וואלה!

הפיליפינים לצעירים: ריגושים, נופים וחופי ים אקזוטיים

ניר חכלילי

19.2.2018 / 14:16

מפלי מים הנשפכים לבריכה בצבע טורקיז, צלילה עם כרישי-לוויתן, עיירות גלישה וגלים לאמיצים בלבד ושאר הרפתקאות שמתאימות למי שמגיע לפיליפינים ולא רוצה רק בטן-גב

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: צפו בזוג הישראלי שיצא לירח דבש בפיליפינים

בשנים האחרונות עלתה הפיליפינים על מפת היעדים המועדפים על צעירים שסיימו צבא, תרמילאים, זוגות צעירים וגולשי גלים שמוצאים במדינת 7,000 האיים את החוויות והריגושים של נופים וחופי ים אקזוטיים. לכן לא ממש התפלאתי שהזוג הנאה שישב מאחורינו בטיסה מהפרוניבציה הפיליפינית סבו (Cebu) לאל נידו (El Nido), החליפו כמה מילים בעברית ביניהם ונענו להצעתי להצטרף אלינו לשיט בין האיים הסמוכים לאי פלאוואן.

למחרת הגענו כולנו לנקודת האיסוף, שם פגשנו את הצוות של יפתח וקנין והסירה של "טוריסמו פליפינו" ויצאנו ליום שיט, שבמהלכו חווינו שינויים קיצוניים במזג האוויר - דבר אופייני לאזור בתקופות המעבר - מיום יפה, שמיים כחולים וים שטוח, תוך דקות ספורות השמיים מתקדרים, הגלים עולים וגשם עז ניתח עלינו מכל עבר. צוות הסירה לא ממש מתרגש מהתופעה המוכרת להם ואכן תוך כחצי שעה, הכל חוזר לקדמותו, השמש חוזרת להאיר והים נרגע ומאפשר להמשיך ליהנות מהנופים וחופי הים הלבנים.

אחרי כמה שעות הפלגה הצוות עוצר בחוף בודד, מאפשר לנו לשחות קצת כשהם עורכים שולחן וממלאים אותו בכל טוב לארוחת צהריים של דגים טריים ומיני פירות וירקות מקומיים. אחרי ארוחת הצוהריים הדשנה, אני מתיישב עם יובל ותמיר ושומע על חוויותיהם מהחופשה בפיליפינים ועל המתכון שלהם לחופשה מושלמת, במדינה שכולה מפוזרת על אלפי איים בגדלים ותנאים טופוגרפיים שונים. המרכיב הראשון, מספר לי תמיר, זה להתמלא ביצר נוודות והרבה סבלנות, כי הביקור בפיליפינים כולל טיסות, מעבורות ונסיעות מרובות. מחיר ממוצע לטיסות פנים נע סביב 150-80 דולרים, כשהחברות המומלצות בעיניי הן Cebu Pacific ,Philippine airliness.

האי פלאוואן הפיליפינים. ניר חכלילי, מערכת וואלה! NEWS
פותחים שולחן על החול הלבן בפלאוואן, הפיליפינים/מערכת וואלה! NEWS, ניר חכלילי

סבבה סבו

תחנתנו הראשונה - האי סבו. חיפשנו חופש, אבל לאו דווקא להיזרק על אי בודד ולהתחרות על בננה או קוקוס עם קופי האי, או לחילופין לשכב בבריכה של מלון מריוט באמצע עיר הבירה. חיפשנו שילוב, גם וגם - מקום פראי ויפה, ובאותה נשימה חדר מפנק וכיפי לחזור אליו בסוף היום. אז כן, יש כאלו ולא מעט - רק צריך לחפש.

סבו מציעה מספר אטרקציות ביניהן מפלים עם מים כחולים/טורקיז ומושלמים, המפורסם מבינהם, "קאוואסן פולס" (Kawasan Falls), שנשפך לבריכה בצבע טורקיז עם תפאורה מרשימה של צמחייה אקזוטית וירוקה. בקיצור, הרקע המושלם לספר לעולם באינסטגרם/פייסבוק על החוויה הראשונה שלכם.

כמה טיפים חשובים לקנאים שבינינו לרגע הפראי והאינטימי הזה: לקום מוקדם לנסיעה לאטרקציה, שכן האזור מתוייר מאוד. כך תוכלו גם ליהנות מקפה בזריחה בארץ זרה ויפה. מיותר לציין, שאין שם שום סיבה ללכת לישון מאוחר ונדרש לשנות אווירה וללכת לישון כפי שהעולם התכוון בתחילתו - קצת אחרי השקיעה לאור נר מעומם.

דבר נוסף שחשוב לדעת על המפל החלומי הזה, הוא שהדרך הראשית שאורכה כק"מ הליכה בערך מובילה למפל הראשי, אך אם תשקיעו ותמשיכו בהליכה במעלה ההר, תמצאו את עצמכם בעוד לגונות ומפלים בגדלים שונים. המקום הנפוץ לשהות בו כדי להגיע למפלים הנחשקים הוא מוהל-בוהל (Moalboal). מדובר בעיירה קטנה יחסית, הנמצאת בסמיכות לכביש הראשי. רוב המלונות ברמה לא גבוהה ואפילו בינונית, מה שקצת הפתיע אותנו לרעה, כך שאם אתם מפונקים כדאי לכם לנסות ולחזור עד העיר סבו - שם תוכלו למצוא מלונות ברמה הרבה יותר גבוהה, אבל במדינות כאלו חשוב להישאר אופטימיים וליהנות ממה שהרגע נותן.

האי פלאוואן הפיליפינים. תמיר מצליח, מערכת וואלה! NEWS
חוף ללא סוף בפלאוואן/מערכת וואלה! NEWS, תמיר מצליח
כריש לוויתן אוסלוב הפיליפינים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
נשפך לבריכה בצבע טורקיז. מפלי קאוואסן באי סבו/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

חוויה לכרישים שביניכם

יעד נוסף ולא פחות מעניין נקרא אוסלוב (Oslob), שבו לא מעט אטרקציות נוספות, המפורסמת מביניהן שכוללת אדרלנין היא צלילה עם כרישי-לוויתן. מדובר בחוויה יוצאת דופן שבה מתקיים מפגש עם היצורים השקטים והיפים האלו. לא פשוט להיאבק ביצר ההישרדות הראשוני ולברוח מיצור שגדול ממך פי שלושה בערך, אבל רגע לאחר מכן מקנה לכם הזדמנות לחלוק נשימה מתחת למים עם החיה המדהימה הזו. חשוב לציין, כי מדובר בחוויה תיירותית מאוד, שכן המקומיים דואגים להאכיל את אותם כרישים ולכן הם חוזרים באופן קצת לא טבעי לאותו מקום.

במידה וטרם התרשמתם ראשונית מה'ווייב' של האי המסויים הזה, ישנו מפל נוסף שהמליצו לנו עליו הנקרא "טומאלוג" (Tumalog Falls) ומומלץ להגיע אליו בשעה מאוחרת יחסית, שבה האור מעומעם מעט והקסם מתגלה באמת.

לסיכום התחנה הראשונה, סבו אמנם הייתה סבבה. כדי להגיע לאי זה נדרשת טיסת פנים מעיר הבירה מנילה, אומנם טיסה קצרה, אך מלווה בעוד 5 שעות וחצי נסיעה קשוחות לאזורו הדרומי. אינני נוטה להתחרט לעולם על מקומות שבהם ביקרתי, אבל כהפקת לקחים להמשך בחופשה, ייתכן וכדאי לוותר.

כריש לוויתן אוסלוב הפיליפינים. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
לחלוק נשימה מתחת למים עם החיה המדהימה הזו. כריש-לוויתן באוסלוב/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

סיארגאו: אש על הגולש

באי סיארגאו (Siargao) התאהבנו ממבט ראשון. אומנם אנחנו מעט משוחדים מעברנו בעיירות גלישה פראיות בעולם, אך לשמחתנו האי הקטן והקשוח הזה לא אכזב והצדיק את תקוותינו. המקום שבו בחרנו לשהות היה "ג'נרל לונה" (Genral Luna), עיירת גלישה מפורסמת יחסית, שכן בה נמצאת אחת משבירות הריף המסוכנות בעולם, Cloud 9, ובעונה המתאימה רק האמיצים מעזים לגלוש עליו. כגולש מתחיל, אך הרפתקן, ניסיתי את השבירה המפורסמת אך בתנאים מקלים.

אז איך הגענו? טיסת פנים מהאי סבו לסיראגאו בחברת התעופה סבו פסיפיק. מהרגע הראשון שהגענו, ידענו שהחופש קרוב מתמיד. בשדה המתין לנו נהג מטעם המלון ואחרי נסיעה של שעה הגענו למלון-ריזורט שלנו "סיראגאו בלו ריזורט" ( Siargao Bleu resort). פה בדיוק התחלנו ליהנות מהגם וגם שלנו - מלון כיפי במיקום מושלם וחדר כושר וטיפולי ספא כבונוס.

כמובן שהגענו מורעבים - דבר שפתרנו בעזרת קטנוע ששכרנו משירותי המלון ויצאנו לצוד את ארוחת הערב. העיירה עצמה בנויה על דרך ראשית, שבצדדיה יש את כל מה שאי פעם תצטרכו: שורות אינסופיות של עצי דקל בנוף גלים נשברים, שמש שנשברת במהלך הרכיבה על הפנים וכביש רטוב המזכיר מזג אוויר טרופי ומיוחד.

רגע, אנחנו מורעבים, זוכרים? אז עקב העובדה שמדובר בעיירת גלישה מפורסמת, עם השנים נמשכו אליה נוודים ממדינות מערביות שהחליטו להשקיע נכון בחיים והשתקעו בה. המקום הראשון שאליו הגענו שייך לזוג אוסטרלים ונקרא "שאקה" (Shaka), והתפרסם בזכות ה-bowls המושלמים שלהם, קערות עם שלל פירות טעימים המקושטים בשמות מושכים במיוחד. מקום מומלץ לפתוח את הבוקר שלכם.

האי בהחלט ניחן באווירה מיוחדת שמעודדת תרבות קולינרית ליברלית מאוד, החל מאופציות טבעוניות ועד לטורפים שבינינו.
בתי קפה, מסעדות שונות וחניות גלישה, הפזורים על אותה דרך ראשית. בענייני גלישה, אלו שרוצים לשכור ציוד באיכות גבוהה כדאי לסור ל"פאט ליפס" (Fat Lips), חנות בבעלות אוסטרלית עם ציוד איכותי ויחס מעולה.

המסעדות האהובות עלינו היו "בראבו" (Bravo) - מסעדת טאפסים שווה, "יוגה דוג'ו" ( Yoga Dojo) שבערך 95% מהתפריט שלה טבעוני, "מאמאס גריל (Mama's Grill) ואחרון חביב "הארנה ריזורט" (Harana Surf Resort), שלמזלנו היה נמצא כשתי דקות הליכה מהמלון שלנו, שהוא מלון גלישה הארד קור, עם חדרים מושלמים ו"וייב" שמושך אליו את זקני שבט הגולשים כל ערב.

בילינו בסירגאו בסך הכל ארבעה לילות וחמישה ימים. יכולנו להישאר גם שנה. ביום האחרון ניצלנו מזג אוויר שמשי במיוחד לצאת ל"איילנד הופינג" (Island Hopping) שאורגן לנו דרך המלון, המקפץ בין ארבעה איים. שכרנו סירה פרטית בעלות של 400 שקלים. כדאי!

תודה ליובל חבס ותמיר מצליח, שהשתתפו בהכנת הכתבה.