וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פלאי העולם שאתם לא יכולים להגיע אליהם

21.12.2017 / 17:00

אגמים עוצרי נשימה באפגניסטאן, מצודה צלבנית ענקית בסוריה, עיר רומית בלוב, מקדשים קדומים בלבנון וקבוצת איים יוצאת דופן בתימן. הצצה אל 13 אתרי מורשת עולמית שנמצאים במקומות שאתם לא יכולים להגיע אליהם

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: העיר הלבנונית העתיקה בעל בק

ישנם מקומות שהם בבחינת "לראותם בלבד". לא פיזית, אלא רק בתמונות. מסתבר כי ברשימות אתרי המורשת של ארגון אונסקו, ישנם אתרים רבים השוכנים במקומות ומדינות שהכניסה אליהם אסורה. ולא רק בגלל שיש לכם דרכון ישראלי, אלא פשוט בגלל שהביקור בהם מסוכן/ הנה כמה אתרים לדוגמה.

המינרט בג'אם, אפגניסטאן

אין ספק שאפגניסטאן היא אחת המקומות המסוכנים בעולם, בשל סכנת פיגועי טרור חמורה, כמו גם חטיפות. אחת מנקודת החן המרהיבות במדינה היא המינרט בג'אם (Minaret of Jam). מינרט הוא סוג של צריח מסגד, ומינרט ספציפי זה נחשב לשני בגובהו בתבל. מדובר בשריד ארכיאולוגי מרשים שנבנה במאה ה-12 וגובהו 65 מטרים, ורוחב בסיסו המתומן - 9 מטרים. הוא שוכן בעמק יפהפה במחוז גהור, לצד שני נהרות.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

האגמים של שמורת באנד אמיר, אפגניסטאן

חמשת האגמים השוכנים בשמורת הטבע באנד אמיר (Band-e Amir) מוקפים בהרים אדמדמים, שזכו לצבעם הייחודי בזכות המינרלים שבהם. הרים אלו משמשים מעין סכרים טבעיים לאגמים, שצבעם הכחול-בוהק משך אליהם מטיילים רבים. אחד האגמים אף זכה לכינוי "אגם הפלאות" (Band-i-Haibat), בשל יופיו.

לפטיס מגנה, לוב

ברחבי לוב ישנם חמישה אתרי מורשת עולמית, כאשר הידוע שבהם הוא לפטיס מגנה (Leptis Magna), שמציג לראווה שרידים מהתקופה שבה שלטו באזור הרומאים. ה"טלגרף" מציין כי על פי עדויות היסטוריות, היתה זו אחת הערים היפות באימפריה כולה, ובה היו מונומנטים מרשימים, נמל, שוק גדול, חנויות, מבני ציבור ועוד. כיום היא שוכנת בצמוד לעיר אל-ח'ומס, מזרחית לטריפולי.

ג'אמו וקשמיר, הודו

גם אם תוכלו להגיע לכאן באופן רשמי, כדאי לדעת כי על-פי אזהרת המסע באתר המטה לביטחון לאומי, באזור זה ישנו איום טרור מוחשי ומומלץ להימנע מביקור בו, בשל אירועים אלימים וחילופי אש בין כוחות הודו ופקיסטאן.

מדינת ג'אמו וקשמיר (Jammu and Kashmir) בצפון הודו, מתהדרת בנוף הדרמטי של הרי ההימלאיה. המקומות הפופולריים ביותר הם האגמים היפהפיים באזור סרינגאר (Srinagar) ואתר הסקי שבעיירת הנופש גולמרג (Gulmarg).

בעלבק, לבנון

במאות הראשונות לספירה בנו הרומאים באזור בעלבק שבלבנון, סמוך לגובל סוריה של היום, מקדשים רבים – מה שהביא את אונסקו להכריז עליה אתר מורשת עולמית. עוד קודם לכן, שימשה העיר את הפניקים, ובימי השלטון היווני היא כונתה הליופוליס (עיר השמש). כיום היא מהווה דוגמה מרתקת לאדריכלות הרומית הקדומה. במתחם המקדשים, השרידים החשובים ביותר שייכים "מקדש יופיטר", שעוטר לעילא והוקף בחומה.

בם, איראן

העיר בם (Bam), בדרום-מזרח המדינה, שוכנת ברמה מדברית, ושורשיה נטועים במאה ה-6 לפני הספירה. לשיאה הגיעה העיר במאות ה-11-7 לספירה, בעת ששימשה צומת דרכים מסחרי חשוב על דרך המשי המפורסמת. בעיר נבנתה מצודת בם, שנחשבה למבנה הטיט הגדול ביותר בעולם. המצודה נהרסה ברעידת אדמה בשנת 2003.

טימבוקטו, מאלי

המטה ללוחמה בטרור ממליץ להימנע מהגעה למאלי, בצפון-מערב אפריקה, שבה מבצע ארגון "אלקעדה במגרב" פיגועים וחטיפות של אזרחים זרים. כדאי לדעת כי טימבוקטו היוותה את הבירה האינטלקטואלית והרוחנית של האיסלאם באפריקה, במאות ה-15 וה-16. מאותו תור זהב נותרו שלושה מסגדים מרשימים: סנקור, ג'ינגרבר וסידי יאהיה.

צנעא, תימן

בירתה של תימן נחשבת למקום שמשך אליו מטיילים רבים. היא שוכנת בעמק מוקף הרים, בגובה של 2,200 מטרים ובני אדם ישבו בה כבר לפני כ-2,500 שנים. את המסורת האיסלאמית המפוארת שבה ניתן לבחון באמצעות ביקור במסגדיה הרבים – 103 במספר, שנבנו לפני המאה -11. שרידים מאותה עת כוללים גם מבני חמאם רבים ומבנים נוספים.

סוקוטורה, תימן

סוקוטורה (Socotra) הוא שמה הכולל של קבוצת איים באוקיינוס ההודי, הנמצאת תחת חסות תימן (וכמה מאות ק"מ דרומית לה). זהו ארכיפלג מרהיב שהוכרז אתר מורשת עולמית בזכות מאות מיני צמחים שאין בשום מקום אחר בעולם אלא רק כאן. צמחים אלו, כמו גם כמה מיני בעלי חיים קטנים, הסתגלו לאקלים המקומי הקשה.

אגדז, ניז'ר

העיר אגדז (Agadez) בניז'ר שבמערב אפריקה, שימשה במשך מאות שנים את השיירות שחצו את מדבר סהרה. זהו המקום שאליו הגיעו שבטי הטוארג לאחר מסעותיהם הארוכים, ובה הותירו את חותמם. על פי המטה ללוחמה בטרור, ישנה סכנת פיגועים וחטיפות מצד ארגון בוקו חראם ושלחוה של ארגון דאעש. ויש להימנע מביקור בה.

סמארה, עיראק

על גדת החידקל, כ-125 ק"מ צפונית-מערבית לבגדד, שוכנת סמארה ( Samarra). לפני כ-1,100 שנים, היתה העיר הבירה של הח'ליפים מבית עבאס, ושרידיה הארכיאולוגיים והאמנותיים הוכרזו אתר מורשת עולמית. העיר משופעת במסגדים וארמונות קדומים.

חאלב, סוריה

סוריה מתהדרת בלא מעט אתרי מורשת ייחודיים, בהם העיר חאלב, שנפגעה קשה בעקבות הקרבות של השנים האחרונות. היא שוכנת בצומת דרכים מסחרי עתיק, ששגשג כבר במאה השנייה לספירה, וכובשים רבים הותירו בה את רישומם, בהם חתים, אשורים, מונגולים, ממלוכים ועוד. ככזו, יש בה שרידי מסגדים מפוארים, כמו גם חאנים וארמונות קדומים.

קראק דה שבלייה, סוריה

במערב סוריה ממוקמת קראק דה שבלייה (Crac des Chevaliers), מצודה צלבנית מרהיבה ששימשה את האבירים ההוספיטלרים בתקופת מסעות הצלב. המצודה הענקית נמצאת בראש צוק המתנשא לגובה של למעלה מ-600 מטרים, ובתוכה השתמרו ממצאים אמנותיים וארכיאולוגיים רבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully