וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טוקיו, יפן: העיר ששמה את כל שאר היעדים בכיס הקטן, ובצדק

13 מיליון תושבים חיים בבירת יפן, ואליה נכנסים בכל יום עוד 25 מיליון יפנים ותיירים, ביניהם גם לא מעט ישראלים שבטח נדהמים מקצב החיים המהיר, הניקיון, חנויות הפאר, ההיפסטרים וכמובן יוניקלו ו"הלו קיטי". ביקור בעיר שחובה לבקר בה לפני כולן. פרק 1

צלמים זמניים מורשים

היא לא דומה לשום דבר שאתם מכירים. קחו את רחובות השופינג הענקיים של ניו יורק, תוסיפו את הסדר והניקיון של סינגפור, תערבבו עם ההיפסטרים והפריקים של לונדון וברלין - ותקבלו את טוקיו - הבירה של ארץ השמש העולה. עולה, כנראה, על כולן.

13 מיליון תושבים חיים בבירת יפן, ואליה נכנסים מדי יום עוד מספר לא נתפס של כ-25 מיליון יפנים מהפרברים, שבאים לעבוד בה, בנוסף לתיירים וכן, גם ללא מעט ישראלים שמגלים אותה יותר ויותר בשנים האחרונות.

פרק 2: טוקיו הקלאסית: התמצית של יפן כולה
פרק 3: מה הופך אותה לכל כך מיוחדת? הדברים שתמצאו רק בטוקיו

רובע שיבויה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כאן קורה הכל - מחיי לילה ועד שופינג ואוכל. רובע שיבויה טוקיו ,יפן/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
היפסטרים יפנים טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
להיות כמה שיותר שונה ומגניב. היפסטרים בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

ידידו הטוב ביותר של היפני

טוקיו היא לא יפן, כמו שניו יורק היא לא ארה"ב, ותל אביב היא לא ישראל. הכל מהיר, המוני, צבעוני ואלקטרוני. ואם חשבתם שהישראלים מחוברים לסמארטפון שלהם, בטוקיו הסלולר הוא ידידו הטוב של האדם, ובעיקר המשחקים שבו. כה פופולריים המשחקים, שהם הפכו לתחביב הלאומי של צעירים כזקנים.

ברובע שיבויה המוכר, צובאים עשרות יפנים על חנויות בעיר, שמצוידות במכונות מזל אלקטרוניות ופתוחות במשך רוב היום. לא רחוק משם, נמצא מעבר החצייה המפורסם, שתיירים רבים מתקבצים בסניף סטארבקס המקומי, כדי לקנות קפה ולצפות בעוברים ושבים ממלאים את הצומת עד אפס מקום. בתחנת הרכבת הסמוכה של שיבויה, נמצא גם פסלו המפורסם של האצ'יקו - אותו כלב שחיכה כל יום מחוץ לתחנת הרכבת לבעליו, שישוב מהעבודה, והמשיך לעשות זאת גם כעשור לאחר מותו של בעליו.

מעבר חצייה רובע שיבויה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
כולם באים להסתכל על העוברים ושווים. מעבר החצייה המפורסם ברובע שיבויה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
רובע גינזה חנות בולגרי טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
חולים!!! היפנים חולים על שופינג. חנות בולגרי ברובע גינזה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

השדרות רוטשילד של טוקיו

היפנים אוהבים שופינג. אמרתם שופינג - אמרתם רובע גינזה, שהוא השדרה החמישית של טוקיו. מיטב הבוטיקים ובתי האופנה הגדולים בעולם פתחו בעיר חנויות מנקרות עיניים, שכל אחת גדולה, נוצצת ויקרה מהשנייה. ברחוב טקשיטה ואזור הארג'קו נמצאים ההיפסטרים והצעירים של טוקיו. הצבע השחור כאן לא זר, חנויות קעקועים וובגדים שחורים מחד, ומאידך גם חנויות להשכרת קימונו ליום ב-5000 ין, שהם כ-150 שקלים, כי חייבים להצטלם כמו איזו גיישה ביפן.

ממש לא רחוק מרחוב טקשיטה, נמצא רחוב אומוטסנדו - השדרות רוטשילד של טוקיו - רק הרבה יותר מפואר ועם בתי אופנה שנראים כמו מקדשים. מלואי ויטון, דרך שאנל ועד הבניין המיוחד של BOSS - לכל מי שהוא משהו יש פה נוכחות. ועוד איזו נוכחות.

ומה עם המחירים? אז לשופינג בגוצ'י בהחלט תיאלצו להיפרד מאלפי שקלים, אבל המיתוס שטוקיו יקרה כבר מופרך שנים. למשל, האוכל רחוב לא יותר יקר מזה שבתל אביב, ודרינק במועדון יעלה כ-25 שקלים, אבל כניסה תעלה עוד 100 שקלים לערך (טיפ: לכל מועדון יש דף פייסבוק ומי שמאשר הגעה למסיבה בפייס זוכה להנחה של 20 שקל בערך). לגבי מלונות, אחד הטרנדים בטוקיו הוא לישון במלונות קפסולה קטנים, שבהם יש לך גומחת שינה ותו לא, כשהשירותים והמקלחת משותפים. זו אומנם לינה זולה ולא יקרה, אבל תשקיעו קצת יותר ותגלו שיש מלונות טובים גם ב-100 דולרים ללילה. הבעיה היא פחות המחיר, אלא הזמינות (רוב החדרים במלונות בשיבויה תפוסים).

קימונו להשכרה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
קימונו להשכרה. רק 150 שקלים כדי ללכת עם זה ברחובות בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
היפסטרים חנות קעקועים רובע הארג'קו טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
שחור הוא הצבע השלט כאן. חנות קעקועים ברובע הארג'קו בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

אלוהי הפרטים הקטנים

ומה עם טיסה? טיסות ישירות מתל אביב לטוקיו עדיין אין, אבל אפשר לטוס ישירות מתל אביב דרך הונג קונג ומשם לתפוס איזה קונקשן של כשלוש עות לטוקיו. אבל אפשר לטוס גם דרך אירופה. נכון, זה טיפה יותר ארוך, אבל שם כבר יחכו לכם חברות יפניות, ועם שירות יפני לא מתווכחים, בטח לא בטיסות ארוכות.

חברת ANA היפנית, למשל, מציעה לקחת אתכם לבירת יפן דרך פרנקפורט בגרמניה. השירות ותשומת הלב של הדיילים לפרטים הקטנים היה פשוט מדהים: כשביקשתי כדור לכאב ראש, הגיעה דיילת עם שני כדורי אספירין ושאלה לפני שהגישה אותם, אם אני רגיש לתרופה. השבתי שלא ונטלתי את אחד הכדורים. כנראה השמועה על כאב הראש של הנוסע מ-8k עברה בין כל הדיילות, כי חצי שעה לאחר מכן הגיעה דיילת אחרת עם מדחום בכיס המדים שלה, והתעקשה שאמדוד חום. בארוחת הבוקר ניגשה דיילת אחרת ושאלה איך הראש שלי. אלוהי הפרטים הקטנים.

אז כמה יעלה לפגוש דיילות שאכפת להן? טיסה במחלקת תיירים בחודש פברואר תעלה לפי אתר החברה פחות מאלף דולר (מצאתי ב-910 דולרים הלוך חזור). אחרי כ-17 שעות, כולל קונקשן דרך פרנקפורט, תנחתו ביעד שהוא חובה לכל אדם באשר הוא. ביג אין ג'אפאן, אבל ממש ענק בטוקיו.

שדה תעופה האנדה בטוקיו יפן חברת תעופה ANA. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
רוצה להביא אליה את הישראלים. מטוסים של חברת תעופה ANA בשדה התעופה של האנדה בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
רכבת תחתית סאבוויי טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
הכי נוח להתנייד בעזרתה בעיר. סאבוויי בטוקיו/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
רחוב טקשיטה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
רחוב טקשיטה. היפנים לא מפסיקים ללכת ברחובות ולקנות/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
פסל של הכלב האצ'יקו בשיבויה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
חיכה כל יום לבעליו מחוץ לתחנה. פסלו של הכלב האצ'יקו בשיבויה/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
נהר סומידה מגדל הטלוויזיה טוקיו יפן. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
נהר סומידה ומעליו מגדל הטלוויזיה של טוקיו ובנייני משרדים אחרים/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

* הכותב היה אורח של חברת ANA ו-Walk Japan בטוקיו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully