וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

70% ממורי הדרך סבורים שיש לקיים מטעם המדינה סיורים בשטחים

30.11.2017 / 15:29

יותר משני שליש ממורי הדרך בארץ חושבים שיש לקיים סיורים מטעם המדינה גם ביהודה ושומרון, כך לפי סקר מקיף שנערך לקראת הכנס השנתי של מורי הדרך שהתקיים היום בירושלים. וגם: מהם שלושת אתרי החובה לכל תייר בישראל על-פי מורי הדרך?

זיו ריינשטיין עריכה: נועה לוי

סקר תיירות מקיף שנערך בקרב מורי הדרך בישראל לקראת הכנס השנתי, שהתקיים היום (ה') בנושא: "מורכבת ההסברה הישראלית לתייר", מצא שרוב מוחלט של מורי הדרך (כ-70%) בעד לקיים מטעם המדינה סיורים מודרכים לקבוצת תיירים מעבר לקו הירוק.

בשאלה מהם שלושת אתרי החובה לתייר בארץ, ציינו רוב מוחלט של מורי הדרך את ירושלים, מצדה ותל אביב. כ-5% בלבד ציינו גם את רמת הגולן. על-פי מורי הדרך, ההדרכה נושאת פרי גם לגבי ההסברה הישראלית - 80% מהם ציינו כי תייר ממוצע לאחר שבוע מודרך בסיור בארץ משנה את עמדתו לטובה על ישראל. 10% ממורי הדרך טענו שהתייר משנה לרעה וכ-10% לא משנה כלל.

הסקר גם בחן את הבעיות העיקרית בתיירות הנכנסת לישראל: על-פי 65% ממורי הדרך, הבעיה המרכזית היא המחירים היקרים בארץ ולאחר מכן (25%) היא תחזוקה לקויה של אתרי ביקור שונים. עם זאת, הבעיות הנ"ל לא משפיעות על האופטימיות של מורי הדרך ביחס לתיירות הנכנסת. בשאלה מתי לדעתך יגיע התייר החמישה מליון לארץ?, ענו כ-40% ענו "בעוד שנתיים" ו-25% "בעוד שנה"

בני כפיר, יו"ר אגודת מורי הדרך, ציין כי נחיצותם של מורי הדרך חשובה לא רק כדי להכיר את פני השטח, אלא כדי ללמוד את סיפורי המקום, להכיר את ההיסטוריה שלו ולדעת הנרטיב שמקיים אותו. "לקראת 50 שנה לאיחוד ירושלים, בחרנו להתמקד בהסברה הישראלית לנוכח המציאות המורכבת", אמר כפיר. "חשיבות רבה יש למורה הדרך גם בהדרכת תיירי הפנים, שכן בכוחו לחזק את הזיקה לארץ בקרב הציבור הישראלי, את חוד החנית של תעשיית התיירות ושגרירי המדינה בפני המבקרים בה".

בישראל כ-6,000 מורי דרך בעלי רישיון. הכנס השנתי של ארגון מורי הדרך התקיים בהשתתפות חברי הכנסת נורית קורן, נחמן שי, מוסי רז, עודד פורר ואישי ציבור.

ומה דעתכם: יש לקיים סיורים מטעם המדינה ביהודה ושומרון? טקבקו לנו (אבל בעדינות...)!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully