וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ככה פייסבוק ואינסטרגם גורמים לנו לבחור או לפסול יעד לחופשה

מחקר חדש מגלה, שרבים מאיתנו יוצאים לחופשה לפי כמות הלייקים שאנחנו עשוים לקבל לתמונות שנעלה מהיעד. בנוסף, יעד החופשה של אנשים נבחר (או נפסל) בהתאם להיקף החשיפה שלהם ברשתות החברתיות. ואיך אתם בוחרים את יעד הנופש שלכם?

תיירת מצלמת סלפי פייסבוק. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
אנשים רצים להעלות לפייסבוק צילומים מיעדים מיוחדים/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

מחקר חדש גילה משהו שאולי כבר עליתם עליו לבד בזמן שגללתם בפיד הפייסבוק או האינסטגרם שלכם תמונות מעוררות קנאה מחו"ל: אנשים רבים יוצאים לחופשות בהתאם לכמות הלייקים שהם עשוים לקבל לתמונות שהם מעלים מהיעד, או בוחרים ופוסלים ייעדים לטיול בהתאם להיקף החשיפה שלהם ברשת.

חוקרים מאוניברסיטת ג'ורג'יה בארה"ב ניתחו תוצאות סקר שנערך בקרב 758 אנשים על אודות תכנון החופשה שלהם, ושנועד להבין כיצד חוויית השיתוף או החשיפה לתמונות ברשתות החברתיות משפיעה על האופן שבו אנשים בוחרים לאן לנסוע.

במחקר הוצגה לאנשים קובה כיעד פוטנציאלי. למרות הצמיחה בהיקף התיירות האמריקנית למדינה בשנים האחרונות, היא עדיין נחשבת ליעד מוגבל בפופולאריות שלו, וכזה שאנשים רבים יחסית טרם ביקרו בו. המשתתפים נשאלו האם ביקרו אי פעם בקובה, או אם שקלו אותה בעבר כיעד אפשרי. כמו כן, הם נשאלו על הרגלי השימוש שלהם במדיה החברתית, הרגלי השיתוף שלהם והחשיפה לתמונות מחופשות של אחרים.

המחקר מצא, שמשיבים שדורגו ככאלה המצפים מהטיולים שלהם להניב להם "תשואה חברתית" - מה שהחוקרים מגדירים בתור "היקף המשוב החברתי החיובי שאדם מקבל בעמודי המדיה החברתית שלו" - נטו? יותר לומר שהם אכן מתכננים לבקר בקובה במהלך השנה הקרובה. המשתתפים שאמרו שייתכן ויבקרו בקובה מתישהו בחמש עד עשר השנים הבאות היו, בהתאמה, אלה שפחות אכפת להם לגבי המשוב שהם מקבלים ברשתות החברתיות. "הנוסעים מודעים היטב לערך החברתי שיש לחופשה שלהם, ולא כל חוויה מהחופשה מוערכת ברשתות החברתיות באופן שווה", כתבו החוקרים.

תיירת מצלמת סלפי פייסבוק. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
הגולשים שנופשים מצפים מהטיולים שלהם להניב להם "תשואה חברתית"/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

"אפקט הסנוב"

נוסף למצצאים הללו, המחקר גם מדגיש שני אפקטים חברתיים המוכרים באקדמיה בתחומי הכלכלה והחברה, אבל כיום בזכות פייסבוק ואינסטגרם יש להם השפעה גם על תחום התיירות: "אפקט העגלה המנצחת" ו"אפקט הסנוב". הראשון בא לידי ביטוי כאשר נצפית תופעה שבה אנשים רואים יעד מסוים שוב ושוב ברשתות החברתיות ולכן הם מניחים שהוא יעד מוצלח ("מנצח") ולכן יבחרו בו על מנת להצטרף לרוב. השני מתאר את ההיפך: אנשים שנחשפים פעמים רבות ליעד מסוים ומקבלים את הרושם שהוא פופולארי, יפתחו כלפיו רתיעה, וכאשר הם מתכננים חופשה הם יפסלו אותו ויחפשו יעד אחר, מקורי וייחודי.

לדברי החוקרים באוניברסיטת ג'ורג'יה, שני האפקטים הללו העשוים להיות הזדמנות עבור יעדי חופשה להגביר את היקפי התיירות אליהם. "יעדים עם פוטנציאל תשואה חברתית גבוה יכולים לנצל את אפקט העגלה המנצחת ואת אפקט הסנוב בהתאם לזינוק או לדעיכה בפופולריות שלהם", כתבו עורכי המחקר. "כל מגמה בתורה, ובהתאם לכך לקבל את הערך החברתי".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

דעת קהל: כמה הפייסבוק והאינסטגרם משפיעים על בחירת יעד החופשה שלכם? טקבקו לנו!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully