וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסוף לנשנוש: לאן נעלמו המיני-ברים מחדרי המלון?

עבור חלקנו הוא משמש בכלל כמקרר, אבל מסתמן שהמיני בר המוכר והיקר כבר לא כלכלי לבתי המלון: האורחים מרוקנים בקבוקון וויסקי או וודקה וממלאים בתה או מים, ההתקנה שלו יקרה, הוא צורך אנרגיה באופן תמידי והפיקוח עליו הפך טרחה רבה

מיני בר בבית מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הפך לחלק זעיר בהיקף ההכנסות של בתי המלון. מיני בר/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תיירים במלונות מתחלקים לשני סוגים: אלה שמתנפלים על המיני-בר בחדר ומרוקנים ממנו את האלכוהול והנשנושים, ואלה שלא מוכנים להתקרב ואוסרים על אחרים לפתוח אותו בשל המחירים המופקעים. לאיזה סוג אתם משתייכים? טוב, זה לא ממש משנה, כי המיני-בר הולך ונעלם מהעולם.

במרוצת השנים הפכו המקררים הקטנים ועמוסי כל הטוב הללו לחלק כה זעיר בהיקף ההכנסות של בתי המלון עד שרבים מהם החליטו בשנים האחרונות שהתחזוקה שלהם פשוט לא שווה את הטרחה. הם תופסים שטח בחדר, התקנה של כל אחד מהם עולה 200 דולר לפחות, והם צורכים אנרגיה באופן תמידי. בנוסף, תחזוקת המלאי שלהם דורשת זמן מצוות המלון כמו גם הפיקוח על הצריכה שלהם, שהופך לנטל במיוחד כשמדובר באורחים בעייתיים שמנסים להתחמק מתשלום בדרכים יצירתיות.

עד כמה יצירתיות? בעלי מלונות מספרים על אורחים שגמעו את תכולת בקבוק הוויסקי המיניאטורי והחליפו אותו בתה, או כאלה שמחליפים את הוודקה במי ברז. קופסאות של שוקולד או בוטנים שנפתחו בזהירות והוחזרו ריקות גם הן מופע שכיח, ולתופעות האלה מתווספות לא פעם הכחשות בעת ביצוע הצ'ק-אאוט, כאשר אורחים טוענים שלא הם או מי שהיו עמם בחדר השתמשו במה שיש למיני-בר להציע. התירוץ הוא בדרך כלל זהה: "אלה היו האורחים ששהו בחדר קודם לכן".

מיני בר בבית מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
היו אורחים גמעו את תכולת בקבוקון הוויסקי והחליפו אותו בתה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

הזזת - שילמת

אבל לפעמים האורחים גם צודקים. ברוב המלונות מקררי המיני-בר נבדקים מדי יום על ידי איש צוות מהמלון שסופר באופן ידני את כל אחת ואחד מהפחיות, הבקבוקים והחטיפים ומסכם את הפרטים שמועברים בהמשך לאיש הצוות שעורך את החשבון. ההזדמנויות לטעויות אנוש בדרך הן רבות, וזו סיבה נוספת עבור הנהלות המלונות לבטל את השירות המועד לפורענות.

ובכלל, למיני-בר יש שם רע, ובצדק, של מחירים מופקעים שקורעים את הכיס. למה לשלם שישה דולרים עבור משקה קל שנמכר סופר ברחוב בדולר וחצי, או 17 דולר עבור חצי בקבוק יין באיכות ירודה? בעלי המלונות מעדיפים שהמבקרים לא ירגישו באופן ישיר שעושים עליהם קופה, והם גם לא מרוויחים מתחושת האשמה שמלווה את מי שהחליט ברגע של רעב לרוקן את המיני-בר, ועזב בתחושה גרועה כששילם את החשבון ועזב את המלון.

עניין נוסף ששכנע מלונות רבים לזרוק את המקררים הוא דעת הקהל. סקר שוק שערכה קבוצת מלונות אינטרקונטיננטל הראה כי המיני-בר נמצא בתחתית העדיפויות של תיירים. כך למשל 61% אמרו שאינטרנט אלחוטי הוא השירות החשוב להם ביותר, ורק אחוז אחד אמרו שמיני-בר בחדר הוא החשוב ביותר. סקר אחר שנערך על ידי רשת מלונות בטוקיו העלה תוצאות דומות, וגם בו דורג המיני-בר במקום האחרון ברשימת השירותים שאורחים מצפים להם. עושה רושם, כי דעת הקהל בנושא הזה לא תשתנה בעתיד, ומגמת ההיעלמות של המיני-ברים המוכרים תמשיך להתחזק.

אבל לא כולם מוכנים לוותר על המסורת, או לכל הפחות על ההכנסה, ויש גם מי שמנסים להתאים את המיני-ברים לתקופה הנוכחית. בניסיון לייעל את תהליך ניטור הצריכה של המיני-בר ולצמצם את האפשרות של חיובים שגויים וריבים עם לקוחות, החליטו כמה בתי מלון לשדרג את ההתקן מבחינה טכנולוגית. לאחרונה הושק מיני-בר מתקדם המכיל חיישן תנועה מובנה. ברגע שהאורח מזיז את אחד המוצרים ממקומו ומוציא אותו מהמקרר - נשלחת באופן מיידי הודעת חיוב לחשבון של החדר, מלווה בשעה המדויקת כדי למנוע תקלות. המחיר, כמובן, נשאר גבוה.

  • עוד באותו נושא:
  • מלון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully