכה רגלי לאורך מדינת ישראל. אורכו של שביל ישראל כיום, הוא כ-1,100 ק"מ, הוא מתחיל בבית אוסישקין שבקיבוץ דן ומסתיים בבית ספר שדה אילת.

השביל מסומן בשטח בצבעים לבן, כחול וכתום, במדורג. שביל ישראל עובר בהרים, יערות, ערים, כפרים, יישובים, נחלים, מעיינות, לצד כבישים ובשמורות טבע, לאורך אתרים היסטוריים ותופעות טבע ייחודיות.

שביל ישראל בערבה. דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
שביל ישראל בערבה/מערכת וואלה! NEWS, דב גרינבלט, החברה להגנת הטבע
מפת שביל ישראל. החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
מפת שביל ישראל. המתחם הדרומי ייחנך לזכר עמיחי שטיינמץ ז"ל/מערכת וואלה! NEWS, החברה להגנת הטבע
יום שביל ישראל. החברה להגנת הטבע, מערכת וואלה! NEWS
מטיילים בערבה במקטע הדרומי של השביל/מערכת וואלה! NEWS, החברה להגנת הטבע

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully