וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האם לגיטימי לטפס מעל נוסע ישן בדרך לשירותים במטוס, ואיך עושים זאת?

28.11.2017 / 8:35

מכירים את זה שהשכן שלכם בטיסה ישן ואתם צריכים לצאת לשירותים? אז לפי סקר של בריטיש איירווייס, 80 אחוזים מהנוסעים חושבים שזה בסדר להעיר שכן כדי להתפנות. אבל לשאלה" האם לעבור מול הנוסע עם הישבן או המפשעה" עדיין אין תשובה משמעית

ישנה בטיסה. ShutterStock
הרוב חושבים שזה לגיטימי להעיר נוסע ישן בטיסה/ShutterStock

לא משנה איך מסתכלים על זה ובאיזו טיסה מדובר, להעיר את השכן שמנמנם במושב לידכם זה לא כיף לאף אחד. זה תמיד גורם אי נחת לנוסע האומלל שהתרדמת שלו נקטעה, וכמובן מלווה במבוכה עבור הצד המעיר, שייתכן והרס למישהו את הטיסה רק כדי לעבור לרגע החוצה בדרך לשירותים. יש פתרון, שבמידה והוא יוצא אל הפועל בצורה טובה, עשוי לחסוך ייסורים ומבוכה לכל המעורבים: טיפוס מעל. אבל האם שווה לקחת את הסיכון של למעוד וליפול על אדם זר שיתעורר בבעתה? והאם להפנות אל השכן את המשפעה, או את הישבן? יצאנו לבדוק.

סקר שנערך לאחרונה על ידי חברת התעופה בריטיש איירווייס גילה כי מבחינת 80 אחוזים מהנוסעים מקובל לחלוטין להעיר שכן עבור הפסקה לשירותים, אבל יש לקחת בחשבון ש-40 אחוזים אומרים שזה משהו שסביר לעשות רק פעם אחת בטיסה. אם מדובר בטיסות ארוכות של מעל שמונה שעות, לעומת זאת, הרוב מסכימים שניתן להסיר את המגבלה הזו.

שליש מהנשאלים אמרו כי הם מוכנים לטפס מעל שכן שנמצא בשינה עמוקה על מנת שלא להעיר אותם, ועל פי 54 אחוזים מהם, הצורה המנומסת לעשות את זה היא מעבר באופן של פנים אל פנים. אבל למרות תוצאות הסקר, נראה כי קיימת מחלוקת באשר לסוגיה הזו והשאלה האם נכון להפנות אל השכן את הישבן או המפשעה - נותרה עד עתה ללא תשובה חד משמעית. ויליאם הנסון וג'ו בראיינט, שני מומחים להתנהגות, נדרשו לסוגיה ושניהם מסכימים כי השיטה הטובה ביותר להתמודד עם הסוגיה - היא להעלות אותה לדיון מראש.

"כעקרון, לצאת מהשורה כאשר גב הגוף פונה אל גב המטוס היא הדרך הנכונה ביותר לעבור על פני אנשים", אומר הנסון. אבל אם אתם מחליטים לעשות את זה מבלי להעיר את השכן, כדאי שתיקחו דבר מה בחשבון. "אם השכן שלכם ישן, תחשבו פעמיים לפני שאתם מטפסים מעליו", אומרת בראיינט. "אתם צריכים להיות בטוחים לחלוטין שיש מספיק מקום כדי לעבור בנוחות, מבלי שתצטרכו להשתמש במשענת הראש הקדמית ולהיאחז בה. אם אתם מחליטים ללכת על זה, עשו זאת תמיד עם הפנים מופנים קדימה, והקפידו לצמצם כל קשר פיזי למינימום".

טיסה שינה במטוס שעמום בטיסה. ShutterStock
מוטב להעיר את השכן הישן בנימוס/ShutterStock

אם יש ספק - תעירו את השכן

אבל בראיינט מסייגת את הדברים, ומזכירה שכמו תמיד - תקשורת יכולה להיות מפתח להרבה בעיות ואי הבנות. "אם יש לכם ספק כלשהו או שאתם מתלבטים, תמיד מוטב להעיר את השכן ולבקש בנימוס לצאת החוצה, ולא לנסות להידחק החוצה תוך לקיחת הסיכון שהם יתעוררו בבהלה באמצע שאתם מדלגים מעליהם".

שני המומחים מסכימים כי לא משנה איפה אתם יושבים, עדיף לדבר על זה עם השכן שלכם לפי שהמטוס ממריא. "אם אתם מוצאים את עצמכם במושב ליד המעבר, אזרו אתם ביטחון ונימוסים ופנו אל השכן שלכם בשלב מוקדם ואמרו להם שזה ממש בסדר מצדכם שיקישו לכם על הכתף ויעירו אתכם במידה והם צריכים לצאת במהלך הטיסה - כמובן, במידה וזו ההעדפה שלכם", מייעץ הנסון.

"ובכל זאת, אם אתם ממש שונאים שמפריעים לכם באמצע הטיסה או לא מסוגלים לחזור לישון לאחר שמעירים אתכם, הוסיפו כמה שקלים ורכשו מושב צמוד חלון שיאפשר לכם לישון ללא הפרעה במהלך הטיסה כולה וצאו מהשורה רק אם אתם ממש נואשים", אומר הנסון. בראיינט מסכימה, ומוסיפה: "יש לי חברה שטסה בקביעות, והיא מקפידה תמיד לשאול את השכן שלה לטיסה לפני ההמראה מה ההעדפה שלו במקרה כזה. זו האופציה הכי הגיונית והכי פחות מביכה מכולן".

  • עוד באותו נושא:
  • טיסות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully