וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדרך לחתונה עוצרים לחופשה: הישראלים שטסים להינשא בחו"ל

9.2.2018 / 12:15

פעם היתה לנו קפריסין, אך כיום מי שרוצים להתחתן בטקס אזרחי, יכולים להזמין חופשת-חתונה ביעד אקזוטי. כ-4,000 זוגות ישראלים בשנה בוחרים להתחתן מול חופים לבנים וים טורקיז. מפראג ועד המלדיביים - הכל שאלה של תקציב

צלמים זמניים מורשים

פעם, לפני שנים לא רבות, הם עוד היו מרכינים ראש במבוכה. "כן, התחתנו בחו"ל", הם מלמלו, ומיד הצטדקו וסיפקו שפע של תירוצים. אבל הימים הללו הולכים ונמוגים, ואת מקומם תופסת סצנת נישואי חו"ל שוקקת, לעתים אפילו אקזוטית.

היתרונות רבים: זה מהיר, יעיל, נטול ביורוקרטיה מייגעת וגם המחיר נמוך יחסית. ועוד לא דיברנו על העובדה שמדובר ב"אחד פלוס אחד": לא רק איש פלוס אישה, אלא גם חתונה פלוס חופשה. לכן, אין זה מפליא לגלות כי חברות שונות, העוסקות בתיירות או בהפקות, מתבססות בנישה ייחודית זו.

וכך, אם בעבר היה מדובר בקפיצה לבית העירייה בכפר זעיר בקפריסין השכנה, ובעריכת טקס קצרצר של 10 דקות, היום כבר ניתן למצוא טקסי נישואין מושקעים ומפנקים הנערכים מול חופי הטורקיז של איים אקזוטיים, בין עצי קוקוס תמירים ושקיעות מוזהבות. וכן, בהחלט אפשר גם להביא את החבר'ה, וגם את הדודה מראשון. הכל עניין של תקציב.

חתונה באיי סיישל. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
בין עצי קוקוס תמירים ושקיעות מוזהבות. חתונה בחו"ל/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון
חתונה ישראלית באיים המלדיביים. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
הכל עניין של תקציב. ישראלים שנישאו במלדיביים/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון

לשלוף את הטבעת בסיישל

מדי שנה, קרוב ל-4,000 זוגות ישראלים בוחרים לערוך את טקסי הנישואין שלהם בחו"ל. קפריסין עדיין זוכה לנתח הגדול ביותר, עם 35% מהזוגות, ואחריה ארצות הברית (25%) ופראג שבצ'כיה (20%).

קפריסין ופראג נחשבות יעדים מבוקשים בעיקר בזכות הקירבה הגיאוגרפית לישראל והעלות הכספית הנמוכה יחסית.
"דרכנו מתחתנים מדי שנה כ-50-40 זוגות ישראלים. רובם בסיישל, אך ישנם גם כאלו שבוחרים ביעדים כמאוריציוס והרפובליקה הדומיניקנית, מספרת טלי יטיב, מנכ"לית חברת "ספיריט הפקות עולם", המתמחה בטקסי חתונה ביעדים אקזוטיים.

כמו בחברות אחרות המתמחות בענף זה, גם ב"ספיריט" דואגים לכל הסידורים הביורוקרטיים הנדרשים לחתונה האזרחית - החל מהכנת מסמכים ותהליכי הרישום מול הרשויות ביעד הנבחר וכלה בארגון ירח דבש בבתי מלון מפנקים.

למה דווקא סיישל?
"אנחנו מוציאים טיולים לסיישל כבר 12 שנים, וכל הזמן מחפשים קהלים חדשים. התחלנו לשווק את החתונות - וזה תפס. אל היעד הכל כך רומנטי הזה מגיעה טיסה ישירה מתל אביב שאורכת 6 שעות בלבד. בנוסף, אנו מטפלים בכל הביורוקרטיה".

לדבריה, הזוגות מגיעים לסיישל כיומיים לפני הטקס, עם כל המסמכים הנדרשים מתורגמים לאנגלית ומאושרים על ידי נוטריון, ולאחר שלושה ימים מעריכת הטקס הם מקבלים את תעודת הנישואין האזרחיים שלהם, מאושרת על ידי השלטון בסיישל. תעודה זו מוכרת כחוק על ידי משרד הפנים בארץ. "עלות חבילה לרישום החתונה כחוק עומד על 300 אירו. המחירים של החבילות מתחילים בכ-3,000 דולר לאדם לשבוע, ומגיעים ל-5,000, 7,000 דולר ויותר. אנו גם דואגים למתאם מקומי צמוד שמלווה את הזוג".

בנוסף למלון, אנו מארגנים להם, בתשלום נוסף כמובן, גם רכב מפואר שיסיע אותם, איפור וטיפוח לכלה, סידורי פרחים, תפאורה, צילום - וכל בקשה מיוחדת כזו או אחרת. המבחר הוא אינסופי ובסופו של דבר זו שאלה של תקציב והעדפה של הזוג המאושר".

את נתקלת לעתים בבקשות מיוחדות?
"ברור, אנחנו חברת הפקה, והתפקיד שלנו זה לממש פנטזיות. יש מי ששוכרים חצי מטוס ומגיעים עם כל המשפחה, יש מי שעורכים מסיבות מפוארות, שוכרים מסוק ויוצאים לטיולים מיוחדים. היה לנו זוג שערך טקס באי בודד, שאליו הובא קייטרינג מיוחד".

ואת שלושת הימים שחולפים מסיום הטקס ועד קבלת הניירת, מבלים כמובן בחופשה באיים. לעתים גם עם חברים או בני משפחה שמצטרפים אליהם. חופשה זו נתפרת במיוחד עבורם עוד בארץ, בהתאם לרצונות ולתקציב העומד לרשות בני הזוג.

חתונה באיים המלדיביים. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
בחברות הנסיעות דואגים לכל הסידורים - החל ממסמכים וכלה בארגון ירח דבש/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון
חתונה ישראלית באיים המלדיביים. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
אחד פלוס אחד: לא רק איש פלוס אישה, אלא גם חתונה פלוס חופשה/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון

בשמלה לבנה ושני זוגות

הסיבות לבחירה בנישואין בחו"ל שונות ומגוונות. זה יכול להיות בגלל שבני הזוג מסורבי חיתון על פי ההלכה בישראל, או מקרים שבהם אחד מבני הזוג אינו יהודי, נישואים של גרושה וכהן, נישואי פרק ב' של מי שאינם מעוניינים בטקס בארץ ועוד. וישנם כמובן מי שפשוט בוחרים לעשות זאת מטעמים אחרים. כך למשל, יעל ובן כץ מרמת גן, שנישאו באביב 2012 בצ'כיה.
"כולם שאלו אותנו האם אנחנו פסולי חיתון או שמישהו מאיתנו לא יהודי, אבל הסיבה היתה הרבה יותר פשוטה: אנחנו אתאיסטים מושבעים, ומאוד מתנגדים למה שמייצגת הרבנות בארץ", מספרת יעל.

מדוע בחרתם להתחתן דווקא בצ'כיה?
"ממש לא בחרנו. נכנסו לסוכנות נסיעות וזה היעד שהציעו לנו. מבחינתו, היעד היה עניין משני. העיקר שנוסעים לחו"ל להתחתן. כל השאר זה משהו טכני. אבל בכל זאת, זה היה מרגש: הגענו בערב למלון בפראג, ובבוקר המחרת הגיעה ואן שחורה וגדולה ואספה אותנו בדרך לעיירה קטנה ליד פראג, שבה היינו אמורים לערוך את הטקס. בוואן היה עוד זוג, לא ישראלי, שנסענו אף הם להתחתן. זו היתה נסיעה מדליקה ומרגשת, שבסופה הגענו אל בית עירייה קטן, מוקף גן יפה. פגשנו את ראש העיירה וחתמנו על כל מיני הצהרות שלא טרחנו לקרוא, מרוב התרגשות. וכולם היו נחמדים להפליא. הטקס עצמו היה קצר. כמה מילים, החלפת טבעות וזהו".

ולמרות הפורמליות, לבשת שמלת כלה?
"לבשתי שמלה לבנה יפה, אבל מאוד פשוטה".

המשפחה לא היתה חסרה לכם?
"כדי שלא לחוש לגמרי לבד, צירפנו אלינו את אחיו של בן זוגי. אבל בכל מקרה, לא היתה תחושה של 'לבד', כי התכנון היה לערוך גם מסיבת חתונה בארץ, עם כל החברים ובני המשפחה. מבחינתנו, עשינו טקס נישואין כמו שרצינו, ולאחריו בילינו כמה ימים של טיולים ואוכל טוב בפראג".

גם אלה נובק מתל אביב בחרה באופציה האזרחית כאלטרנטיבה לרבנות. "מאחר שאני חצי דנית, החלטנו לערוך את הטקס בקופנהגן. הגענו, ולהפתעתנו גילינו שחברת השילוח איבדה את המסמכים הנוטריוניים שלנו. אז פשוט בילינו חופשה נחמדה בדנמרק, חזרנו לארץ והחלטנו ללכת על קפריסין - הכי פשוט, קל וקרוב. חצי שעה מתל אביב, ויש לך חופשה נחמדה במזג אוויר דומה לזה שבארץ. הציעו לנו דיל במלון חדש ומפואר בפאפוס, ושם גילינו עוד כמה זוגות ישראליים שהגיעו להתחתן. זה היה משעשע. בחדרים חיכו לנו שמפניות, ויום לאחר מכן, ראשת העיר חיתנה אותנו בטקס צנוע. אפילו קיבלנו בסוף לוח עץ דקורטיבי עם הכיתוב 'התחתנו בעיריית פאפוס'".

חתונה באיים המלדיביים. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
קפריסין ופראג נחשבים ליעדים מבוקשים בזכות הקירבה. חתונה ישראלית במלדיביים/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון
חתונה ישראלית באיים המלדיביים. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
הרי את מקודשת ונופשת/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון

מחיר הזוגיות

באשר למחיר, בחברת "מונה טורס" מציעים חבילת נישואין בפראג, שכוללת טיסות, העברות, 3 לילות בבית מלון על בסיס ארוחת בוקר, וכן ליווי של נציג מקומי, טקס נישואים בעירייה, הסעות לטקס, תרגום מסמכים נדרשים, מיסים שונים וכמובן שמפניה. המחיר: 678 דולר לאדם, בחודש מרץ. דיל דומה ללרנקה שבקפריסין יעלה לכם בחודש פברואר 707 דולר לאדם.

כמובן, בתוספת תשלום תוכלו לערוך מסיבת חתונה אחרי הטקס - במסעדה, במועדון, בבית המלון או בכל מקום אחר, ואף להזמין אורחים מהארץ.

גם בחברת הנסיעות "צבר" מציעים חבילות נישואין לפראג ולקפריסין. וגם במקרה זה מדובר בחופשה של 3 לילות, כאשר המחירים עומדים על 661-748 דולר לאדם בפראג ו-690-750 דולר לאדם בלרנקה, תלוי ברמת המלון.

ואם בחרתם בקפריסין ואתם רוצים לגוון מעט את החופשה, כדאי לדעת שלרנקה היא רק אופציה אחת. בחברת "טופז טורס" מציעים חופשות נישואין בקפריסין גם ביעדים נוספים, בהם איה נאפה, לימסול, ניקוסיה, פאפוס, טרודוס פרוטרס ועוד.

בשונה ממה שרבים עדיין סבורים, מדינת ישראל אכן מכירה בנישואין אזרחיים הנערכים במדינות רבות בעולם. כל מה שנדרש הוא לגשת למשרד הפנים לאחר שחוזרים מחו"ל, להציג את תעודת הנישואין שקיבלתם, ולהירשם כזוג נשוי. אמנם לא כדת משה וישראל, אבל עם כל הזכויות שיש לזוג שהתחתן ברבנות.

ואגב, אם חלילה תתגרשו יום אחד, את תהליך הגירושין עצמו תיאלצו לעבור ברבנות. כעת לא נותר אלא להמתין ליזמים הזריזים שיציעו חופשות גירושין בחו"ל.

חתונה באיי סיישל. ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון, מערכת וואלה! NEWS
העיקר שנוסעים לחו"ל להתחתן. חופה באחד מאיי סיישל/מערכת וואלה! NEWS, ספיריט הפקות עולם, יח"צ יאיר מרטון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully