וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפתחו יומנים: עונת פסטיבלי החורף בארץ החלה

ליאת שומן

13.11.2017 / 0:06

אז נכון שלפי הטמפרטורות אנחנו עדיין בקיץ-סתיו, אבל זה הזמן לשלוף מגפיים ולהתכונן לחורף שמביא עמו גם שלל אירועים ופסטיבלים של מוזיקה, סדנאות, סיורים ותרבות. אז הנה האירועים הכי שווים בארץ שיחממו אתכם בעונה הקרה

מסיק זיתים בגליל/צילום: זיו ריינשטיין

בווידאו: פסטיבל ימי ענף הזית, שמתקיים עכשיו ברחבי הצפון

החורף הישראלי ממש לא מביא איתו את שינת החורף, להיפך! זה הזמן הטוב ביותר לצאת מהפוך ולהתחיל לבלות, לספוג תרבות, ליהנות מסיורים בטבע המתחדש, מהופעות מוזיקה והרצאות. תבחרו בין פסטיבל בסימן גא'ז או פסטיבל מוזיקת עולם אתנית, פסטיבל על העולם העתיק של שמן הזית או דווקא פסטיבל טיולים באזור הכרמל שלאחר השריפה, מה שבטוח זה שחורף 2018 לא יהיה יבש.

פסטיבל ימי ענף הזית: חוויה תרבותית טעימה

הפסטיבל המדובר ביותר באזור העמקים, הגליל והגולן החל בתחילת חודש נובמבר ומאגד יחד את מגוון האטרקציות, שמורות הטבע ובתי הבד בצפון. כאן תוכלו ליהנות מאינסוף אפשרויות בילוי בשבתות או באמצ"ש, מפעילויות למבוגרים ולילדים, סדנת טעימות , סדנת הפקת שמן הזית, סיורים מודרכים, יריד איכרים ועוד שלל אפשרויות.

מה מצפה לנו? במסגרת הפסטיבל שבאזור העמקים תוכלו לטייל בבית לחם הגלילית בסיור בבית הבד הגלילי, לסייר על טרקטור בין המטעים בחוות דרך התבלינים, לבקר בבית הבד האקולוגי בריש לקיש ועוד. באזור הגליל ממתינים לכם בקיבוץ פרוד עם סדנת כבישת זיתים, הכנת סבונים ומסיק זיתים, במושב כלנית שבגליל תבקרו אצל משק משפחת ג'השאן ותיהנו מחוויה קולינרית בניחוח בדואי, במושב גורן תשתתפו בהרצאה אודות סגולות שמן הזית בבית הבד.

ולבסוף, נבקר גם באזור הגולן ובקיבוץ גשור, ונטעם את סוגי שמן הזית השונים ונעלה את האדרנלין בטיול ג'יפים שיצא מבית הבד בגבעת יואב לכרם זיתים. נין להצטרף גם לטיולים מודרכים של קק"ל באזור הגליל.

מתי זה קורה? כדאי להזדרז, כיוון שפסטיבל ימי ענף הזית מתקיים בין התאריכים 2-19.11.17. ניתן להתעדכן באתר הפסטיבל אודות תאריכי הפעילויות השונות ומידע נוסף.

עוד באותו נושא

פסטיבל ענף הזית בגליל: טיול בעקבות המסיק בכפר הדרוזי חורפיש

לכתבה המלאה
עץ זית באזור הכינרת. ShutterStock
עצי זית באזור הכנרת. חוגגים להם עכשיו/ShutterStock

פסטיבל חורף/אביב: פסטורליה בצלילים

סדרת סופי שבוע של הרצאות, מופעי מוזיקה סדנאות וחוויה ממתינים לכם במלון פסטורל שבכפר בלום. הפסטיבל מתקיים זו הפעם ה-16, כשהפעם מצטרפת לחגיגה פעילות תרבותית חדשה של "מפגשי סלון", מפגשים מרתקים עם סופרים וסופרות, יוצרים ויוצרות, מומחי קולינאריה ומוסיקה.

מה מצפה לנו? בעיקר סופי שבוע פסטורלים כשכל סופ"ש מתמקד בנושא מרכזי אחר, לדוגמא סופ"ש "אהבה, שלום ורוקנרול", סופ"ש של פסטיבל המסכות בונציה, סופ"ש של ג'אז ועוד. אל המפגשים המרתקים יגיעו לאורך התקופה אנשי תרבות, סופרים, זמרים, הופעות וסדנאות כגון הסופר אתגר קרת, השף ארז קומרובסקי, רן שריג בהרצאה על יחסי גברים ונשים, הצגת קומדיית הטעויות "יחסים מסוכנים" וכדומה. על הצד המוזיקלי יתקיימו לאורך סופי השבוע מגוון הופעות בניהם ברי סחרוף, אלון אולארצ'יק, אסף אמדורסקי, האופרה הישראלית, אהרון פררה, להקת הפלטינה ועוד.

מתי זה קורה? הפסטיבל התרבותי של החורף מתחיל בחורף וממשיך עד האביב בין התאריכים 23.11 - 25.05. היכנסו לאתר הפסטיבל "פסטורליה בצלילים" ותקבלו את כל המידע אודות הפעילויות המחולקות לפי סופי שבוע.

מלון פסטורל כפר בלום. אתר המלון, אתר רשמי
תרבות בכל סופ"ש. מלון פסטורל/אתר רשמי, אתר המלון

פסטיבל סולם יעקב: מוזיקת עולם באווירה אינטימית

פסטיבל סולם יעקב מהדורת חורף 2017, מביא לכם מוזיקת עולם איכותית, אתנית ושמחה באווירה אינטימית וקטנה יותר מפסטיבל סולם יעקב באביב. כאן תיהנו ממוזיקת פולק, מוזיקה אירית, מוזיקה אמריקאית מהמאה הקודמת, מוזיקת סווינג ועוד. אבל לא רק, כי בנוסף לכל המוזיקה הטובה יתקיימו בפסטיבל גם סדנאות ופעילויות לילדים ולמבוגרים במלון נוף גינוסר.

מה מצפה לנו? נתחיל מההופעות המיוחדות שמצפות לכם, כגון הלהקה האירית הישראלית "קטיפה שחורה", הופעת פולק אלקטרוני של קרלי ויוסי, ELI AND THE CHOCOLATE FACTORY במופע ג'אז ושירי אהבה קלאסיים, לארי ומינדי עם שירי שנות ה-60 וה-70 ועוד.

במהלך הפסטיבל יתקיימו גם סדנות, כגון סדנת ריקודים אירים, סדנת טאי צ'י, סדנת ריקוד פולק אמריקאי, סיור צפרות מודרך, סדנות יצירה, דוכני החלפת ספרים ועוד.

מתי זה קורה? פסטיבל סולם יעקב מתקיים במלון נוף גינוסר שבכנרת בתחילת חודש דצמבר, בין התאריכים 1-2/12/2017. סופ"ש אחד, אינטימי וגדוש בפעילויות ומוזיקה טובה. להזמנת כרטיסים ולוח ההופעות באתר הפסטיבל.

מלון נוף גינוסר. אורי אקרמן,
מוזיקה, סדנאות ופעילויות לילדים ולמבוגרים. מלון נוף גינוסר/אורי אקרמן

פסטיבל חורף בכרמל: מטיילים במגפיים

עמותת כרמלים מזמינה אתכם להצטרף לסיורים בין טיפות המים, ליהנות מהטבע המתחדש, מהאדמה הרטובה והריח שאחרי הגשם. זוהי התקופה הטובה ביותר לסייר ולצפות בזרימת הנחלים השוצפים וליהנות מפיקניק משפחתי או רומנטי בטבע הירוק.

מה מצפה לנו? שלל פעילויות באתרים השונים של רשות הטבע והגנים, כגון סיור בעקבות החיות בשמורת הטבע חי בר שבכרמל, בואו לראות כיצד חידש הטבע את החיים באזור שלאחר השריפה, ליהנות מתערוכות צילומים המשריפה והפנינג שכולו חוויה משפחתית מעצימה. עוד בפסטיבל, סיור חורפי בשמורת טבע נחל תנינים, סיור מודרך במערות האדם הקדמון בשמורת נחל מערות וסיור עששיות מיוחד לחנוכה בגן לאומי קיסריה.

מתי זה קורה? הפסטיבל מתקיים במהלך חודש דצמבר באתרי הטבע השונים של עמותת כרמלים ורשות הטבע והגנים. לכל הפעילויות יש להרישם מראש. פרטים באתר הפסטיבל.

מטיילים במגפיים כרמלים. עמותת כרמלים, מערכת וואלה! NEWS
זה הזמן לשלוף את המגפיים ולהגיע לאזור הכרמל/מערכת וואלה! NEWS, עמותת כרמלים

פסטיבל הג'אז באילת: גרסת חורף

אחרי ההצלחה של פסטיבל הג'אב שהתקיים בחודשי הקיץ באילת, הגיע הזמן של עונת החורף ליהנות מפסטיבל הג'אז הבינלאומי שיתקיים בפעם ה-31 בעיר. הפסטיבל מביא לעיר את מיטב נגני הג'אז ואמנים מכל העולם, הפקות מקור מרשימות, שיתופי פעולה ועוד כל זאת על מנת לקדם את סצנת הג'אז בישראל.

מה מצפה לנו? הרבה מוזיקה טובה וקצב מטורף עם אמנים רבים (הרשימה המעודכנת תתפרסם בימים הקרובים). בנוסף, במלון לאונרדו ריזורט יתקיים כנס הג'אז הישראלי (The Israeli Jazz Convention) שיכלול סדנות לכל הגילאים, כיתות אמן ופאנלים, בחוף הדקל יתקיים ג'אם סשן שיארח מידי לילה אמני ג'אז צעירים ומסיבת סווינג שמחה ועוד.

מתי זה קורה? כל הקסם הדרומי הזה חל באולמות בתי המלון השונים, בין התאריכים 22-24.02.2018 , כך שגם מזג האוויר יהיה מושלם ונעים לבילויים נוספים בעיר. להרשמה ולפרטים נוספים על המלונות ההרכבים וההופעות באתר האירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully