וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרט רע: חברות תעופה מתכוננות לוותר על מסכי הבידור במטוסים

11.1.2018 / 12:15

האם המסכים האישיים במטוס יהפכו להיות היסטוריה? יותר ויותר חברות תעופה מחליטות לוותר על מסכי הבידור במטוסים, כדי לחסוך בהוצאות. אז כמה באמת עולה לחברת התעופה כל מסך? 10,000 דולר ליחידה (!). תעשו את החישוב לבד

מטוס טיסה מערכת בידור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
המסכים בטיסה ייעלמו? ככל הנראה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

אין זה סוד שמחירי הטיסות בעולם הולכים ויורדים, בעוד שיותר ויותר אנשים טסים מעל פני הגלובוס. וכך, חברות התעופה מקצצות בהוצאות, ואת המחיר משלמים הנוסעים עצמם. כך למשל, השורות הופכות להיות צפופות יותר, המושבים קטנים יותר, והארוחות בתשלום. כעת, נוספה מכה מסוג חדש: מערכות הבידור האישיות בטיסה.

ידוע כי במטוסים רבים כבר אין בנמצא מסכים, למשל בחברות לואו-קוסט וכדומה, אך הפעם נראה כי המגמה מתרחבת גם אל חברות מבוססות ואף בטיסות ארוכות. וכך, נוסעים רבים מוצאים את עצמם משועממים, ללא סדרות וסרטים, בטיסות הנמשכות שעות ארוכות.

אתר החדשות Express מדווח כי לדברי דן מק'ואן, מנהל תחום תיירות ונסיעות בחברת הייעוץ L.E.K, מחירה של מערכת בידור אחת בלבד עומד על כ-10,000 דולר (כולל התקנה). "ישנן חברות תעופה שרואות בכך הוצאה שניתן לוותר עליה, גם כדי לחסוך עלויות של התקנה ותיקונים שוטפים. אגב כך גם נחסך משקל בטיסה, מה שמביא לחסכון בדלק".

בנוסף, הניו יורק טיימס מדווח כי חברות ותיקות, כגון אמריקן איירליינס ויונייטד איירליינס יוזמות מהלך לביטול המסכים האישיים בטיסות קצרות. גם חברת התעופה הוויאן איירליינס (Hawaiian Airlines) הזמינה לאחרונה מטוסי איירבוס A321 neo חדשים, ללא מערכות בידור אישיות.

מטוס טיסה מערכת בידור. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
גם ככה לכל אחד יש סלולר שמכיל סרטים ומוזיקה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מביאים את הבידור מהבית

מאידך, ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, יותר ויותר נוסעים בוחרים לטוס עם מגוון מכשירי בידור דיגיטליים, שבהם הם עושים שימוש לצפייה בתכנים שונים: טלפונים ניידים, לפטופים וטבלטים.

באופן זה, חברות תעופה כגון נורוויג'ן אייר מציעות שירות סטרימינג באמצעות וויי-פיי ללא תשלום. "רק תביאו את המכשיר שלכם, התחברו וגלשו", מודיעה מודעת הפרסום של החברה הנורווגית.

"אני סבור כי יותר ויותר חברות יציעו טיסות פנימיות וקצרות עם שירות מסוג זה, כדי לחסוך בהוצאות", אומר מק'ואן. מעניין לגלות כי סקר בריטי מצא ש-40 אחוזים מהנשאלים יסכימו לוותר על מערכות הבידור בטיסה, אם הדבר יביא להוזלת המחיר. לעומת זאת, רק 5 אחוזים יסכימו לשבת במושבים קטנים וצפופים יותר, בתמורה להוזלת מחיר הטיסה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully