וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השאלה שמטרידה את כולם: לבטל את הנופש בטורקיה?

17.5.2018 / 11:34

בסוכנויות הנסיעות לא מדווחים כמעט על ביטולים, מקסימום על שינוי יעד החופשה לקיץ, וגם זה בבודדים. "הבעיה היא לא הביטחון באנטליה, אלא עניין של אגו והעלבה", מסביר בכיר בענף התיירות. אז למי שבכל זאת חושש - הנה מדריך לביטול החופשה

עריכת וידאו: ניר חן

המשבר החדש עם טורקיה לא פוסח גם על הישראלים שזמינו חופשה ב"ארץ הקלאבים". אז נכון שעדיין לא נרשמים ביטולים רבים לקיץ בסוכנויות הנסיעות, אבל ישראלים רבים חוששים שהמשבר יעמיק וישפיע על הנופש שהוזמן ליולי-אוגוסט באנטליה, מרמריס ושאר יעדים במדינה.

עם זאת, כמעט ולא נרשמים ביטולים בסוכנויות הנסיעות, מקסימום שינוי יעד החופשה. "מי שחושש לטוס, נתנו לו לשנות יעד אבל מניסיון העבר של המשברים בין המדינות, יש שבועיים של כעס ונסיגה ואז לאט לאט זה חוזר", אמר לוואלה! סמנכ"ל קווי חופשה, אילן שלו. לדבריו, 70 אחוזים מהנוסעים בקו מישראל לאנטליה שייכים למגזר הערבי, ו"כיוון שאנו נכנסים לחודש הרמדאן, לא נרשמים כמעט ביטולים".

לדבריו, "מי שבכל זאת מתקשר, מבקש לשנות עד ליוון אבל זה בהזמנות בודדות. היום המריאה טיסה שלנו עם 130 איש לאנטליה. הבעיה היא לא עניין הביטחון באנטליה, כי לא קרה שם פיגוע או משהו, אלא עניין של אגו ופגיעה אישית ושהעליבו אותנו, וזו הסיבה היחידה שאנשים לא ירצו לטוס לשם, אבל המגזר הרוסי והערבי ימשיך להזמין כי אין תחליף לקאלבים ולמחירים של אנטליה. אין לה תחליף. מבחינתנו עסקים כרגיל".

גם מנכ"לית הדקה ה-90, דנה לביא, סיפרה לוואלה! שאין ביטולים לקיץ וגם לא למעכשיו לעכשיו בשבועות. "אזהרת המסע לטורקיה מעולם לא הוסרה ומי שלא חשש אז לא חושש גם היום", היא מסבירה. עוד אומרת לביא, שלגבי הקונקשנים (טיסות ההמשך) בחברות התעופה הטורקיות - טורקיש ופגסוס - אין ביטולים בכלל. "היו שיחות מעטות לגבי מה מדיניות הביטולים ומה המצב שם, אבל אנחנו צמודים למדיניות של החברות עצמן".

בחברת התעופה הטורקית, טורקיש איירליינס, שהישראלים מתשתמשים בשירותיה בעיקר כדי לטוס מאיסטנבול ליעדים אחרים בעולם, שומרים על עמימות ביחס לביטולים והעדיפו לא להתייחס למשבר הנוכחי בין המדינות. עם זאת, יש לזכור כי חברת התעופה הטורקית, שהיא אחת מחברות התעופה הזרות שטסות הכי הרבה לארץ, נמצאת גם בבעלות (53 אחוזים) ממשלתו של ארדואן.

בית מלון בקמר, טורקיה. ShutterStock
אין כמעט ביטולים לארץ הנופשונים. מלון בקמר, טורקיה/ShutterStock

רוצים בכל זאת לבטל? כך תעשו זאת

ואם בכל זאת אתם מעוניינים לבטל את החופשה הטורקית שלכם, כך תוכלו לעשות זאת, לפי המועצה הישראלית לצרכנות:

תנאי ביטול עסקת תיירות קבועים בסעיף 14 (ג) לחוק הגנת הצרכן והם:

- בעסקת מכר מרחוק, הצרכן רשאי לבטל את העסקה בתוך 14 ימים מיום עשית העסקה, או קבלת המסמך המכיל את פרטי הגילוי, לפי המאוחר.

- כמו כן, ביטול העסקה אפשרי רק אם מועד ביטול העסקה חל בתוך שבעה ימים שאינם ימי מנוחה לפני מועד מתן השירות.

- במקרה והעסקה איננה עונה לקריטריונים של "עסקת מכר מרחוק", תנאי ביטול העסקה המחייבים הם בתוך 14 ימים מיום עשית העסקה, או קבלת המסמך המכיל את פרטי הגילוי, לפי המאוחר.

- ביטול העסקה אפשרי רק אם מועד ביטול העסקה חל בתוך 14 ימים שאינם ימי מנוחה, קודם למועד שבו השרות אמור להינתן. אחרת התנאים לביטול עסקה הם התנאים שנקבעו ונמסרו לצרכן לפי חוזה ההתקשרות עם בית העסק.

דמי ביטול

- אם ביטל הצרכן את עסקת המכר מרחוק בתוך המועד של 14 יום ועמד בתנאי הביטול, ישלם דמי ביטול של 5% או 100 שקלים, הנמוך מביניהם. במידה והוזמנו מספר כרטיסי טיסה ו/או מספר חדרים במלון - דמי הביטול יהיו עבור כל כרטיס/חדר (ראו הרחבה בשאלות ותשובות מטה).

- יש לציין כי החוק מתיר לבית המשפט לפסוק פיצויים של עד 10,000 שקלים ללא הוכחת נזק במקרה שבו סוכנות הנסיעות מסרבת להשיב לצרכן את מלוא הסכום ששילם.

-ואולם, במקרה של הטעיה או אי התאמה בין מה שהוזמן לבין השירות שניתן בפועל, הצרכן רשאי לבטל את העסקה ואינו חייב בתשלום דמי ביטול.

* פרטים נוספים באתר המועצה הישראלית לצרכנות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully