וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עקב ההכרזה של טראמפ: ראש עיריית נצרת ביטל את חגיגות חג המולד בעיר

14.12.2017 / 13:00

העיר נצרת צפויה לספוג מכה קשה לתיירות אליה, לאחר שראש העיר, עלי סלאם, ביטל את חגיגות חג המולד בשל הכרזתו של טראמפ על ירושלים כבירת ישראל, ואף קרא לה "בירת פלסטין". אולם גורמים בעיר אומרים שהסיבה לביטול שונה לגמרי. טרמפ על טראמפ?

חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
החגיגות בעיר בוטלו. עץ חג המולד המוכר בנצרת/ערן גילווארג

ראש עירייית נצרת, עלי סלאם, הודיע היום (ה') במסיבת עיתונאים בעיר, כי חגיגות חג המולד המפורסמות שצריכות להתקיים כבר מיום ראשון הקרוב בעיר מבוטלות, זאת בעקבות הכרזתו של הנשיא טראמפ על ירושלים כבירת ישראל.

"לאור התנאים שבהם נמצא עמנו ולאור הכרזת הנשיא האמריקני דונלנד טראמפ, ראינו לנכון לבטל את כל החגיגות משום שאנחנו חלק בלתי נפרד מהעם הפלסטיני ופעילות העירייה תצתמצם לשיווק נצרת בפן החברתי והכלכלי, תוך שמירה על האינטרסים של בני העיר. לא יהיו זמרים ולא במות שירה, אבל פעילויות אחרות כמו הארת העץ (עץ חג המולד המסורתי - ז.ר) ביום ראשון ותהלוכת חג המולד יתקיימו כסדרן.

עוד אמר סאלם, כי בהודעות העירייה הקודמות הוא הדגיש ש"אנחנו ע?ם הע?ם שלנו בכל צעדיו, נשמח בשמחתו ונכאב את כאביו, וירושלים הינה ועוד תהיה יקרה ובירת פלסטין והפנינה שבכתר. בשל המצב הנוכחי שפוגע בזהות שלנו כעם, מצאתי לנכון, מתוך כבוד לירושלים, לבטל את כל החגיגות בעיר. עם זאת, יתר הטקסים הדתיים והמוסדות החברתיים יכולים לנהוג כראות עיניהם". בכך מתכוון סאלם להדלקת עץ חג המולד המסורתי שמוצב בכיכר המעיין בעיר, ומקושט בכל שנה ונחשב אטרקציה מרכזית בתקופה זו.

לאתר החדשות הערבי פאנט, אמר סלאם ש"אני מאחל לכולם שנה טובה, תחגגו את ראש השנה האזרחית והחגים, וטראמפ צריך לדעת שהוא לא ייקח מאיתנו את שמחת החגים ולא נוותר על ירושלים כבירת פלסטין. אנחנו צריכים להיות מאוחדים כי כוחנו באחדותנו". בסיום דבריו הוסיף: "אני אומר לעם שלנו הגדול: המסר שלנו לעולם כולו מאיר הבשורה - אנחנו אוהבים אותך ירושלים! ולא נוותר עלייך בשום תנאי".

נצרת חג מולד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
רק הוא יואר השנה. עץ חג המולד בכיכר המעיין בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין
נצרת חג מולד. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
העיר מקושטת ומוכנה לקלוט את התיירים. האם יבואו עכשיו? רחוב בנצרת/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

פגיעה בפרנסת התושבים

נצרת נחשבת כעיר תיירותית שמושכת אליה רבבות של תיירים, צליינים וישראלים, במיוחד בימי חג המולד וראש השנה האזרחית, בעיקר עקב כנסיית הבשורה - הכנסייה השלישית בחשיבותה לעולם הנוצרי - שמשמרת את מיקום ביתה של מרים והבשורה שניתנה לה על ידי המלאך גבריאל על הולדתו של ישוע.

עד שנת 2013 היתה אחראית עמותת התיירות של נצרת על ארגון החגיגות בעיר. אולם מלפני ארבע שנים החגיגות הן תחת חסותה של העירייה. עם זאת, גורמים שונים בעיר מסרו לוואלה! תיירות, שהסיבה האמיתית לביטול החגיגות בנצרת השנה אינן קשורות בהכרח להזדהות עם ירושלים, אלא דווקא לביטול הגעתם של אמנים ונגנים פלסטינים, כולל אחד מירדן, שהיו אמורים להופיע בעיר ולא יגיעו עקב הצהרת טראמפ.

אחד מתושבי העיר סיפר לוואלה!, כי "ראש העיר נבהל שאין לו תוכנית ולכן ביטל את החגיגות". בנוסף, "החליטו בעירייה על הפגנות וסולידריות עם הפלסטינים והופעל לחץ לביטול האירועים", הוא מוסיף.

לדברי טארק שחאדה, מנהל עמותת התיירות בנצרת, "העיר, התושבים והמלונות מוכנים לקלוט את התיירים והישראלים וחוץ מאירועי העירייה, שאר האירועים מתקיימים. לדבריו, אנשי המלונות והתיירות מאוד כועסים על הביטול, כיוון שהתכנון לאירוע שנוצר לפני 7-6 שנים צריך להימשך כי הוא מושך אליו קהל רב וזה פוגע בפרנסת התושבים. "אנשים מדברים על כך שההחלטה לבטל את החגיגות נובעת מביטול הגעת האומנים, ולא עקב סולידריות אמיתית", אומר טארק.

חיים סלאמה, מנהל מלון רמדה נצרת שנפתח לא מזמן בעיר, אמר בשיחה ש"אין לנו ביטולים כרגע אבל זה חבל שהאירועים בוטלו, כי ישראלים אוהבים את העיר שמשלבת את כל הדתות, הכל צבעוני ושמח פה ואני לא רואה סיבה לבטל דבר. להפך, אנשים באים במיוחד בשביל זה. יש פה מרקם חיים מאוד יפה בין התושבים, ואם אכן בוטלו האירועים זה חבל מאוד".

בהכנת הכתבה השתתפה יפעת רוזנברג.

מידע נוסף על אירועים שבכל זאת יתקיימו השנה, תמצאו באתר עמותת התיירות נצרת או בטלפון 04-6106611.

עוד באותו נושא

9 מקומות מיוחדים לטיול חג מולד בנצרת

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לפחות משהו אחד כן יתקיים. תהלוכת חג המולד המסורתית בנצרת/מערכת וואלה!, צילום מסך
חג המולד בנצרת. דצמבר 2015. ערן גילווארג
נצרת 2015. במשך שנים מקיימות החגיגות המסורתיות/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully