וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלון טריפ בת שבע: בוטיק ירושלמי שנעים לחך, לגב וגם לכיס

יעל געתון

1.11.2017 / 10:15

הוא נפתח רק לפני כחמישה חודשים במתכונת בוטיקית, אבל מלון טריפ בת שבע הירושלמי לא מתיימר להיות מלון פאר עם בריכה ושאר פסיליטיז יוקרתיים. עם זאת, ארוחת בוקר טובה, מזרן נוח ומחיר סביר (750 שקל ללילה), הופכים אותו למלון שכדאי להכיר בבירה

מלון בת שבע טריפ ירושלים. (צילום: אורי אקרמן),
הבירה מגג מלון טריפ ירושלים בת שבע/(צילום: אורי אקרמן)

מלון "טריפ בת שבע" בירושלים אינו מסוג המלונות המציעים חוויית ההכל כלול מתישה. לא תמצאו כאן בריכה, אין לובי עם פעילויות לילדים קולנית, ולמען האמת, כמעט ואין כאן ילדים. בת שבע טריפ הוא מלון בוטיק, כזה שמגיעים אליו בסוף יום עסקים, כזה שנחים בו בסיום בילוי בעיר הבירה.

בניין המלון, מבית רשת המלונות האמריקנית ווינדהאם (Wyndham), הוקם בימי המנדט וב1969 נפתח כמלון בשם "טירת בת שבע". עקב מיקומו המרכזי בעיר, פקדו אותו שועי עולם ופוליטיקאים בינלאומים. לאחר סכסוכים, כונס נכסים ושאר צרות, הושכר המלון על ידי יזם המלונות, ראובן אלה, ל"לשם מלונות", הזכיינית של ווינדהאם בארץ, שמנהלת אותו כמו גם את מלון רמדה חדרה, רמדה נצרת ורמדה נתניה.

רגע אחרי הצ'ק אין, האורחים מוזמנים להניח את התיק הכבד, לקחת את המעלית הישר אל קומת הגג. שם יפגשו בנוף מרהיב ורוח נעימה גם בימים החמים. 79 החדרים במלון בגודל כמעט אחיד וצנוע ומצליחים להשכיח את המולת הרחוב המלך ג'ורג' הסואן ולייצר שקט ואינטימיות אחרי יום עמוס פעילויות ברחבי העיר. מהחלון מציץ גן הפעמון ובימים של ראות טובה, מספרים שאפשר להשקיף עד ים המלח.

סביבת המלון עמוסת מסעדות ומקומות בילוי: שוק מחנה יהודה, העיר העתיקה, בית הכנסת הגדול, שדרות ממילא ובעצם כמעט כל מה שיש לירושלים להציע במרחק הליכה. המלון החדש מנסה לשווק, ודי בהצלחה, אווירה ביתית לאורחיו, שילוב של מקום רגוע ושקט בלב העיר העמוסה, לצד ביתיות ומעטה רומנטי. אין כאן ילדים, אין ג'ימבורי צעקני, והאורחים הם לרוב לזוגות ותיירים, מקומיים ואנשי עסקים ובעצם כל מי שמבקש ללון במרכז העיר. כלומר, המלון נועד לשרת את הבילוי בעיר וככזה יש לבחון אותו לפי שלושה מרכיבים עיקריים: האם המקלחת מפנקת, כיצד מרגיש המזרן ומה מגישים בארוחת הבוקר. כל השאר, נחמד ככל שיהיה ומפואר, זה בונוס.

מלון בת שבע טריפ ירושלים. (צילום: אורי אקרמן),
אסטטית, טעימה ולא רברבנית. ארוחת הבוקר במלון/(צילום: אורי אקרמן)

ארוחת הבוקר

מי שביקש עמדות פנקייק צעקניות, קוצץ סלטים שעובד שעות נוספות, ועשרות סוגי מטבלים שמנוניים, מוזמן להדרים לאילת. כאן ארוחת הבוקר אסטטית, טעימה ולא רברבנית. עוגת גבינה מצוינת, גבינות בשלות, ירקות ולחם טרי. המלון לא מגיש ארוחות ערב, וכל כובד משקלו הקולינרי מונח בין גבינת השמנת לפריטטה. וגם האווירה נינוחה: אולי זה היעדר הילדים, ואולי הבנייה החכמה תורמים לארוחה לא להיות קולנית מדי. מי שמחפש בכל זאת שקט, יכול לצאת למרפסת (אם זו שעת בוקר מוקדמת, גם המולת הרחוב לא תפריע). בחצר לצד בריכת דגיגי זהב, יש עמדה לנטילת ידיים, כזו שחוסכת טיול לשירותים. על השולחנות קערית קטנה עם קוביות סוכר, שהופכת את חווית ההמתקה לקטע. אבל גם כאן, יש חריקות של התחלה חדשה. למשל, עמדת מיץ התפוזים לא עבדה, ולקח זמן עד שהוחלפה באחת תקינה. גם בבריכת המים הקטנה העניינים לא זרמו חלק, ובין הדגים היפים נפח נשמתו דגיג זהב קטן ששייט במים שעות ארוכות ולא פונה.

בשורה התחתונה: מינוס חריקות של התחלה, ארוחת הבוקר מצוינת, כזו שלא יוצאים ממנה בתחושת קבס נפוחה, אלא מאפשרת להתחיל את היום.

עוד באותו נושא

בוטיק, מפנק אבל עוד לא שם: המלון הירושלמי (הכמעט) מושלם

לכתבה המלאה
מלון בת שבע טריפ ירושלים. (צילום: אורי אקרמן),
נוח לגב ולנפש. המזרן בחדר/(צילום: אורי אקרמן)

המזרן

מזרו רך מדי, קפיצי מדי או ישן מדי עלול לחרב שנת לילה נהדרת. אבל גם כאן - אין תלונות. המלון החדש, רק בן חמישה חודשים, מציג מזרנים חדשים ונוחים. אמנם החדרים לא גדולים במיוחד, אבל הנוף המרהיב הנשקף מכל פינה, גם מהמיטה המפנקת והרחבה, מפצה על המרחב.

ואולי זו ההזדמנות לציין שמנהג מעצבן הושרש בתעשיית המלונות: לדחוף את שולי המצעים אל מתחת המזרן, ולהפוך את פעולת הכניסה למיטה למאבק ארוך ומתמשך. גם אם יש רציונל מאחורי השיטה, הרי הוא מתגמד לנוכח הקרב שמנהל מול המזרן זה המבקש בסך הכול להתכסות, לשים ראש, ולעצום עיניים.

בשורה התחתונה: נעים לשים את הראש, ונוח לגב ולנפש.

מלון בת שבע טריפ ירושלים. (צילום: אורי אקרמן),
זרם מים מנצח. חדר האמבטיה במלון/(צילום: אורי אקרמן)

המקלחת: ריח טחב באוויר

לא אחת מגיעים למלון מפואר, כזה שמחזיק ארסנל כוכבים מפתה, וכבר במקלחת מגלים שהכוכבים דעכו ומסביב יש בעיקר אפילה: תחושה לא נעימה שאתה לא המבקר הראשון במקום - קרמיקה משנות ה-70, זרם מים שמזכיר "תמי 4" משרדי ווילון אמבט שבמשך כל המקלחת מאיים להתחכך בעור החשוף. לא כך הוא בת שבע טריפ: זרם מים חזק, ראש טוש רחב, וחדר הרחצה מציע המון מקום למתקלח ובאם יחפוץ, גם לאורחים.

לקראת ערב, צוות המלון ידאג לרענן את חדר המקלחת, לתלות לייבוש את המגבות הרטובות, לחדש את מלאי השמפו והמרכך ולתת למתקלח הרגשה שהוא מוזמן שוב, ככל שיחפוץ. גם העיצוב של המקלחת מוקפד: מודרני, נעים ובעיקר פונקציונאלי. ולמען האמת, בסוף יום ארוך, מיוזע, אחרי נסיעה מתישה, זה כל מה שהנפש זקוקה לו. לצד אלה, חשוב לציין, עושה רושם שמערכת האוורור של חדר האמבט, אם יש כזו, זקוקה לעדכון גרסה. ריח טחב עמד באוויר בכניסה למקלחת, (ונעלם אחרי כמה דקות) ולא רק בחדר אחד.

בשורה התחתונה: מקלחת חלומית, עיצוב נעים, וכדאי לבדוק מה קרה למערכת האוורור.

מלון בת שבע טריפ ירושלים. (צילום: אורי אקרמן),
30 מיליון הושקעו בשיפוץ. מלון בת שבע טריפ/(צילום: אורי אקרמן)
seperator

כמה: אמצ"ש - החל מ-750 שקלים כולל ארוחת בוקר. בסופ"ש - החל מ-890 שקלים כולל ארוחת בוקר.

איפה: רחוב המלך ג'ורג', 42, ירושלים

כל השאר זה בונוס: טרקלין עסקים, חניון צמוד, חדר כושר, ומקום נעים לשתות קפה ועוגייה כשחוזרים מיום בילוי, בקומת הכניסה.

טריוויה: בשיפוץ המבנה הושקעו 30 מיליון שקלים, ועיצבה אותו דנה אוברזון, ביתו הצעירה של גדעון אוברזון.

*הכותבת היתה אורחת מלון בת שבע טריפ בירושלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully