וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטיש איירווייס טסה לישראל כבר 85 שנה; בעתיד אולי גם לאילת

9.11.2017 / 13:12

משנת 1932 ועד היום טסה חברת התעופה הבריטית בין אנגליה לישראל, מה שגרם למנכ"ל בריטיש איירווייס, אלכס קרוז, לבוא לתל אביב ועל הדרך לנסות להיכנס לוואקום שהשאירה "מונארך" שפשטה רגל לאחרונה. האם צפוי קו חדש מלונדון לאילת?

צלמים זמניים מורשים

"מדינת ישראל מהווה ציון דרך חשוב בהיסטוריה של חברת התעופה בריטיש איירווייס, שחוגגת בימים אלה 85 שנה להפעלת הקו מאנגליה לישראל", כך אמר היום (ה') המנכ"ל העולמי ויו"ר מועצת המנהלים של החברה, אלכס כרוז, בהגיעו לישראל.

לדברי כרוז, ישראל מהווה ציון דרך חשוב בהיסטוריה של בריטיש איירווייס. הטיסות מלונדון לישראל הופעלו כבר בשנת 1932 על ידי חברת "אימפיריאל איירווייס", שהפכה ברבות הימים ל"בריטיש איירווייס". הטיסות בוצעו בסירות אוויריות מסוג Scipio S17, שנחתו על מימי ים הכינרת. עם הנחיתה, הורדו הנוסעים ליבשה באמצעות סירות. כחלק מהקו עברו המטוסים גם דרך אלכסנדריה ולימסול.

בשנות ה-40 עברה החברה לשימוש במטוסים מתקדמים יותר, כגון Vickers Viking ו-Douglas DC-3, ואילו בשנת 1960 החלה החברה לטוס בקו הישיר לונדון-תל אביב וכבר אז הציעה לנוסעים ליהנות גם משירותי המחלקה הראשונה. ב-1984 הגיעו לישראל שני מטוסי קונקורד על-קוליים. בשני העשורים האחרונים צי המטוסים בקו לונדון-תל אביב מורכב מהמטוסים החדשים ביותר ובהם מטוס בואינג 787, הדרימליינר, הנחשב למטוס הטוב בעולם.

כיום בריטיש איירווייס מפעילה 14 טיסות שבועיות בקו תל אביב-לונדון בתצורה "ארוכת טווח" (Longhaul), כנהוג בטיסות הבינלאומיות הארוכות היוצאות מלונדון. החל מאפריל 2018 צפויה חברת האחות של בריטיש איירווייס, איבריה, לשדרג את הקו שלה לתל אביב, ולהפוך לחברת התעופה השנייה באירופה שתפעיל את כל הטיסות שלה לישראל במטוסים רחבי גוף ובתצורה ארוכת טווח (Longhaul).

סרטון בריטיש איירווייס לציון 85 שנה לקו בין ישראל לאנגליה. BA Israel, מערכת וואלה! NEWS
חוגגים 85 שנה לקו לישראל. מנכ"ל בריטיש קרוז/מערכת וואלה! NEWS, BA Israel

הלואו-קוסט של בריטיש יגיע לישראל?

מעבר לציון האירוע החגיגי, התקיימה בארץ פגישה בין כרוז לבין שר התיירות, וייתכן שבריטיש איירווייס תחל לטוס גם לאילת במקומה של חברת מונארך איירליינס הבריטית, חברת התעופה שהודיעה בחודש שעבר על הפסקת פעילותה בעולם, כולל לישראל.

לבריטיש ישנה חברת-אחות כחלק מקבוצת IAG (שכוללת את איבריה, וולינג, אייר לנגוס ובריטיש), המשמשת על תקן של חברת לואו-קוסט בשם "לבל" ((Level) שהוקמה כדי לתת "פייט" לחברות לואו-קוסט באירופה. כרוז לא אישר את מה שנדון בפגישתו עם שר התיירות לוין, אולם הוא בהחלט היה שמח להיכנס לוואקום שהשאירה מונארך בארץ, ולנסות לקבל את ה"סלוטים" שהיו שייכים לחברת הלואו-קוסט הבריטית שכשלה. גם התמריץ של משרד התיירות לחברות תעופה שפותחות קו חדש לישראל, העומד על כ-750 אלף אירו, ודאי לא נעלם מעיניו.

לדברי כרוז, שנפגש לפני מספר שבועות עם קבוצת סטארט-אפיסטים ישראלים במשרדו בלונדון, הוא התלהב מהחדשנות והיצירתיות הישראלית ומתכוון לאמץ כמה מהרעיונות התעופתיים שהוצעו לו, אם בתחום הביטחון ואם בתחום חוויית הנוסע, בעתיד הקרוב.

חברת התעופה הבריטית הודיעה השבוע על תכנית השקעה של 4.5 מיליארד ליש"ט לטובת שדרוג חווית הטיסה של כל לקוחותיה בכל המחלקות. ההשקעה, שתתפרס על פני תקופה של חמש שנים, תכלול הרחבה של צי מטוסי החברה עם רכישת 72 מטוסים חדשים ובהם Airbus A35 ו- Boeing 787-10 הנחשבים למתקדמים ביותר בעולם. בנוסף, הודיעה בריטיש איירווייס על חידוש 128 מטוסים בצי הקיים, כולל עיצוב מחדש של הקבינות בכל המחלקות, התקנת שקעי הטענה בכל מושב וחיבור- Wi-Fi מהיר בפס רחב. "המטרה שלנו היא להיות הבחירה הראשונה עבור כל לקוח. כל נוסע חשוב בפני עצמו, מהנוסע במחלקת התיירים ועד לנוסע באחת ממחלקות היוקרה. מטרתנו להבטיח לכל אחד ואחת מהנוסעים שלנו את חווית הטיסה הטובה בעולם ואנו נמשיך ונשקיע במקומות שהכי חשובים לקהל לקוחותינו, כדי לבדל את בריטיש איירווייס למול חברות אחרות, באמצעות שיפור חוויית הטיסה ומתן שירותים ייחודיים", הוסיף כרוז.

עוד באותו נושא

חברת התעופה הבריטית מונארך שטסה לישראל הפסיקה לפעול

לכתבה המלאה
מטוס בואינג דרימליינר 787 בריטיש איירווייס. BA Israel, מערכת וואלה! NEWS
מטוס הדרימליינר, בואינג 787, של בריטיש איירווייס/מערכת וואלה! NEWS, BA Israel

יותר מ-200 יעדים שונים בכל רחבי העולם

המנהלת המסחרית של בריטיש איירווייס בישראל, יעל קטן, אמרה כי החברה מציעה לנוסע הישראלי את המגוון הגדול והנוח ביותר של טיסות לכל חמשת היבשות. "הנוסע הישראלי יכול להתרווח במושבים הנוחים של המטוסים מתל אביב ללונדון ולהמשיך משם ליותר מ-200 יעדים שונים בכל רחבי העולם". קטן הוסיפה כי בריטיש איירווייס השיקה רק השנה למעלה מ-30 קווי טיסה בינלאומיים חדשים ישירות מנמל התעופה הית'רו, שליד לונדון, כולל טיסות ישירות לניו-אורלינס, לנאשוויל, לאוקלנד, לסיישל ולעוד כמה יעדים פופולריים במיוחד".

בריטיש איירווייס הינה חברה מייסדת בברית התעופה המובילה OneWorld. המיזוג עם איבריה תחת קבוצת IAG והברית המשולשת שיצרה עם איבריה ואמריקן איירליינס, מאפשר לחברה להציע לנוסעים טיסות במחירים אטרקטיביים ללמעלה מ-500 יעדים ברחבי העולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully