וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה בברלין: מתחם הספא היוקרתי לא יתיר עוד עירום חופשי; המקומיים זועמים

13.2.2018 / 8:45

"ובאלי" נחשב לאחד מאתרי הספא היוקרתיים בברלין, שבו קיימת מדיניות עירום במסגרת "תרבות הגוף החופשי". אבל מהחודש הבא ייאסר על הנופשים בו להלך בלבוש אדם וחווה. תושבי ברלין כבר יודעים מי אשם באיסור - התיירים, שלא הרגישו בנוח

אתר רשמי

בווידאו: עוד ספא מיוחד - רכבת ההרים שהיא גם ג'קוזי

מתחם הספא וההתרגעות הברלינאי "ובאלי ספא" (Vabali), מהיוקרתיים והגדולים ביותר בעיר, פרסם השבוע הודעה חריגה, והודיע כי החל מחודש מרץ לא תתאפשר עוד שהייה בעירום מלא ברחבי המתקנים השונים של המקום.

באי המתחם, שהפעיל עד היום מדיניות עירום רשמית ואסר על שהייה בבגדי ים בתחומיו, ידרוש מעתה מהמבקרים לעטות על עצמם מגבת או חלוק רחצה כשהם מסתובבים בין הבריכות, חדרי ההתרגעות והסאונות השונות. ההודעה כבר מעוררת זעם בקרב תושבי ברלין המבקשים לשמר את תרבות הנוטוריזם הפופולארית של העיר, ואלה כבר מפנים את האצבע המאשימה אל מי שלדעתם לוקח את העיר אחורה ופוגע באופיה הליברלי: התיירים.

ברלין היא עיר שאוהבת עירום, והיא שומרת באדיקות ועוד מאז ראשית המאה שעברה על מה שמכונה בגרמניה "תרבות הגוף החופשי" (Freikörperkultur), תנועה חברתית המעודדת ומקבלת שהייה ללא בגדים במקומות יעודיים לכך, במנותק מקונוטציה מינית וללא קשר לגיל או מגדר. כמעט בכל אחד מהפארקים הפזורים ברחבי העיר נמצא אזור שבו בימי שמש ממהרים המשתזפים להיפטר מהבגדים, והאגמים הרבים שסביבה נחשבים ליעד פופלארי לבילוי לכל המשפחה - במיוחד בעירום. בחלקם אף מוקצה לכך אזור רשמי שבו השילוט מודיע על "אזור FKK" - כזה שבו בגדי ים אסורים. גם במועדוני לילה פופולריים בעיר, כמו "אבאוט בלנק", "ברגהיין", "גריסמולה" או "קיטקאט", שהייה בעירום חלקי או מלא נחשבת לדבר שבשגרה ולמעשה פופולארי ומקובל, וחלק מהמועדונים אף מעודדים זאת בהטלת איסור על צילום בשטחיהם.

ספא עירום ואבלי בברלין. אתר Vabali spa Berlin, מערכת וואלה! NEWS
מעתה יאלצו המבקרים לעטות מגבת במתחם. ספא ובאלי בברלין/מערכת וואלה! NEWS, אתר Vabali spa Berlin

כל פעם שאהיה בלי חלוק תגיע אלי 'משטרת הסאונה'?

על הרקע הזה, התקבלה ההודעה של "ובאלי" בלא פחות מתדהמה בעיר, מלווה בכעס ואכזבה. מתחם הספא הענק שברובע מיט?ה (Mitte), המשתרע על לא פחות מ-20 אלף מטר רבוע ומציע יותר מעשר סאונות ובריכות שונות בעיצוב אסייתי יוקרתי, ידוע ככזה החביב במיוחד על מקומיים - ולא רק על תיירים - המגיעים להעביר בו יום שלם של התרגעות וטיפולי גוף ונפש, ללא צרחות של ילדים ובמנותק מהעולם החיצון.

בתקשורת המקומית נמסר, שההחלטה של "ובאלי" הגיעה לאחר תלונות של תיירים, בעיקר מארצות הברית ובריטניה, שלא הרגישו בנוח עם מגוון הגופות העירומים, מה שעורר ברשתות החברתיות שיח ער על ההשפעה השלילית שיש לתיירות הגואה על העיר.

"אני מבקרת קבועה (בספא), ואני לא מבינה את ההחלטה הזו", כתבה מקומית אחת בעמוד של ובאלי בפייסבוק. "אז החל מעכשיו כל פעם שאהיה בלי חלוק תגיע אלי 'משטרת הסאונה' ותעיר לי - זה לא קצת הורס את אלמנט ההתרגעות?". מגיב אחר כתב כי "ובאלי הם קורבן לתפיסה של תיירים שמרנים, שמבחינתם עירום תמיד קשור למין, ולכן מביך אותם כאשר זה בפומבי. תיירים הורסים את העיר, והנה עוד הוכחה לכך".

בדיון הציבורי בנושא השתתף אפילו חבר הבונדסטאג גרגור גיזי, תומך ידוע ב"תרבות הגוף החופשי", שקרא שלא לתת לשיקולים תיירותיים להכתיב את התרבות המקומית. באגודת הנטורליזם הגרמנית גינו גם הם את ההחלטה: "כל כך הרבה עירום מופיע על שלטי חוצות ברחבי העיר", אמר דובר האגודה. "אבל כשאדם עירום עומד מולך במתחם ספא - דווקא אז אתה מרגיש לא בנוח?".

למרות התגובות הקשות במדיה החברתית, שהגיעו עד לכדי כך שצוות ובאלי נאלץ נאלצו למחוק כמה מהן מעמוד הפייסבוק שלו, הודיע צוות מתחם הספא כי אין בכוונתו לשנות את ההחלטה והיא תיכנס לתוקף בסוף החודש. עירום יו?ת?ר מעכשיו רק בבריכות ובתוך חדרי הסאונות, ובכל מקום מחוץ להם ייאלצו המבקרים לכסות את עצמם. מנגד, היו מי שזיהו הזדמנות ליחסי ציבור: במתחם ספא המתחרה, "קריסטלתרמה לודוויגספלדה" (Kristalltherme Ludwigsfelde) הוציאו הודעה לפיה אצלהם ימשיך עירום להיות מקובל - למעט יומיים בשבוע בהם פתוח המקום לביקור של ילדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully