וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ווינדזור: מה כל כך מיוחד בעיר שבה מתחתנים בני המלוכה באנגליה?

18.5.2018 / 8:05

לא קיבלתם הזמנה לחתונה של הנסיך הארי ומייגן מרקל? לפחות תוכלו לסייר בטירה האדירה שבה ייערך הטקס, וגם לגלות מה חבוי בעיר ווינדזור: שיט קאנו על התמזה, אלפי פוחלצים במוזיאון חצי-סודי, פארק שעשועים ענק לילדים וגנים אנגליים פסטורליים

צילום: CNN, רויטרס, עריכת וידאו: ניר חן

בווידאו: ההכנות לקראת החתונה המלכותית של הארי ומייגן מרקל

כיצד מזהים ישראלים בלונדון? שואלים אותם היכן תיערך מחר חתונתם של הנסיך הארי ומייגן מרקל. אם התשובה תהיה "ווינדזור", הרי שמדובר בישראלים. כי כאן מבטאים זאת "ווינזור".

אז מחר זה אכן קורה - כאשר אתם תחגגו את ערב שבועות, עיניהם של מיליוני צופים ברחבי העולם יהיו נשואות אל טירת ווינדזור (Windsor Castle). אבל אם התמזל מזלכם להיות בסביבה באותה עת, או אם אתם צפויים להגיע ללונדון בקרוב, יותר ממומלץ לדלג אל העיר השלווה ווינדזור, ולהתחכך במשפחת המלוכה. או לפחות בשובל הרמזים שהיא מותירה מאחוריה.

כי עם כל הכבוד ללונדון ולתפנוקיה, יש חיים גם מחוץ לעיר הגדולה. אז קחו לעצמכם חצי יום או יותר, וצאו לגלות את השלווה הכפרית של דרום-מערב אנגליה, במקום שבו שוכנת אחת הטירות המלכותיות המפורסמות בעולם. רוצים להגדיל? במרחק של שעה וחצי נסיעה משם תוכלו גם לבקר באתר הפולחן הקדום סטונהנג'.

אתר סטונהנג' בבריטניה. AP
רק שעה וחצי מווינדזור. סטונהנג'/AP

הצצה לבית הבובות של המלכה

העיירה ווינדזור שוכנת כ-25 ק"מ ממערב ללונדון, מה שיאפשר לכם דילוג קליל ברכב או ברכבת (קו ישיר מתחנת ווטרלו - ואתם שם). כידוע, המושג "בית ווינדזור" הוא כינויו של בית המלוכה הבריטי. טירת וינדזור עצמה משמשת את משפחת המלוכה כבר כמעט אלף שנים, והיא שוכנת בענק נהר התמזה שבמחוז ברקשייר (Berkshire).

למעשה, עם כל ההוד, ההדר והפאר, קצת קשה לדמיין שהטירה נבנתה במקור מעץ. זה קרה בשנת 1070, ורק מאוחר יותר היא הוגדלה, שופצה, מוגנה ועוצבה לעילא. כיום היא נחשבת לאחת הטירות הגדולות ביותר בעולם (מקום 13, אם להיות מדויקים). משפחת המלוכה לא נמצאת כאן כל הזמן, אלא בעיקר בסופי שבוע ובמועדים מיוחדים. בשאר הזמן, יש פה תיירים לרוב, שפוקדים את אולמותיה, חדריה ושאר הפתעותיה.

קחו למשל, את "בית הבובות של המלכה מרי". מדובר בבית בובות שהוא מלאכת מחשבת של דיוק, שלא לומר - אובססיה. כך למשל, התנורים ומכשירי הרדיו המיניאטוריים ממש פועלים, ויש פה אפילו ספרים מיניאטוריים, שמציגים טקסטים מקוריים של ספרים שונים.

בדיוק כפי שהתכוונו לכך מתכנניה, את חדרי הטירה ואת סביבותיה אופפת תחושת פאר כבדת ראש. סיור מודרך במקום ייקח אתכם אל כנסיית סנט ג'ורג' המהודרת (שבה תיערך בשבת החתונה עצמה), אל חדרי אירוח עוצרי נשימה, אל גנים ירוקים ומטופחים כמיטב המסורת האנגלית ואל תצוגות מעניינות, כמו למשל תצוגת כלי נשק מתקופות שונות, התלויים על חלק מקירות האבן האדירים. וישנו גם חדר אבירים מרשים, שעל קירותיו לוחות שמציגים את שמותיהם של מי שיקבלו תואר אבירות מהמלכה.

אחד משיאי הביקור בטירה הוא צפייה בטקס חילופי משמר המלכה, הנערך כאן מאז שנת 1660. בטקס משתתפת לעתים קרובות גם להקת נגנים מלכותית. ניתן לצפות בטקס מבחוץ, ואפשר גם לצפות בו בשטח הטירה עצמה (אופציה זו כרוכה בתשלום). הטקס שבתוך מתחם הטירה אורך כחצי שעה, הוא נערך מדי יום שלישי, חמישי ושבת בשעה 11:00 (החודש, בשל אירועי החתונה, הוא ייערך רק בימי שלישי).

לדעת עוד: מחיר הכניסה לטירה: 21.20 ליש"ט למבוגר ו-12.30 ליש"ט לילד. פתוח מדי יום בשעות 16:00-9:30. ניתן להסתפק גם בסיור חינמי של חצי שעה מחוץ לטירה, האורך כ-30 דקות. פרטים נוספים באתר.

טירת ווינדזור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נחשבת לאחת הטירות הגדולות ביותר בעולם. טירת ווינדזור/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מחוץ לטירה: קיאקים בתמזה ופוחלצים בקולג'

ווינדזור היא עיר קטנה, עשירה ומנומנמת המצויה בגדה הדרומית של נהר התמזה. בעונה זו נעים פה, והטמפרטורות לא יעלו על 21 מעלות במשך היום. עם זאת, קחו בחשבון שיש סיכוי טוב לגשם (בממוצע, ישנם 11 ימים גשומים בחודש יוני).
היא אמנם לא מנסה להתחרות בטירה המלכותית, אך כדאי לדעת שיש בווינדזור כמה וכמה אטרקציות חביבות שישלימו את חוויית הביקור שלכם. מעבר לחנויות יוקרה, לשדרה מרכזית מטופחת ולפאבים ולמסעדות המגוונות, ישנו כמובן נהר התמזה. אז אל תסתפקו בפיקניק מושקע על גדתו, אלא צאו לשייט בקיאק או בקאנו.

מעבר לרוגע שיעניק לכם השיט, מדובר בדרך נוספת, קצת פחות שגרתית, לצפות בחמוקיה של הטירה האדירה. ניתן גם לצאת לשייט מודרך בספינות קטנות, או להסתפק בקיאק זוגי קטן או אפילו בסאפ. בין החברות המציעות שיט תמצאו את London Kayak Tours, CKT Tours ו-H2oadventures.
בעיר גם שוכן קולג' איטון (Eton College) המפורסם, שבו לומדים בני אצולת המדינה.

ובשטחו חבוי מוזיאון טבע סודי-למחצה שנוסד בשנת 1875. זהו Eton College Natural History Museum, ובו אוסף של כ-16,000 פריטים, בהם פוחלצי חיות, חרקים, מאובנים, שלדים ועוד. המקום מתאים מאוד גם לביקור עם ילדים. פרטים באתר.

קולג' אטון בווינדזור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אוסף של כ-16,000 פוחלצי חיות, חרקים, מאובנים ושלדים. קולג' אטון בווינדזור/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חובבי הגינון האנגלי המסורתי יבואו על סיפוקם בפארק הגדול, Windsor Great Park, שזכה במספר פרסי גינון בינלאומיים. יש בו שבילים קסומים, אזורים דמויי יער, גן איילים והמון פינות פסטורליות.

ואם הגעתם עם ילדים, שפחות מתחברים לעולמה של משפחת המלוכה, כדאי לדעת כי בקרבת מקום שוכן פארק לגו-לנד (Legoland Windsor Resort), שמתאים לגילאי 12-3 וכולל שפע בלתי נדלה של פעילויות וחוויות לקטנים, סדנאות בנייה, פארק מים, הופעות חיות ועוד. פרטים באתר www.legoland.co.uk.

פארק לגולנד ווינדזור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
שפע בלתי נדלה של פעילויות וחוויות לקטנים. פארק לגו-לנד של ווינדזור/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully