וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משבר חריף בהודו: הטאג' מהאל מחליף צבעים

22.2.2018 / 8:06

בית המשפט העליון בהודו דרש מהממשלה להמציא תוכנית להגנה על המבנה ההיסטורי והמרהיב, שאבני השיש שלו הפכו לצהובות-חומות. כחלק מהתוכנית, יוגבלו מספר המבקרים שיורשו להגיע לאתר

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

בוידאו - ביקור נתניהו בהודו

הטאג' מהאל הוא אחד המבנים המפורסמים בתבל. מיליוני תיירים, מנהיגים מרחבי העולם, אנשי מלוכה וכוכבים הוליוודים מגייעם אליו באופן קבוע כדי לראות אותו, אך כעת מרחפת מעליו סכנה גדולה. המבנה המופלא נפגע מנזקי זיהום אוויר וכתוצאה מכך אבני השיש הלבן מהן הוא בנוי איבו את צבען והפכו צהובות-חומות, ובהודו קוראים לפעולה דחופה שתציל אותו.

עוד בנושא

הגולפאית הסקסית ספגה עלבונות ברשת: "לא רציתי לחיות יותר"
רק בנות 7: התאומות היפות בעולם בדרך לכבוש את כולם

טאג' מאהל משנה צבעים. GettyImages
הטאג' מהאל, לפני ואחרי/GettyImages

שופטים במדינה אמרו לגורמים בממשלה שמוכרחים לעשות יותר כדי לשמור ולהגן על המבנה האייקוני מהלכלוך שמגיע אליו ממפעלים בסביבתו - מפעלים שפעילי איכות סביבה ניסו להביא לסגירתם במשך תקופה ארוכה. בית המשפט העליון בהודו דרש תוכנית מפורטת להגנה על האתר ההיסטורי, והביע דאגה גדולה מהפעילות הענפה המתרחשת ב"באפר זון" (איזור ההפרדה) מסביב לאתר. "תעשיית העור ומלונות מתמקמים שם, מדוע?", תההו השופטים. כמו כן, הממשלה התבקשה להסביר לבית המשפט כמה עצים נשתלו ב"באפר זון" לפני שתתחדש פעליות הגננים באיזור.

הטאג' מהאל נבנה על ידי השליט שא ג'האן כקבר לאישתו האהובה, שמתה בזמן שילדה בשנת 1631. בין שלל המפורסמים שפקדו אותו לאורך השנים, צולמה בו תמונה מפורסמת של הנסיכה דיאנה ב-1992. בשנת 2016, כ-6.5 מיליון אנשים ביקרו באתר, אך בשל מצב הרוח, הממשלה הודיעה על תוכנית להגבלת מספר המבקרים כדי למנוע את השחיקה של המבנה.

על פי התוכנית, כל מי שמעוניין לראות את האתר המרכזי במבנה, קברי השיש של בני הזוג, יאלץ כעת לרכוש כרטיס יקר יותר מהרגיל. עבודות תחזוקה נעשות בטאג' מהאל כבר מסםר שנים, והן אמרוות להימשך בעתיד הקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • טאג' מהאל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully