וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משם לא חוזרים בחיים: עיר מסתורית נמצאה ב"אי הרוחות המכושף"

עודכן לאחרונה: 24.9.2022 / 21:13

רחוק מכל ציוויליזציה, מסתתרת באוקיינוס השקט עיר עתיקה ומסתורית, שארכאולוגים החלו לחקור רק לאחרונה. אנשים רבים מהאיזור מאמינים שהמקום רדוף רוחות ומפחדים להגיע אליו בלילות

Nathan Fry

"למה שמישהו יבנה עיר באמצע האוקיינוס?", תוהה הארכאולוג דוקטור פטריק האנט ורבים נוספים בתחומו שחוקרים לאחרונה את האי הלא מיושב נאi מאדול, שנמצא ליד האי פונפיי שבמיקרונזיה, לחופי האוקיינוס הפסיפי. "למה שכאן, כל כך רחוק מהכל ומכל סימן לציוויליזציה, יבנו עיר שכזו?", מנסה להבין האנט.

העיר המוזרה, שרבים מהמקומיים מאמינים כי היא רדופת רוחות, נחשבה בעבר על ידי חוקרים מאירופה לפלא השמיני של העולם כונתה אפילו "ונציה של הפסיפיק". עד לאחרונה היא לא הייתה נגישה למבקרים בשל מיקומה המרוחק ויש אף שהשוו אותה לאטלנטיס, האי המיתולוגי שנעלם מתחת לים. החוקרים מאמינים שהיא נבנתה במאה הראשונה או השנייה לספירה, אך אין לכך הוכחות ממשיות.

אי מכושף באמצע האוקיינוס הפסיפי. Science Channel, צילום מסך
"למה שמישהו יבנה עיר באמצע האוקיינוס?". נאן מאדול/צילום מסך, Science Channel
אי מכושף באמצע האוקיינוס הפסיפי. Science Channel, אתר רשמי
רבים מאמינים שהעיר המוזרה רדופת רוחות/אתר רשמי, Science Channel

כך נראה האי המדהים מהקרקע

באי נבנו 97 בלוקים, המופרדים על ידי ערוצי נחל צרים, אך הסיבה לכך אינה ידועה. העיר ממוקמת למעלה מ-2,000 ק"מ מאוסטרליה ויותר מ-4,000 ק"מ מלוס אנג'לס. "כמה שהמקום הזה מדהים כשצופים בו דרך צילומי הלווין, לראות אותו מהקרקע זה אפילו יותר מדהים", אמר דוקטור קרן בלינג'ר, "יש פה קירות בגובה של 7.5 מטר ובעובי של 5 מטר".

אי מכושף באמצע האוקיינוס הפסיפי. Science Channel, צילום מסך
באי נבנו 97 בלוקים, המופרדים על ידי ערוצי נחל צרים/צילום מסך, Science Channel
אי מכושף באמצע האוקיינוס הפסיפי. Science Channel, צילום מסך
משמעות שמו של האי בו נבנתה העיר המסתורית, נאן מאדול, היא "הרווח שבין לבין"/צילום מסך, Science Channel

על פי האגדה המוקמית העיר נוסדה על ידי מכשפים תאומים אולישיפה ואולוסוחפה, שהגיעו לראשונה לאי האלמוגים כדי לטפח אותו. הם התחילו לסגוד לנחניסון סהפוו, אלת החקלאות המקומית. שני האחים האלה מייצגים את ממלכת סאודלור. הם הגיעו לאי הבודד הזה על מנת להרחיב את האימפריה שלהם והביאו את סלע הבזלת על גבי דרקון מעופף ענק. סימנים לאימפריה של סאודלר עדיין קיימים בעיר האי הזו. מומחים מצאו מקומות כמו מטבחים, בתים מוקפים בסלע בזלת ואפילו אנדרטאות לממלכה. עם זאת, תעלומות רבות נותרות לא פתורות גם כיום.

עוד תמונות מרהיבות מ"נאן מאדול"

אי מכושף באמצע האוקיינוס הפסיפי. Science Channel, צילום מסך
החוקרים מאמינים שהיא נבנתה במאה ראשונה או השנייה לספירה, אך אין לך הוכחות ממשיות/צילום מסך, Science Channel

משמעות שמו של האי בו נבנתה העיר המסתורית, נאן מאדול, היא "הרווח שבין לבין", מה שרק הופך את העניין ליותר ויותר מסקרן. אנשים רבים קוראים למקום "עיר הרוחות" ואנשי פונפיי מסרבים להתקרב אליו בטענה שהאי רדוף ומכושף. המעטים שמסכימים ללוות תיירים לאי עושים זאת רק באור יום, והמקומיים טוענים שראו במקום עצמים כדוריים מסתוריים שזוהרים בשעות הלילה. הם מאמינים שמי שמבלה את הלילה באי לא חוזר ממנו בחיים.

1
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully