וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעגל קרח מסתובב מסתורי צץ בנהר בסין - וחוקרים מצאו את ההסבר לתעלומה

9.1.2018 / 8:22

אטרקציה תיירותית שנוצרה על ידי הטבע מושכת אליה המוני תיירים, שמוכנים לסכן את חייהם ולעלות על מעגל קרח מסתובב בלב נהר קפוא בסין. המבקרים מביאים עמם את חיות המחמד שלהם לצילום סלפי על גבי האטרקציה המסתובבת

CCTV

בסרטון - עוד מעגל קרח מסתובב בסין

לכבוד השנה החדשה הטבע הפתיע את הסינים באטרקציה ייחודית וסופר מגניבה: מעגל קרח מסתובב על צירו שצץ לו בלב נהר סיני קפוא. תופעת הטבע הנדירה משכה אליה המוני מבקרים שהגיעו לנהר ליאו שבמחוז ליאונינג, שבצפון מזרח סין, עם חבריהם ואפילו חיות המחמד שלהם ועלו לסיבוב על הקרוסלה הקפואה. המבקרים צילמו את עצמם ושיתפו תמונות וסרטונים ברשתות החברתיות בסין, מה שמשך למקום גם אנשים שגרים הרחק משם.

המעגל, שנראה כמו תקליט מסתובב, הצליח לעורר הרבה סקרנות ברשת. רבים חשבו שמעגל הקרח מסתובב בעקבות זרם המים השוצף של הנהר או מערבולות, אך חוקרים מצאו סיבה אחרת לתנועה המעגלית. חוקרים מאוניברסיטת ליאז' בבלגיה השתמשו במגנטים כדי לדמות את התנאים שבנהרות הקפואים. בשימוש בצלחות פטרי, הם מצאו שבלוקים של קרח יתחילו להסתובב גם כשאין זרם מים, לאור תהליך המסת הקרח. משמעות הדבר שהסיבוב נוצר ע"י המסת הקרח ולא ממערבולות או זרמים.

ככה זה נראה:

עוד באותו נושא

מעגל קרח מסתובב ומסתורי בלב נהר ישאיר אתכם מהופנטים למסך

לכתבה המלאה

תופעת הטבע הייחודית מתרחשת בדרך כלל באזור הארקטי, סקנדינביה וקנדה, כשהטמפרטורה צונחת מתחת לאפס ומתגבשת שכבת קרח דקה מעל פני המים. כשהקרח מסתובב סביב עצמו הוא שוחק את האזורים הקפואים שנמצאים סביבו ומייצר מעין מעגל מלוטש. מעגלי קרח כאלה הם בדרך כלל לא גדולים יותר מגודל של דיסק פשוט, אבל כמובן שיש יוצאים מן הכלל - כולל כמה שהגיעו לקוטר של 16 מטרים ויותר.

מעגלי קרח דומים נצפו בעבר. בדיוק לפני שנה נצפה מעגל קרח מסתורי בנהר במיזורי וב-2013 אחד נוסף בנהר שייני שבצפון דקוטה. אחד מפינלנד הרים את הכפפה ויצר לעצמו מעגל קרח מסתובב בעזרת מנוע סולארי של סירה.

מעגל קרח בסין. מערכת וואלה!
מעגל קרח מרהיב בסין/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully