וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלונלי פלנט קבע: אלו 10 היעדים הכי טובים באירופה לקיץ

23.5.2018 / 8:36

מומחי אתר "לונלי פלנט" מציגים את 10 היעדים הכי מיוחדים, מרגשים ומפתיעים שאתם (כמעט) לא מכירים באירופה לקיץ הקרוב. מוזמנים לסמן "וי" אם טרם עשיתם תוכניות לעונה החמה

עריכת וידאו:ניר חן

בימים אלו חושפים מומחי התיירות של אתר "לונלי פלנט" את היעדים החמים ביותר של אירופה לשנת 2018, הכוללים בין השאר כמה הפתעות פחות מוכרות. נראה כי הדילמה הגדולה כעת היא לאן לנסוע קודם. הנה עשרת המקומות הכי חזקים לקיץ הקרוב באירופה, את חלקם בוודאי אתם פחות מכירים. מי במקום הראשון?

עוד על חופשת הקיץ שלכם, ובכלל בפייסבוק של וואלה! תיירות

10. טירנה, אלבניה

לעתים נדמה שיהיה זה קשה לדמיין את טירנה (Tirana), בירת אלבניה, כיעד תיירותי חם, אך כדאי לצפות להפתעות. העיר, השוכנת בין החוף האדריאטי לבין רכסי האלפים האלבניים, אינה רק שער כניסה אל עולם הטבע המרהיב של המדינה, אלא יעד בפני עצמו. היא שוקקת חיים ועוברת מהפך של ממש. בין השאר, יוזמה מקומית של ראש העיר הביאה למיזם יוצא דופן: צביעת חלק מבתי העיר הנושנים בצבעים חיים ונהדרים. בנוסף, זוהי עיר ידידותית לרוכבי אופניים ויש בה ריאות ירוקות לרוב.

יום טיול טיפוסי בטירנה עשוי לכלול נסיעה ברכבל אל פסגת ההר דזטיט (Dajti), ממנו נשקף נוף פנורמי של העיר, סעודה ממושכת באחד מבתי הביסטרו המקומיים וסיבוב ברים לילי בשכונת בלוקו (Blloku) הטרנדית.

טירנה אלבניה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
שוכנת בין החוף האדריאטי לרכסי האלפים האלבניים. טירנה, בירת אלבניה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

9. עמק ויפאבה, סלובניה

עמק ויפאבה (Vipava) שבסלובניה מכונה גם "עמק היין", בזכות שפע הכרמים והיקבים שבו. ככזה, הוא מזכיר לעתים את טוסקנה.

הוא מוקף במישוריים נרחבים עם תצורות נוף קארסטיות, ולשמחת רבים, הוא עדיין לא התגלה על ידי המוני התיירים. כל זה מפתיע לאור העובדה שהאזור שוכן קרוב יחסית ללובליאנה. כדאי לדעת כי תעשיית היין המקומית נולדה כבר אלפי שנים, וכיום פועלים במדינה יקבי בוטיק, חלקם מקוריים להפליא. את העמק המיוחד הזה מומלץ לחקור על אופניים, אם באופן עצמאי ואם בסיורים מודרכים, ולדלג על שני גלגלים בין יקבים מיוחדים.

עוד באותו נושא

חופשה בסלובניה: היהלום הירוק של אירופה

לכתבה המלאה
עמק ויפאבה סלובניה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מכונה עמק היין", בזכות שפע הכרמים והיקבים שבו. עמק ויפאבה, סלובניה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

8. וילנה, ליטא

וילנה (Vilnius), בירת ליטא, הופכת אט-אט לדבר החם הבא באזור המדינות הבלטיות. יש בה סצנה מעט אלטרנטיבית, לצד אטרקציות היסטוריות כגון עיר עתיקה בסגנון בארוקי ושרידים דרמטיים מימי מלחמת העולם השנייה, לצד אנרגיית נעורים מתפרצת ותחושה קולית, במיוחד בשכונות אמנים כגון אוז'ופיס (Užupis), שבה ברים שוקקים, מסעדות מצוינות וחללי תצוגה מעניינים.

השנה חוגגת ליטא 100 שנות עצמאות, כך שיש לצפות לאירועים מיוחדים, בהם פסטיבל מוזיקה שייערך בחודש יולי.

וילנה ליטא. ShutterStock
הופכת אט-אט לדבר החם הבא. וילנה, ליטא/ShutterStock

7. האיים הקיקלאדיים הקטנים, יוון

האיים הקיקלאדיים הקטנים (Small Cyclades) הם שרשרת איים בים האגאי, התחומה בין נקסוס (Naxos) לאמורגוס (Amorgos) שבאיים הקיקלדיים. כיאה לשמם, גם הם מצויים מתחת לרדאר של רוב התיירים, אך כדאי לדעת כי הם מלאי קסם. עם זאת, אחד מהם, העונה לשם קופוניסיה (Koufonisia), הפך להיות פופולרי יחסית. האיים מצטיינים באווירת "יוון של פעם", לפני שגדשו אותה המוני התיירים מרחבי העולם.

דוגמאות נהדרות לכך הם האיים איראקליה (Iraklia) ודונוסה (Donousa). יש בהם חופים בראשיתיים, ורק טברנה אחת בכל חוף, קצב חיים אטי ורגוע ומחסור משמעותי בתחושת זמן. עם זאת, כדאי למהר, כי יותר ויותר חברות המפעילות מעבורות, חונכות קווי שייט אל האיים, ומביאים אליהם ויותר ויותר תיירים.

האיים הקיקלאדיים הקטנים יוון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מצויים מתחת לרדאר של רוב התיירים. האיים הקיקלאדיים הקטנים ביוון/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

6. דנדי, סקוטלנד

אין ספק שפניה של דנדי (Dundee), מופנות אל העתיד. בקרוב תיפתח בעיר, המצויה לחופה המזרחי של סקוטלנד, שלוחה חדשה של מוזיאון ויקטוריה ואלברט, והיא מתהדרת בכמה אוצרות נוספים מתחום האדריכלות ועיצוב הפנים, ברמה בינלאומית. בין השאר, בוצע בה מגה-פרויקט, שנמשך 30 שנים וכלל שיפוץ מסיבי של מבנים רבים בה. ככזו, היא מהווה מוקד משיכה למעצבים רבים מרחבי המדינה כולה.

דנדי סקוטלנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מתהדרת באוצרות מתחום האדריכלות ועיצוב הפנים. דנדי, סקוטלנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

5. פרובאנס, צרפת

היא אמנם כבר מזמן לא סוד, אבל אין הרבה מקומות בעולם שמסמלים את החיים הטובים כמו פרובאנס (Provence) שבצרפת. הסצנות הרומנטיות שלכם יכללו את נופי שדות הלבנדר, מטעי הזיתים, עיירות חוף שובות לב ולשונות ים חבויות בצבע טורקיז.

כמובן, מומלץ לחקור לעומק ערים כגון אקס-אן-פרובאנס (Aix-en-Provence) השיקית או את מרסיי (Marseille) ההומה, שבה ברים מדליקים וסצנת אמנות עכשווית.

שדות פרחי לבנדר בחבל פרובאנס, צרפת. GettyImages
סצנות רומנטיות והחיים הטובים. שדות לבנדר בפרובאנס/GettyImages

4. קוסובו

הרפובליקה הזעירה של קוסובו, הדחוסה בין רכסי הרים בלב הבלקן, נותרה משום-מה מתחת לרדאר של מטיילים רבים. בימים אלו מציינת המדינה עשור לעצמאותה, ונראה כי בקרוב הדברים עשויים להשתנות. היא מתאפיינת באוכלוסייה צעירה יחסית ובפרץ של אנרגיה והתחדשות.

כדי לזכות במיטב שהיא מציעה, מומלץ לדגום את הטרק עוצר הנשימה Via Dinarica החולף בה, לצד פסגות דרמטיות. מומלץ לבקר בעיר העתיקה פריזרן (Prizren), שבה נערך מדי קיץ פסטיבל סרטים משובח וכן לטייל בלב אזור היין והיקבים רהוטבץ (Rahovec).

העיר פריזרן קוסובו. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מציינת המדינה עשור לעצמאותה. העיר פריזרן בקוסובו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

3. פריסלנד, הולנד

מחוז פריסלנד (Friesland) שבצפון הולנד מוכיח כי למדינה יש עוד הרבה מה להציע, מעבר לביקור באמסטרדם. בירת המחוז, ליוורדן (Leeuwarden), היא עיר קטנה ובה סצנת בתי קפה תוססת, חוויית שופינג אקלקטית ובתים היסטוריים הנושקים לתעלות מים. העיר אף נבחרה ל"בירת התרבות האירופאית של 2018", כך שיש לצפות בקיץ זה לשפע של אירועים, פסטיבלים ותערוכות, חלקן מוקדשות לצייר בן המקום, אשר (Escher).

באזור אף נחנך נתיב תיירות בדגש על אמנות, המכונה Sense of Place, והוא משלב נופים פסטורליים להפליא הכוללים דיונות חול ורצועות חוף ארוכות.

פריסלנד הולנד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
יש הרבה מה להציע מעבר באמסטרדם. פריסלנד, הולנד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

2. קנטבריה, ספרד

הקהילה האוטונומית קנטבריה (Cantabria) שבצפון ספרד היא אוצר לא מוכר: מרחב של חופים פראיים, הרים אפופי ערפילים, כפרים קסומים, כנסיות נושנות וגם מערות ששימשו את האדם הקדמון, ובהם ציורי מערות מרהיבים. שער הכניסה הראוי לכל הטוב הזה הוא עיר הנמל סנטנדר (Santander), שאליה ניתן להגיע גם במעבורת מאירלנד. באזור אף ממתינה לכם שמורת הטבע היפהפה פיקוס דה-אירופה (Picos de Europa), השמורה הראשונה שהוכרזה בספרד, ובה מצוקים, הרים וערוצים עוצרי נשימה.

קנטבריה ספרד. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מרחב של חופים פראיים וכפרים קסומים. קנטבריה, ספרד/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

1. מחוז אמיליה-רומאניה, איטליה

המחוז הציורי אמיליה-רומאניה (Emilia-Romagna) שבצפון איטליה זכה למקום הראשון ברשימה, בין השאר, בזכות העובדה שהוא בעל מקום של כבוד במטבח האיטלקי הקלאסי ומקום הולדתם של מאכלים איטלקיים רבים, בהם ראגו, גבינת פרמזן ועוד. ובין שפע המסעדות המצוינות כאן, תמצאו בעיר בולוניה את פארק השעשועים הגדול בעולם בנושא קולינריה, מוזיאון לאומי המוקדש ליהדות ולשואה, ובקרוב גם מוזיאון חדש המוקדש ליוצר הסרטים הנודע פרדריקו פליני.

אמיליה רומאניה איטליה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מקום הולדתם של מאכלים איטלקיים רבים. אמיליה-רומאניה, איטליה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully