וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

567 אלף ליטרים בשנייה: העובדות שלא ידעתם על מפלי ניאגרה

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

12.3.2018 / 7:51

כ-15 מיליון תיירים פוקדים את המפלים בכל שנה והמקום ידוע כ"בירה העולמית" של הזוגות החוגגים ירח הדבש. מה גובה המפלים והאם הם קופאים בחורף? התשובות בפנים. צפו

ShutterStock

כולכם בוודאי שמעתם על מפלי הניאגרה, אבל האם אתם מכירים אותם באמת? מפלי המים שגובלים בארצות הברית ובקנדה, נמצאים כחצי שעה נסיעה מהעיר באפלו שבארצות הברית וכשעה וחצי נסיעה מהעיר טורונטו שבצד הקנדי. הם נחשבים לחלק ממערכת הימות הגדולות של אמריקה הצפונית והמים שזורמים במפלים מגיעים מימת אירי.

את המפלים ניתן לראות על ידי מסוק ולחוש אותם מקרוב באמצעות שיט בספינה המפורסמת "עלמת הערפל", שמגיעה ממש קרוב למים השוצפים ונקראת כך משום הערפל שנוצר מנתזי המים. כמו כן ניתן לצפות במפלים ממגדל סקיילון משני צדי הגבול. מעבר לכך שמדובר על יעד תיירותי עוצר נשימה, יש למפלים גם סיפור לספר באמצעות כמה עובדות שאולי לא ידעתם עליהם:

הם נקראים מפלי הניאגרה, אבל למעשה יש למקום שלושה שמות: המפלים האמריקאים, המפלים הקנדיים (שנקראים גם מפלי הפרסה) ומפלי הינומת הכלה.

מקור השם ניאגרה הוא מהשפה האירקווית, שפתו של שבט אינדיאני קדום ופירושו הוא "רעם המים" - לא טעיתם, זה משום הרעש העצום שהמפלים האלה מייצרים.

בגלל כמות המים העצומה שקיימת במפלים, כחצי מהכמות משמשת לייצור אנרגיה הידרו-אלקטרית. שיא הגובה של המפלים הוא 53.6 מטר ועוברים בהם 567 אלף ליטרים בשנייה. בחורפים הקשים המפלים קופאים ועד 1912 הורשו המבקרים ללכת על גשרי המים הקפואים בין המפלים, עד שבפברואר אותה שנה קרס אחד הגשרים ושלושה מבקרים צנחו מטה אל מותם.

כ-15 מיליון תיירים פוקדים את המפלים בכל שנה והמקום ידוע כ"בירה העולמית" של הזוגות החוגגים ירח הדבש. בסך הכול מה יכול להיות יותר רומנטי ממפלי מים ענקיים ששוצפים כמו אהבתכם זה לזו.

טיול מאורגן לארצות הברית ולקנדה

טיולים מאורגנים לחו"ל

וואלה! NEWS בשיתוף פגסוס, בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully