וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יד רוחצת יד: המטוס החדש שאי אפשר לשטוף בו שתי ידיים ביחד בשירותים

24.1.2018 / 11:58

מטוס ה-737 MAX של בואינג נחשב ל"צעקה האחרונה" בעולם התעופה וכבר נרכש על ידי חברות לואו-קוסט רבות, ביניהן ריינאייר. אבל תלונות של דיילים על השירותים הקטנים ועל אי יכולת לשטוף את שתי הידיים יחד בכיור, מעלות שאלות לגבי נוחיות הנוסעים

יח"צ - חד פעמי

בווידאו: שני מטוסי בואינג - ה-787-10 וה-737 MAX 9 - בטיסה משותפת

מטוס ה-737 MAX של יצרנית המטוסים האמריקנית בואינג נחשב לפאר היצירה בקווים קצרים ובינוניים, והושק על ידי החברה כ"צעקה האחרונה" שתשנה את התעופה העתידית אל מול "אחיו" - ה-737 הפשוט - שהוא המטוס הנמכר בעולם.

עם זאת, דבר אחד לא לקחו שם בחשבון, והוא תאי השירותים הקטנים שעוצבו בו, ובהם כיורים קטנטנים עד כדי כך שלא ניתן לשטוף את שתי הידיים בבת אחת. לפי ה-אל. איי טיימס, דיילי חברת אמריקן איירליינס נפגשו לאחרונה עם הנהלת החברה כדי לשטוח בפניה את תלונותיהם על השירותים החדשים במטוס המתקדם. כך למשל, מרוב חוסר המקום בתא, מי שמנסה לשטוף את הידיים נאלץ להרטיב את המדים שלו שנספגים במים. בנוסף, במטבח שבחלק האחורי של המטוס, כאשר דלתות תא השירותים נפתחות, הן יוצרות מחיצה שסוגרת את הדיילים במטבח ללא יכולת גישה לנוסעים.

אבל הבעיה היא לא רק נחלתה של אמריקן איירליינס, שברשותה ארבעה מטוסים מסוג זה והיא צפויה לקבל עוד 20 מטוסים עד סוף השנה ו-20 נוספים בשנה הבאה. לבואינג צבר הזמנות של 4,306 מטוסים מכל העולם, בעיקר לחברות תעופה אירופיות, ביניהן ריינאייר שטסה ל-19 קווים מישראל ואליה, ותקבל את המטוס הראשון מתוך 110 שהזמינה ב-2019.

מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
השירותים יהיו קטנים במיוחד. מטוס ה-737 Max/אתר רשמי, אתר בואינג
שירותי מטוס שירותים. ShutterStock
התא ב-737 החדש קטן הרבה יותר מזה. שירותים במטוס/ShutterStock

המרווח בין המושבים יגדל? כן!

למטוס ה-737-800 שאלפים מסוגו טסים כיום בעולם, ביניהם על ידי חברת אל על, יש קיבולת של 189 נוסעים. ל-737 מקס 8, שמופעל על ידי אמריקן איירליינס יש יכולת לשאת 210 נוסעים במחלקות שונות. איך מצאה בואינג דרך לדחוס עוד 21 נוסעים? היא הקטינה את תאי השירותים בחלק האחורי של המטוס, וגם הקטינה את גודל המטבח והחליפה את תצורת המושבים לזו של חברת "זודיאק" (Zodiac), כפי שפרסמנו כאן.

אבל אצל ריינאייר המצב יהיה מעט שונה. במקום 210 נוסעים, ה-737 מקס שלה יכיל 197 נוסעים שכולם יטוסו לפי מודל הלואו-קוסט שעליו היא בנויה, והודות לצמצום של תאי השירותים במטוס, מרווח הרגליים דווקא לא יקטן, אלא יגדל ב-2.54 ס"מ (אינצ' 1) - מ-76.2 ס"מ ל-78.74 ס"מ מרווח בין כל מושב. החברה גם התחייבה שהיא תשנה את תגדיל את גדול השירותים האחוריים, אבל השירותים הקדמיים יישארו קטנים כפי שתכננה בואינג.

בנוסף, במטוסי המקס החדשים של ריינאייר לא יהיה כיס בגב המושב שבו תוכלו לשים עיתון או חפצים שונים. ואין צורך להזכיר שלא יהיה מגזין טיסה לקריאה, נכון? למה לא יהיו כיסים בגב המושב? ובכן, לטענת ראיינאייר זה יתן לנוסעים חלל לדחוף דברים ואשפה, מה שיגרום למנקים לנקות גם את האזור הזה ויבזבז זמן יקר. סיבה נוספת היא משקל - ככל שהמטוס כבד יותר - כך צריכת הדלק שלו עולה, ודלק הוא המצרך ששואב את מרבית הכסף של כל חברת תעופה בעולם.

מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
תצורת המושבים תשתנה אצל כל חברה. האם גם גודל השירותים? מטוס ה-737 Max/אתר רשמי, אתר בואינג
מטוס בואינג737 MAX. אתר בואינג, אתר רשמי
מטוס ה-737 Max/אתר רשמי, אתר בואינג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully