וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 מדינות באירופה שהרבה יותר זול לישון בהן ב-Airbnb מאשר במלון

19.1.2018 / 0:26

אתר השוואת המחירים בדק את העלות הממוצעת של דירות Airbnb אל מול מלונות 3 כוכבים ב-48 ערי בירה אירופאיות. התוצאה: יש לא מעט ערים שבהן השכרה של דירה, זולה משמעותית לעומת לינה בחדר במלון. ובאיזו עיר תמצאו פער של 227 אחוזים?

מערכת וואלה!

בווידאו: משכירים את דירתכם ב-Airbnb? ייתכן ותשלמו מסים

החלטתם עם מי אתם יוצאים לחופשה, היעד כבר נבחר, כרטיסי הטיסה הוזמנו - נשאר רק להסדיר את עניין הלינה ולענות על השאלה: חדר במלון, או לשכור דירת Airbnb? התשובה תלויה ביעד שאליו אתם מגיעים, אבל במקרים רבים הפער בין המחירים הוא כל כך גבוה - שכלל לא נשאר מקום להתלבטות.

דירות Airbnb ממשיכות לצבור עוד ועוד פופולאריות עבור חופשות קצרות, שכן הן מוצעות במנעד מחירים רחב ומעניקות את הנוחות של בית, בעוד אנחנו נמצאים הרחק מהבית. מלונות, לעומת זאת, מציעים ללקוחותיהם שירותים מיוחדים שדירות אינן מסוגלות בדרך כלל להציע ובדרך כלל משדרים תחושת יוקרה ופינוק. אבל למי שמוכן להתגמש ומחפש את התמורה הטובה ביותר לכסף, כדאי לשמור את תוצאותיו של מחקר חדש בתחום שחושף לא רק איפה תקבלו את התמורה הטובה ביותר, אלא גם איפה באירופה הכי יקר והכי זול לישון.

אתר השוואת המחירים Vouchercloud, ערך לאחרונה בדיקה של ההבדלים בין המחירים הממוצעים של דירות באתר Airbnb לבין מלונות שלושה כוכבים ב-48 ערי בירה אירופאיות. המחירים שנבדקו מתייחסים לזוג ללילה אחד, והתוצאות חושפות נתונים מעניינים. המחקר דירג את 20 המדינות בהן הפער בין מלון ודירת Airbnb היה הגבוה ביותר, ומצא כי ישנן לא מעט ערים בהן השכרה של דירה תהיה תמורה טובה בהרבה לכסף, לעומת השכרה של חדר במלון.

על פי הנתונים, המיקום עם הפער הגבוה ביותר בין דירת Airbnb לבין מלון היה בוולטה, מלטה, שם מדובר בהבדל במחיר של לא פחות מ-227 אחוזים. דירת Airbnb ממוצעת בעיר תעלה לכם 255 שקלים לזוג לילה, בעוד חדר ממוצע במלון של שלושה כוכבים מאמיר למחיר של 850 שקלים.

במקום השני עם הפער המשמעותי ביותר נמצאת פורטוגל, שבבירתה ליסבון ידרשו מכם 265 שקלים ללילה עבור דירה, לעומת 510 שקלים עבור מלון - פער עצום של 194 אחוזים. בברן שבשוויץ מחיר של דירה ממוצעת עומד של 335 שקלים לזוג ללילה, ומחיר של מלון שלושה כוכבים עומד על לא פחות מ-610 שקלים. מדובר בפער של 182 אחוזים - שהופך את חדר המלון ללא משתלם במיוחד.

ליסבון פורטוגל. ShutterStock
ליסבון. 265 שקלים ללילה בדירה, 510 שקלים ללילה במלון/ShutterStock

ורשה הזולה ביותר

מבין 16 המדינות שבתוצאות המחקר, המקום הזול ביותר לישון בו הוא ורשה שבפולין, שם מוצעות דירות Airbnb במחיר ממוצע של 175 שקלים לזוג ללילה, ואילו חדרי מלון במחיר של 255 שקלים. למרות המחירים הנמוכים, עדיין מדובר בפער לא קטן בין השניים - 145 אחוזים. בצד השני של הסקאלה נמצאת דבלין בירת אירלנד, שם מחירי הדירות להשכרה נמצאים בשמיים עם תג מחיר ממוצע של כמעט 400 שקלים ללילה, ובפער של 184 אחוזים מהן נמצאים חדרי המלון עם מחיר ממוצע של לא פחות מ-625 שקלים לזוג ללילה.

מבין כל 48 המדינות האירופאיות שנבדקו, הייתה זו טירנה באלבניה, שהציעה את אופציות הלינה הזולות ביותר עם 128 שקלים בלבד ללילה בדירה ורק 170 למלון. מחירים דומים נמצאו גם בסקופיה שבמקדוניה עם ממוצע של 132 שקלים לדירה ו-156 למלון - פער כמעט בלתי מורגש, כמו גם באנקרה שבטורקיה - שם ניתן למצוא דירה במחיר ממוצע של 175 שקלים, ומלון במחיר של 142 שקלים. במונטנגרו (פודגוריצה), מולדובה (צ'יסינאו), סרביה (בלגרד) ובולגריה (סופיה) נמצאו בכולן דירות במחירים ממוצעים של פחות מ-147 שקלים ללילה, ומחירי המלונות בהן היה נמוך מ-200 שקלים ללילה.

עוד באותו נושא

רוצים לעצור את AirBnb בישראל? תראו מה קרה בברלין

לכתבה המלאה
ורשה. ShutterStock
המקום הזול ביותר לישון בו. ורשה/ShutterStock

היעד היקר ביותר ללון בו באירופה: איסלנד

ואיפה באירופה "ייקרע לכם הארנק"? המחקר מעלה כי היעד היקר ביותר ללון בו ביבשת הוא איסלנד, ורייקיאוויק, הבירה, שומרת על המוניטין היקר שלה - המבקרים באי יאלצו להיפרד מלא פחות מ-511 שקלים ללילה בדירת Airbnb, כשלילה במלון עולה שם לא פחות מ-639 שקלים. אמסטרדם, בירת הולנד, שנייה ברשימת הערים היקרות עם 482 שקלים ללילה בדירה ו-648 שקלים במלון. בלונדון שבבריטניה ובשטוקהולם שבשבדיה, עומד המחיר הממוצע לדירה על כ-435 שקלים ללילה, ומחירי המלונות על 450 ו-497 שקלים בהתאמה.

אבל יש גם נתונים הפוכים: מבין כל ערי הבירה של אירופה שנבדקו במחקר, נמצאו רק שבעה מקומות שבהם יהיה זול יותר ללון במלון שלושה כוכבים מאשר בדירת Airbnb. אלה הם אנדורה, שם המחיר הממוצע עבור זוג לילה במלון עומד על כ-203 שקלים, בעוד דירה ממוצעת מתומחרת ב-Airbnb במחיר של 374 שקלים. בלטביה, אוקראינה, ליטא, אזרבייג'ן, ארמניה ואסטוניה תשלמו בממוצע בין 190 ל-217 שקלים ללילה בדירה, בעוד שחדר במלון יעלה בממוצע לא יותר מ-208 שקלים.

מבין כל הערים שבדקו הייתה זו אסטאנה, בירת קזחסטן, היחידה שבה המחיר הממוצע של לילה לזוג בדירת Airbnb היה זהה במדויק למחיר הממוצע של לילה לזוג במלון שלושה כוכבים. בשתי האופציות, המחיר עומד על 175 שקלים.

בירת איסלנד רייקיאוויק. ShutterStock
שומרת על המוניטין היקר שלה. רייקיאוויק, איסלנד/ShutterStock
  • עוד באותו נושא:
  • חופשה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully