וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרכון הדרום-קוריאני דורג כחזק בעולם. ומה עם הישראלי?

25.2.2018 / 12:23

אחרי שנים של שליטה אירופית בדירוג הדרכונים שפותחים הכי הרבה דלתות בעולם, כובש את הפסגה השנה הדרכון הדרום-קוריאני (ביחד עם הסינגפורי), כדרכון החזק בעולם. ולכמה מדינות אפשר להיכנס ללא ויזה עם הדרכון הישראלי?

ShutterStock

בווידאו: אילו מדינות יעניקו לכם דרכון תמורת כסף?

דירוגי הדרכונים החזקים בעולם, כלומר אלו שפותחים דלתות להכי הרבה מדינות ללא צורך בוויזה, יוצאים מדי שנה ואת המקום הראשון מעטרים בדרך כלל דרכונים אירופיים, כמו הגרמני או ממדינות סקנדינביה.

אבל לראשונה, דירוג של "פספורט אינדקס" (Passport Index) קובע שבמקום הראשון נמצא דווקא דרכון אסייתי - הדרכון של דרום קוריאה - שביחד עם הדרכון הסינגפורי דורגו כדרכונים החזקים בעולם - ומכניסים את מחזיקיו ל-162 מדינות ללא צורך בוויזה.

מה שנתן לדרכון הדרום קוריאני את הדחיפה כלפי מעלה ברשימת הדרכונים הנחשקים, הוא העובדה שאוזבקיסטן העניקה לדרום-קוריאנים ולסינגפורים כניסה למדינה ללא ויזה, וגם שינויים במדיניות קבלת הוויזה של סומליה.

הדבר נובע ממגמה כללית בעולם, שבה יותר ויותר מדינות פותחות את שעריהן לתיירים. לפי המדד של פספורט אינדקס, פתיחת השערים בקרב מדינות העולם לא היתה גבוהה יותר מאשר כיום. הסרת מגבלות הוויזה בדרכון, היא אחד הפרמטרים החשובים בהגדלת מספר התיירים למדינה, ומכאן בא השינוי בהגבלת הכניסה. כך למשל, ערב הסעודית הודיעה לאחרונה, שהיא תחל להניק ויזות לתיירים, בעוד שעד כה היא הנפיקה ויזות עבור אנשי עסקים, עולי רגל ותיירים שנכנסים למדינה עם בני משפחתם. גם ברזיל החלה ליישם תהליך של מתן ויזות אלקטרוניות לתיירים מארה"ב, אוסטרליה, יפן וקנדה, שגם יוריד את מחיר הוויזה וגם את זמן ההמתנה של תיירים לאישור המיוחל, וזאת במטרה להגדיל את מספר התיירים אליה.

יעדים שצומחים בעולם, כמו אוזבקיסטן המוזכרת לעיל ובלרוס, החליטו להסיר את מגבלות הוויזה למדינותיהן כדי לספק לתיירים תמריץ לתכנן את הנופש העתידי שלהם אצלן.

דרכון דרום קוריאני סיני ויפני. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
האסייתים על המפה. הדרכון הדרום-קוריאני דורג ראשון בעולם/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

ומה עם הדרכון שלנו השנה?

הדרכון הישראלי דורג יחסית די גבוה, כשהוא ממוקם במקום ה-20 ומאפשר כניסה ל-141 מדינות ללא צורך בוויזה. בסך הכל, הדרכון הכחול דורג אחרי 47 מדינות (במקום ה-48), כך שיש מספר מדינות שמכניסות לאותו מספר של מדינות ללא ויזה והן חולקות יחד את הדירוג. למשל, דנמרק, שבדיה, פינלנד, איטליה, צרפת וספרד חולקות יחד את המקום השלישי, כשכל דרכון מכניס ל-160 מדינות בעולם ללא צורך בוויזה.

הדרכון הכי חלש בעולם שייך, כמו בכל שנה, לאפגניסטן (מקום 96) והוא מכניס רק ל-26 מדינות ללא צורך בוויזה. אחריו מדורגות בהתאמה עירק, פקיסטן ושכנתנו סוריה, שאזרחיה (שיכולים לצאת מהמדינה) מורשים להיכנס רק ל-33 מדינות בעולם מבלי צורך בוויזה.

גם לתושבי הרשות הפלסטינית יש דרכון משלהם, שיכול להכניסם ל-44 מדינות מבלי לבקש ויזה. הדרכון הפלסטיני נמצא "בחברה טובה" עם דרום סודן, צפון-קוריאה ואתיופיה במקום ה-87.

  • עוד באותו נושא:
  • דרכון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully