וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כתום עולה: מקומות לא צפויים לראות את השלכת בעולם

רותם בר כהן, מסע אחר אונליין

7.11.2017 / 8:37

שלכת היא אחד התענוגות הגדולים שהסתיו מזמן, מהסוג ששווה להרחיק בשבילם לקצות העולם. אז תשכחו את ניו אינגלנד - יש לנו הצעות למקומות אחרים, פחות מוכרים ולא פחות יפים, שבהם תוכלו להתענג על שלכת סתווית מרהיבה

שלכת בהר כחל בחרמון. זיו ריינשטיין, מערכת וואלה! NEWS
בחו"ל יש יותר אפשרויות, אבל גם בארץ לא רע. שלכת בחרמון, השבוע/מערכת וואלה! NEWS, זיו ריינשטיין

את המראה הזה לא אשכח אף פעם: המטוס הנמיך לנחיתה בנמל התעופה של פרנקפורט, מסתובב מעל יערות צבועים בכתום מטורף, עם איים קטנים פה ושם של צהוב ואדום. כשיצאתי מישראל, כמה שעות לפני זה, היה אוקטובר שגרתי, עם 28 מעלות, שמש קופחת ושמיים נטולי עננים. מי בכלל זכר שבמחוזות אחרים הסתיו שולט עכשיו?


עוד על טיולי הסתיו בוואלה! תיירות:
סתיו ישראלי: טיולי השלכת היפים בארץ
זה הסתיו: התקופה הכי טובה לטיול בעמק יזרעאל
ללכת עם השלכת: טיולי הסתיו היפים בעולם


שלכת היא אחד התענוגות הגדולים ביותר שהסתיו מזמן, מסוג התענוגות ששווה להרחיק בשבילם לקצות העולם. המקום המפורסם ביותר לצפייה בשלכת הוא כמובן ניו אינגלנד, אזור בצפון-מזרח ארצות הברית, שכולל שש מדינות: רוד איילנד, קונטיקט, מסצ'וסטס, ניו המפשייר, ורמונט ומיין. השלכת של ניו אינגלנד אכן מרהיבה, במיוחד בהרים הלבנים בניו המפשייר וביערות של ורמונט, אבל שכשהיופי הזה נמצא במרחק נסיעה לא גדול מבוסטון ומניו יורק, המוני מטיילים מקומיים גודשים את הכבישים הצרים ואליהם מצטרפים תיירים שנוהרים לכאן מכל העולם. אז מה עושים? מחפשים מקומות פחות מוכרים, שבהם אפשר לראות שלכת יפה לא פחות. הנה כמה המלצות.

עצים בשלכת על אגם בליצ'פילד, קונטיקט, ניו אינגלנד, ארצות הברית. ShutterStock
לא חייבים לנסוע לאותו מקום. שלכת בניו אינגלנד, ארה"ב/ShutterStock

עמק נון, איטליה

הרבה יותר קרוב הביתה, עמק נון (Val di Non) בנפת טרנטו שבצפון איטליה, ידוע בכינוי "עמק התפוחים" בשל מטעי התפוחים הרבים שבו. ומי שמכיר עצי תפוח יודע מה קורה לעלים שלהם בסתיו... לצד מטעי התפוחים שעומדים בשלכת נפלאה, גם כרמי האזור מצטרפים לחגיגת השלכת הצבעונית.

אם אתם פה, אל תחמיצו טיול רגלי במסלול המקיף את אגם טובל (Lago di Tovel), אגם מקסים המוקף ביערות אורנים ועצים מחטניים נוספים, שנשארים ירוקים גם בסתיו, מה שלא גורע כלל מיופיים. בעבר הוא נקרא "האגם האדום" כיוון שאצות מזן מסוים צבעו את מימיו בגוון אדמדם, אבל בשנים האחרונות, בעקבות שינויים אקלימיים ואקולוגיים, האצות נעלמו ואיתן הצבע האדום. מלבד נופים ושלכת, הביקור בעמק נון יפגיש אתכם עם הדיאלקט המיוחד שבו מדברים תושבי האזור – ניב מסוים של לטינית, שנקרא נונס.

איך מגיעים? ממילאנו סעו בכביש A4 לכיוון מזרח ומשם עברו לכביש A22 צפונה עד לעמק נון. הנסיעה אורכת כשלוש שעות.

עוד באותו נושא

ללכת עם השלכת: טיולי הסתיו היפים בעולם

לכתבה המלאה
שלכת סתיו בעמק נון באיטליה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
מטעי התפוחים עומדים בשלכת נפלאה. עמק נון, איטליה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

וירג'יניה, ארה"ב

נחתתם בניו יורק בסתיו? במקום לנסוע צפונה לניו אינגלנד, סעו דרומה, למדינת וירג'יניה. השלכת בדרום ארצות הברית מתחילה מאוחר יותר מאשר בצפון והסיכוי ליהנות ממנה בלי גדודי מטיילים שעושים סלפי לצד כל עץ – גדול. הפארק הלאומי שננדואה (Shenandoah National Park) שבווירג'יניה יפה כל השנה, אבל בסתיו הנשימה נעצרת אל מול מראה ההרים המכוסים ביערות שבוערים בצבעי כתום, אדום, צהוב וחום. המראה רומנטי במיוחד בזכות דוק של ערפל כחלחל המכסה את הפסגות, ואשר אחראי לשם הרכס – בלו רידג' (הרכס הכחול).

איך מגיעים? מניו יורק נוסעים דרומה על הכביש המהיר 95 עד וושינגטון ושם ממשיכים מערבה על כביש 66 עד הכניסה לשננדואה. נסיעה רצופה בלי עצירות אורכת כחמש שעות.

שלכת סתיו הפארק הלאומי שננדואה וירג'יניה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
ההרים מכוסים בצבעי כתום, אדום, צהוב וחום. הפארק הלאומי שננדואה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

יוטה, ארה"ב

אל תצפו ליערות צפופים שמתכסים בצבעי שלכת, הסתיו ביוטה שונה לגמרי ויופיו הרומנטי צובט את הלב. בלי שתרגישו, הידיים שלכם יונפו למעלה ובקושי רב תתאפקו מלצעוק בקול גדול, או שאל תתאפקו, זה בסדר, המטיילים האחרים יבינו אתכם.

הסלעים האדומים של אזור מואב (Moab) במזרח מדינת יוטה יפים כל כך שקשה לתאר את המראה במילים, פשוט צריך להיות שם. הימים המתקצרים וקרני השמש הנופלות בזווית על הסלעים מעניקים להם צבע שונה, עמוק מהרגיל. לכך נוספים העצים הנשירים שבעונה זאת משנים אף הם צבע. כדי ליהנות מצבעי השלכת כדאי לצאת לטיול רגלי או לנהוג באחד מסלולי השטח שבאזור מואב, למשל Gemini Bridges Trail או Moab Rim Trail. ואם כבר הגעתם עד לכאן, אל תוותרו בשום אופן על טיול באחד הפארקים הכי יפים ומיוחדים בארצות הברית, קניונלנדס (Canyonland), במרחק נסיעה קצרצר ממואב.

איך מגיעים? אין דרך מהירה להגיע למואב. אפשר לטוס ללאס וגאס ומשם לנסוע ברכב שכור צפונה בכביש המהיר 15 עד למפגש עם כביש 70, שעליו ממשיכים בכיוון מזרח עד מואב. הנסיעה אורכת כשש וחצי שעות.

שלכת סתיו אספן מונטיצ'לו קניונלנדס יוטה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אחד הפארקים הכי יפים ומיוחדים בארצות הברית. קניונלנדס, יוטה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

סיאול, דרום קוריאה

השלכת הכי מפורסמת במזרח היא זאת של יפן, אבל דרום קוריאה מציעה מראות נפלאים לא פחות בסתיו, וכיוון שמן הסתם רק מעטים מחבריכם היו שם, זאת הזדמנות לקבל המון תגובות מופתעות לצילומי השלכת שתעלו לפייסבוק ולאינסטגרם. אפשר לראות שלכת מרהיבה במקומות רבים בדרום קוריאה, אבל גם אם תישארו בסביבות סיאול, עיר הבירה ושער הכניסה למדינה, לא תתאכזבו.

לתצפית נפלאה על השלכת הסתווית, טפסו ברכבל לראשו של הר נמסאן (Namsan), שנמצא במרכז סיאול, על הפסגה ניצב מגדל סיאול, המבנה הגבוה ביותר בעיר. ממרפסת התצפית שבראש המגדל יש פנורמה נפלאה על העיר ועל פארק נמסאן שעציו נצבעים בצבעי שלכת מרהיבים. עוד מקום נהדר לטיול שלכת נמצא בשוליה הצפוניים של סיאול. הפארק הלאומי בוקאנסאן (Bukhansan), שבמרכזו ניצב הר בוקאנסאן הבולט בפסגתו הטרשית והמעוגלת, מתכסה בסתיו בצבעים עוצרי נשימה, בהם אדום עז מהסוג שלא תראו בהרבה מקומות אחרים.

איך מגיעים? חברת קוריאן אייר מפעילה טיסות ישירות וסדירות בין ישראל לדרום קוריאה, כשנמל התעופה הבינלאומי שבו נוחתים נמצא ליד סיאול.

שלכת סתיו הפארק הלאומי בוקאנסאן סיאול בדרום קוריאה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הר בוקאנסאן הבולט בפסגתו הטרשית והמעוגלת בפארק הלאומי בוקאנסאן, דרום קוריאה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

ג'יוג'איגואו, סין

פירוש השם ג'יוג'איגואו (Jiuzhaigou) הוא "עמק תשעת הכפרים", אבל האמת שלכאן באים פחות בגלל הכפרים ובעיקר בגלל הנופים שאין שניים להם. שמורת הטבע שבצפון מחוז סצ'ואן היא לדעת רבים היפה בסין ואולי אפילו באסיה. ברחבי השמורה פזורים אגמים רבים, שנראה כאילו מישהו שפך לתוכם בטעות חביות של צבע: יש כאן אגמים בצבע כחול עז, אגמי טורקיז ואגמים ירקרקים. מימיהם של חלק מהאגמים שקופים להפליא ואפשר לראות גזעי עצים שנפלו לקרקעית לפני מאות ואלפי שנים, אגמים אחרים הם אגמי מראה, כשהנוף מסביב משתקף בהם. ובתוך כל היופי הזה זורמים נהרות, מפלים נופלים בשצף, יש שבילי הליכה וגשרי עץ ציוריים. עכשיו, זרקו לתמונה את השלכת ותקבלו מראה שכמעט אי אפשר להכיל את יופיו.

איך מגיעים? ההגעה לג'יוג'איגואו אינה פשוטה: צ'נגדו, העיר הגדולה הקרובה ביותר, מרוחקת כעשר שעות נסיעה מהשמורה. אם אתם ממהרים ולא אכפת לכם להוציא יותר כסף, לא רחוק מהשמורה יש שדה תעופה קטן ואפשר להגיע אליו בטיסות פנים מצ'נגדו או משיאן (חלקן פועלות רק בעונת התיירות, כדאי לבדוק מראש). בתוך השמורה עצמה אפשר להתנייד בשאטלים או לטייל ברגל.

עוד על טיולים בעולם באתר מסע אחר אונליין

שלכת סתיו עמק ג'יוג'איגואו בסין. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
בשמורה אגמים רבים, שנראה כאילו מישהו שפך לתוכם חביות צבע. ג'יוג'איגואו, סין/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully