וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשאירו את הילדים בבית: מלונות הבוטיק הטובים בישראל

רותם בר כהן, מסע אחר אונליין

15.3.2018 / 17:00

מחפשים מלון עם בריכה ענקית והמון פעילויות לילדים? הגעתם למקום הלא נכון. קבלו הצצה לכמה מלונות בוטיק משובחים בישראל, מקומות קטנים ואינטימיים עם עיצוב ייחודי, אווירה רגועה ופינוקים איכותיים

צילום: מיתר שליידר עריכה: נועה לוי

בווידאו: מלון גורדוניה, אחד ממלונות הבוטיק בכתבה

בשנים האחרונות יותר ויותר מלונות מתהדרים בתואר "בוטיק". זה נשמע טוב, אין ספק, אבל מה זה בעצם אומר והאם כל מקום שמכריז על עצמו ככזה באמת יכול להיחשב מלון בוטיק?

נתחיל בשם: בוטיק (Boutique) בצרפתית פירושו חנות. במעבר מצרפת לשאר העולם, המילה הפכה לציון של חנות קטנה המתמחה בפריטים ייחודיים. בהמשך, המונח "בוטיק" הוצמד לתחומים נוספים, למשל ליקבים, מבשלות בירה ומלונות.

ממש כמו חנות בוטיק, מלון בוטיק הוא מקום קטן ואינטימי. מעבר למספר חדרים מצומצם, הקונספט כולל גם עיצוב יוצא דופן או מושקע במיוחד ודאגה אישית לאורחים, כזאת שאי אפשר להעניק במלונות בעלי מאות חדרים.

אין תו תקן רשמי שמגדיר מהו מלון בוטיק, אבל יש כמה מאפיינים מקובלים. בראש וראשונה, מספר החדרים שלא עולה על כמה עשרות, או פחות ממאה חדרים. הרבה מהמלונות הללו נמצאים במבנים היסטוריים ששופצו ביד אוהבת והסיפור של עברם מקבל ביטוי גם בעיצוב, בריהוט, בתמונות על הקירות. בכלל, במלונות בוטיק חשיבות רבה מוקדשת לעיצוב. לפעמים העיצוב קשור לנושא מסוים, למשל מוזיקה או קולנוע, פעמים אחרות יש קו עיצובי מובהק שחוזר בחדרים ובשטחים הציבוריים, כמו צבע בולט, פרטי וינג', רהיטים של מעצב ידוע וכדומה. במלונות בוטיק מקובל מאוד לעצב כל חדר באופן שונה, כך שגם אם התארחתם כאן בעבר, יש סיכוי טוב שהחדר שלכם ייראה אחרת מזה שקיבלתם בביקור קודם.

במלונות בוטיק לא תמצאו חדר משחקים לילדים והרבה פעמים אין בריכה, או שהבריכה קטנה למדי. ביחד עם האווירה המכופתרת והעיצוב המוקפד המלונות האלה לא ידידותיים במיוחד למשפחות. למעשה, ממש לא ידידותיים, באחדים מהם אף מסרבים לקבל אורחים מתחת גיל 18.

לכל זה יש מחיר: באופן כללי ניתן לומר שמלונות בוטיק יקרים יותר ממלונות גדולים ברמה דומה. זה מובן בהחלט. לא רק ההשקעה בתשתיות, בעיצוב ובאבזור גבוהה, גם מספר החדרים המצומצם מגביל את זרם ההכנסות. לדעת אורחים רבים התמורה, שבאה לידי ביטוי גם בפרטים הכי קטנים, כמו עובי המגבות או איכות מכונת האספרסו - שווה את המחיר.

אם כל התיאורים האלה עשו לכם חשק לצאת לחופש, תשמחו לדעת שגל מלונות הבוטיק ששטף את העולם, הגיע ובגדול גם לישראל. בהתחלה מלונות כאלה צצו בעיקר בערים הגדולות, קודם כל בתל אביב ואז בירושלים ובחיפה, אבל משם הם התפשטו לרחבי הארץ. כך שלא חשוב איפה תטיילו, מהגליל העליון ועד הנגב, לא תתקשו למצוא מקום בוטיקי לבלות בו את הלילה.

הנה כמה ממלונות הבוטיק הכי טובים בישראל.

מלון המלון ברחוב מנדלי בתל אביב. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
נפתח בשנות ה-60 ועבר שיפוץ מקיף. במלון ברחוב מנדלי בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

וילה גליליי

במקום הגבוה ביותר בצפת, על פסגת הר כנען, עם נוף נפלא של הכנרת, הר מירון וגגות צפת, נמצא מלון וילה גליליי. המלון שוכן במבנה עתיק מ-1913, אשר שימש בראשית ימיו כמלון שאירח בין כתליו את הצמרת הכלכלית והמדינית של היישוב. במהלך השנים המקום ננטש, עד שב-1999 זוג עולים מצרפת רכשו את המבנה, שיפצו אותו ופתחו מלון בוטיק בסגנון אחוזות האירוח הצרפתיות.

במלון 21 חדרים בגדלים שונים, המרוהטים בריהוט עתיק ופריטי נוי שלוקטו בשוקי פשפשים בפריז. בחלק מהחדרים יש חלונות ענקיים שפונים לנוף ההררי, בסוויטות הפנטהאוז יש מרפסות רחבות ידיים וג'קוזי בחלל החדר.

איפה? הגדוד השלישי 106, צפת, טלפון: 072-3725854.
מחירים: אמצע השבוע החל מ-540 שקלים כולל טיפולים (30 דקות כל אחד) וארוחת בוקר, 950 שקלים בסופ"ש (מינימום שני לילות).
אתר אינטרנט.

מלון וילה גליליי. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
הסגנון של אחוזות האירוח הצרפתיות. מלון וילה גליליי/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

פנחס וגסטון, האחוזה בשבי ציון

בגליל המערבי, צמוד לחוף של שבי ציון, נמצאת "האחוזה", בית מידות שרק רצועת חול מפרידה בין קצה הגינה שלו לגלים המתנפצים על הסלעים. בגינה תמצאו בריכה נאה, מדשאה רחבת ידיים עם כיסאות נוח, ערוגות פורחות והוט טאב לטבילה רומנטית מול השקיעה. בפנים יש שישה חדרי אירוח, ארבעה מהם סוויטות כל כך נעימות ועם נוף כל כך מרהיב של הים עד שיש סיכוי שתשתוקקו להישאר שם לנצח. בנוסף יש סלון גדול ומטבח מאובזר. אין סיכוי שתתקלו באורחים זרים בדרך לנשנוש של חצות במטבח, המקום כולו מושכר ביחד - למשפחה מורחבת, לכמה משפחות, לקבוצת חברים וכדומה.

איפה? מושב שבי ציון בגליל המערבי
טלפון: 053-7282828
מחירים: מ-12,400 ועד 15 אלף שקלים למינימום 2 לילות, תלוי ביום ובחודש.
אתר אינטרנט.

מלון פנחס וגסטון האחוזה בשבי ציון. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
הוט טאב לטבילה רומנטית מול השקיעה. האחוזה בשבי ציון של פנחס וגסטון/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

המלון הסקוטי, טבריה

המלון הסקוטי מציע שילוב מנצח: מבנה היסטורי, סיפור מרתק, נוף מרהיב, אוכל משובח וגינה מקסימה. המלון ממוקם במה שהיה פעם בית חולים שהכנסייה הסקוטית הפעילה בטבריה. בסוף שנות התשעים נפתח במקום מלון יוקרתי, אי של שלווה ורוגע בלבה של העיר שלא ממש המריאה מבחינה תיירותית.

המלון ממוקם בכמה מבנים המוקפים בגן יפהפה. חדרי האירוח שנמצאים במה שהיה פעם ביתו של ד"ר טוראנס, מייסד בית החולים, יפים במיוחד, עם חלונות שמשקיפים לכנרת. עוד במלון: ספא, בריכה עם נופי כנרת, מסעדת גורמה (לא כשרה) ובר סקוטי עם עשרות סוגים של ויסקי.

איפה? גדוד ברק 1, טבריה.
טלפון: 04-6710710.
מחירים: באמצ"ש 1,660 שקלים ללילה לחצי פנסיון, סופ"ש מינימום 2 לילות מ-2,130 שקלים לחצי פנסיון.
אתר אינטרנט

המלון הסקוטי בטבריה. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
מבנה היסטורי, סיפור מרתק ונוף מרהיב. המלון הסקוטי/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

מלון כרמלה, חיפה

מלון עירוני אינטימי, צמוד לגן האם במרכז הכרמל. המלון נמצא בבניין טמפלרי מרשים מראשית המאה הקודמת. לאחר שעבר כמה גלגולים לאורך השנים, הבניין ננטש והוזנח. לפני כשנתיים החל תהליך שיפוץ ארוך וקפדני שהחזיר את המבנה למצבו המקורי ובתוכו קם מלון קטן ומקסים, עם 19 חדרים, בית קפה בקומת הקרקע וגינה קדמית. העיצוב הווינטג'י וההקפדה על הפרטים, קטנים כגדולים, הופכים את השהות בכרמלה לנעימה במיוחד. במרחק הליכה מהמלון תמצאו את בתי הקפה של מרכז הכרמל ואת טיילת לואי, קצת הלאה - הגנים הבהאים ותצפית הנוף היפהפייה של סטלה מריס.

איפה? רחוב התשבי 130, חיפה.
טלפון: 04-8302040.
מחירים: אמצע השבוע החל מ-700 שקלים עד 960 שקלים, סוף שבוע מ-930 שקלים עד 1,300 שקלים ללילה כולל ארוחת בוקר.
אתר אינטרנט.

מלון כרמלה בחיפה. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
נמצא בבניין טמפלרי מרשים מראשית המאה הקודמת. מלון כרמלה בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

טריאסטה נווה צדק, תל אביב

שכונת נווה צדק הציורית מהווה תפאורה מושלמת לחופשה עירונית רומנטית. הבניין שבו נמצא מלון טריאסטה נווה צדק הוא מבין הראשונים בשכונה, מסוף שנות ה-20. יש כאן שלוש סוויטות בסך הכל, כל אחת מעוצבת בסגנון שונה ומרוהטת ברהיטים ייחודיים. לשתי סוויטות יש גינה פרטית וג'קוזי, לשלישית - פטיו פרטי עם דק. ולמרות שרב הפיתוי להישאר בחדרים היפים, מומלץ לצאת לרחובות נווה צדק ולגלות פינות חמד שלא הכרתם. בקצה הרחוב בו נמצא המלון, מעבר לרחבה המרוצפת, מתחילות שדרות רוטשילד, התגלמות ההוויה התל אביבית.

איפה? אחד העם 4, תל אביב.
טלפון: 072-3923659.
מחירים: אמצע השבוע - 850 שקלים. סוף שבוע 950 שקלים.
אתר אינטרנט

מלון טריאסטה בנווה צדק. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
שלוש סוויטות בסך הכל, כל אחת מעוצבת בסגנון שונה. מלון טריאסטה בנווה צדק/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

המלון ברחוב מנדלי, תל אביב

המיקום של המלון הזה נמצא בשמו: ברחוב מנדלי בתל אביב, שתי דקות הליכה מחוף הים. המלון נפתח בסוף שנות ה-60, הרבה לפני שמישהו פה ידע מה זה מלון בוטיק, והוא נמצא בבעלותה של אותה משפחה מזה שלושה דורות. בשנים האחרונות המלון עבר שיפוץ מקיף, החדרים עוצבו מחדש בצבעים בהירים, עם רצפת עץ אלון ופינוקים שמצופים ממלון בוטיק, כמו מצעים מכותנה אורגנית ותמרוקים איכותיים. במלון ממוקמת מסעדת "משייה" של השף יוסי שטרית, אחת המסעדות המוערכות בארץ, עם מטבח באלדי, חומרי גלם טריים ואיכותיים וטכניקות בישול עכשוויות.

איפה? מנדלי 5, תל אביב
טלפון: 072-3923646
מחירים: בין 850 - 1,160 שקלים, כולל ארוחת בוקר.
אתר אינטרנט

מלון המלון ברחוב מנדלי בתל אביב. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
קולינריה איכותית. מסעדת "משייה" במלון ברחוב מנדלי בתל אביב/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

גורדוניה, הרי ירושלים

16 הסוויטות של מלון גורדוניה שבמעלה החמישה מציבות רף גבוה במיוחד. הסוויטות מוקפות בחורש טבעי ומשקיפות לנוף המרהיב של הרי ירושלים והן מספקות לאורחים פרטיות מרבית. בכל אחת מהן תמצאו מצעים מכותנה מצרית בעבודת יד, אמבט פרי סטנדינג ותמרוקים של חברה צרפתית ידועה.

אבל הטוב ביותר מחכה מחוץ לחדר: בריכה פרטית והוט טאב, מושלם לטבילה נינוחה מול הנוף. אם תרצו לפגוש את האורחים האחרים, תוכלו לשבת בסלון או בבר וליהנות מכוס יין מיקב בוטיק. אם כבר בוטיק, אז עד הסוף.

איפה? מעלה החמישה.
טלפון: 072-3923628.
מחירים: 3,000-1,800 שקלים.
אתר אינטרנט.

עוד באותו נושא

3,400 שקל ללילה: מה יש במלון החדש שליד אבו גוש?

לכתבה המלאה
מלון גורדוניה בקריית יערים. מיתר שליידר, מערכת וואלה! NEWS
בריכה פרטית והוט טאב לכל סוויטה. מלון גורדוניה/מערכת וואלה! NEWS, מיתר שליידר

רוצים להכיר עוד כמה בתי מלון יוקרתיים? היכנסו למדריך למלונות בוטיק של מסע אחר אונליין

  • עוד באותו נושא:
  • מלונות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully