וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביער נרקוד, נרקוד: הפסטיבל שהוא "בין וודסטוק למידברן"

23.5.2018 / 11:06

עוד לפני שנוחת החופש הגדול ועם סיום החגים באופן רשמי, נותר אירוע אחד שמציע עשרות הופעות, סדנאות, פעילויות למבוגרים וילדים, ובעיקר חיבור לטבע וזה לזה במחיר לא יקר - פסטיבל יערות מנשה חוגג השנה עשור - זה הזמן, לפני שמתחיל להיות ממש חם

צפו במה שהיה בפסטיבל יערות מנשה בשנה שעברה

מצד אחד, נגמרו אירועי שבועות והחגים הבאים הם רק חגי תשרי בספטמבר. מצד שני, גם החופש הגדול מתחיל רק עוד חודש, וזה אומר שממש לפני שמגיע הקיץ (למרות שחם כמו ביולי), יש הזדמנות אחרונה לבילוי משפחתי בפסטיבל מיוחד שחוגג עשור להיווסדו - פסטיבל יערות מנשה.

הכל החל בשנת 2009 בהתארגנות מקומית של תושבי עמק יזרעאל והסביבה למען תושבי האזור, שרצו לקיים אירוע שבו יוכלו התושבים ליצור, לנגן, לשיר וגם לתת לתיירנים המקומיים לבטא את עצמם. לפסטיבל הראשון הגיעו 2,000 אנשים, ואילו כיום כבר סופרים מארגני האירוע כ-10 אלף איש בשנה. "מדובר באירוע שהוא בין וודסטוק, לבין המידברן לבין פסטיבל המחולות של קיבוץ דליה", אומר בחיוך נתי וירבה ממחלקת התרבות של המועצה האזורית מגידו.

אז פסטיבל יערות מנשה יתקיים השנה ב-31 במאי ועד ה-2 ביוני 2018 באזור יער מגידו, בניגוד לשנים עברו אז נערך ביער הקיבוצים ליד משמר העמק הסמוך לו. וזה אומר שמעבר למתחם של יערות האיקליפטוסים ושאר עצים מצלים שישמשו תפאורה נהדרת לימים החמים, תוכלו להכיר אזור שנמצא פחות על מפת הטיולים שלכם. מעבר לכך, מדובר בפסטיבל היחיד כמעט בארץ שמאפשר לינת קמפינג ביער, כשכל מתחם ההופעות, הדוכנים ושאר האטרקציות נבנה בידיים של התושבים.

כמה יעלה? 380 שקלים לאדם לכל החמשוש וההופעות והפעילויות, ילדים עד גיל 12 חינם (שזה מדהים), ואפשר גם לרכוש כרטיסים יומיים (האירוע ללא מטרות רווח). אז מה תוכלו לעשות ולראות מעבר להופעות של אהוד בנאי, טונה, פורטיס ושאר אומנים? הנה כמה הצעות לשדרוג החוויה.

נחל הקיני. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
צל, מים והרבה טבע. כאן יתקיים פסטיבל יערות מנשה 2018. נחל הקיני ביער מגידו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מקום להתפנק: המטבח של דורון

את הבקרים בפסטיבל, או לפחות אחד מהם, כדי לפתוח עם הבראנץ המפנק של דורון בר און ממושב היוגב. השף הוותיק, שהוא בן המושב, משתמש בחומרי הגלם שגדלים באזור ו"בין האביב לקיץ יש יופי של פירות", מסביר דורון. למי שלא מכיר, הבראנצ'ים המיוחדים של השף החביב כבר עשו לעצמם שם וטעם בין תושבי העמק, ובמסגרת הפסטיבל הוא יציע בראנץ' למשך כמעט כל היום - מהבוקר ועד אחר הצוהריים, כך שתוכלו להתענג על המנות שהוא מוציא לשולחן בכל שעה שתרצו.

אז מה בתפריט? בורקס עם תרד טרי, ביצה עלומה ועגבניות, שקשוקה עם טוויסט בטעם (רמז: טחינה), פולנטה מתירס טרי ומתוק במיוחד ושאר דברים שבדרך כלל לא תמצאו בארוחת הבוהריים המסורתית שלכם.

כמה: 90 שקל לסועד.
איפה: icook, מושב היוגב
טלפון: 04-9893247
אתר: המטבח של דורון

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
המטבח של דורון בר און מושב היוגב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
משתמש בחומרי גלם מאזור עמק יזרעאל. דורון בר און והשקשוקה עם הטחינה שלו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
המטבח של דורון בר און מושב היוגב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
אל תחמיצו את הבראנץ' במטבח של דורון במושב ביוגב/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מקום של כיף: הקרקס החקלאי

שבעים, מדושני עונג ואתם כבר ביוגב? אז אין מצב שאתם לא נכנסים לקרקס החקלאי. במשך חמש שנים הקימו נטלי והלל פרץ את הקרקס המיוחד שלהם בלב שדותיו של עמק יזרעאל, לאחר שלמדו קרקסנות בספרד.

משפחות שבאות למקום, שנראה בתחילה כמו שדה חקלאי עם חממות, יוכלו לבלות שעות במתחם המשלב תחנות פעילות מגניבות, כמו עמדת נסיעת על חד-אופן, קטיף עצמי, פינות ליטוף, בועות סבון ולאחרונה גם מגלשת מים חדשה עם אבובים ואפילו לגו מים - צינורות שהילדים מרכיבים ובונים ומעבירים בתוכם מים. בנוסף, תוכלו לקבל כתב חידה בגינות הירק, או לבקר בפינת הזריעה שבה תכינו עציץ הביתה. קחו לעצמכם לפחות שלוש שעות של פנאי לאטרקציה הכיפית והמרעננת הזו, שבה רק מופע הקרקס אורך כ-45 דקות.

כמה: 51 שקלים (46 עם קופון). קטיף עצמי - 35 שקלים לשקית של 5 ק"ג.
איפה: מושב היוגב
טלפון: 0733744211
אתר: הקרקס החקלאי

הקרקס החקלאי מושב היוגב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
נטלי פרץ תלמד אתכם איך לנסוע על חד-אופן בקרקס החקלאי/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מגלשת מים הקרקס החקלאי מושב היוגב. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
מעבר לפעילויות, תוכלו להתרענן במגלש המים החדשה בקרקס החקלאי במושב היוגב/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מקום "מיוחד": חוות תלמים

ומחקלאות אחת לאחרת, אבל הפעם של אנשים מיוחדים שעושים חקלאות מיוחדת. לחוות תלמים בקיבוץ מגידו באים בכל יום אנשים עם "משה" - מוגבלות שכלית התפתחותית - וזאת לפי רעיון של איציק חממה, איש העמק, שהגה מקום שבו אנשים בעלי מוגבלויות יוכלו להיות בעלי תפוקה ולא יתייחסו אליהם כאל "מפגרים". כמה יפה.

אז החווה שנפתחה ב-2006, ולא מקבלת אליה בדרך כלל מבקרים בודדים, תפתח את שעריה במסגרת הפסטיבל והמבקרים (בתיאום) יוכלו להכיר את האנשים המיוחדים ולראות איך הם מגדלים פירות וירקות אורגניים, עוסקים במיחזור, רועים כבשים, מטפלים בסוסים ועוסקים בשאר עבודות יד. היבול שאותו מגדלים 167 החברים במקום (כולל המנחים והש"ש המתנדבים שכולם נקראים פשוט "חברים"), נועד לשמש את באי החווה, ולשם כך הם למדו קורס בחקלאות אורגנית, כמו גם קורסים אחרים בצילום, תקשורת ותיאטרון. מי שיגיע לחווה יוכל גם לרכוש כמה מהמוצרים שיצרו החברים בחנות הקטנה והמטריפה שלהם. חשוב ומרתק.

כמה: ללא תשלום, אך בתיאום
איפה: קיבוץ מגידו
טלפון: 052-3638114 (חנה)
פייסבוק: חוות תלמים

חוות תלמים לבעלי מוגבלויות בקיבוץ מגידו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
החברים עוברים קורס בחקלאות אורגנית. עינת, האחראיות על המבקרים בחוות תלמים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
חוות תלמים לבעלי מוגבלויות בקיבוץ מגידו. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
האנשים בחוות תלמים במיחזור, רעיית כבשים וגם טיפול בסוסים. פינת חמד בחווה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

מקום בטבע: נחל הקיני

האזור שבו יתקיים הפסטיבל נמצא לא רחוק מנחל הקיני, שמנקז את רמות מנשה לעמק יזרעאל ומתחבר לנחל הקישון. הנחל, שזורם בכל ימות השנה, אוסף אליו כמה נביעות של מעיינות קטנים ומפכים, בהם עין קיני, עין עדעד, עין עותני (על-שם הכפר התלמודי) ואחרים, ומכאן שהאזור מציע פינות חמד נהדרות לשכשוך רגליים ומפלט מהחום.

מי שיילך במסלול האדום והמעגלי לאורך הנחל, יוכל להגיע גם לאגם מים גדול (שהכניסה אליו אסורה) שנהדר לתצפת עליו, וגם לבלוס כמה תותי עץ שהבשילו בימים אלו. אנא השאירו את המקום נקי.


פרטים נוספים באתר האינטרנט של פסטיבל יערות מנשה. תבלו.

נחל הקיני. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
יש נחל מרענן לטיול בפסטיבל. נחל הקיני/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
מאגר מים נחל הקיני. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
ריאה ירוקה שבה נאגרים מי הנחל. מאגר מים בנחל הקיני/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully