וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדיילים מגלים: זה המקום במטוס שבו תקבלו את השירות הכי טוב

לא כל מושבי המטוס נולדו שווים: דיילים ודיילות מגלים באיזה חלק של המטוס כדאי לכם לשבת כדי לקבל שירות מעולה וצ'ופרים מפתיעים. ויש עוד כמה עצות זהב שחובה לשנן לפני שאתם עולים לטיסה

אילוסטרציה. ShutterStock
שבו בסוף המטוס, זה ישתלם לכם/ShutterStock

מסתבר שכדי לזכות בשירות הטוב ביותר בטיסה הבאה שלכם, כדאי שתבחרו את המושבים בחוכמה. במילים פשוטות: ישיבה בחלקו האחורי של המטוס, עשויה להביא עמה שלל יתרונות. כך מדווח אתר Huffington Post, המביא לדוגמה ראיון עם דיילת בשם אנני קינגסטון, המסבירה מדוע דיילים ודיילות יצ'פרו נוסעים היושבים בשורות האחרונות של המטוס. "הסיבה היא פשוטה למדי", מסבירה קינגסטון. "אנו מנסים להימנע ממענה לקריאות שמגיעות מקדמת המטוס. משמעותן של קריאות אלו היא כי עלינו לצעוד דרך ארוכה, ובדרך ישנם נוסעים שמבקשים אף הם שירות".

לדבריה, מדובר בבעיה של ממש: "במטוסים הרי אין מספיק וודקה לכולם או כריות לכולם, וגם לא מספיק אטמי אוזניים, מברשות שיניים ועוד. בנוסף, בטיסות קצרות, גם לא תמיד יש זמן להיענות לכל הקריאות הללו. עם זאת, קל יותר לשרת נוסעים במושבים שבקצה האחורי של המטוס - להגניב להם בקלות בקבוקון אלכוהול נוסף וכדומה".

דיילת נוספת שהתראיינה מוסיפה, כי "אנו שונאים את הסיטואציה שבה נוסעים לוחצים על זמזם השירות, כי אז כולם רואים אותך משרתת נוסע כזה או אחר, ואז נזכרים שגם הם רוצים דברים", מספרת דיילת אמריקנית שביקשה להישאר בעילום שם, מאחר שחברת התעופה שבה היא עובדת, מסרבת לאשר לה להתראיין באמצעי התקשורת. "אבל כאשר אני עובדת בירכתי המטוס, הנוסע במושב האחרון יכול פשוט לסובב את ראשו ולבקש בנימוס משקה נוסף. אין לי בעיה להגיש לו, כי בין כה וכה אני כבר באזור".

הדייל ג'יי רוברט מסכים עם העובדה שבחלק זה של המטוס, יש אחווה מסוימת בין דיילים לנוסעים. "סיבה נוספת לשירות הטוב יותר שאנו מספקים לנוסעים באזור זנב המטוס היא העובדה כי לעתים יש שם מושבים ריקים, שבהם לפעמים אנו יושבים. כאשר חלק מתא הנוסעים אינו מלא, אנו נוטים להיות רגועים יותר וגם להתבדח עם הנוסעים שיושבים באזור זה", הוא מסביר.

דיילת דיילים שירות בטיסה מטוס. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
קל יותר לשרת נוסעים במושבים שבקצה האחורי של המטוס/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תורידו את האוזניות: טיפים לשירות טוב יותר

אבל גם אם לא התמזל מזלכם ואינכם יושבים בקצה האחורי של המטוס, יש כמה שיטות להפוך את חייהם של הדיילים לנעימים יותר, ובכך גם לקבל שירות טוב יותר. בפוסט שהעלה בפייסבוק, מספק דייל לשעבר, בעל ניסיון עשיר, מספר טיפים. לאלו נוספו גם תגובות של גולשים, רבים מהם אנשי צוות אוויר. הנה כמה דוגמאות:

1. עלו למטוס עם חיוך גדול. ברכו את הדיילים מה ב"מה שלומך"? זה עושה פלאים.
2. הקשיבו היטב וגלו תשומת לב להוראות הבטיחות שניתנות לפני ההמראה.
3. העניקו לאנשי הצוות יחס של כבוד, ואנא - הסירו את האוזניות מאוזניכם לפני שאתם מדברים אליהם.
4. מומלץ לערוך סמול-טוק קצר ולא מחייב במטבחון של המטוס. תמיד התחילו בכך שתציגו את עצמכם, ספרו משהו עליכם, הגניבו בדיחה קטנה. זה יעזור לכם לקבל חטיף נוסף או דרינק נוסף.
5. תרימו את העיניים מהמכשירים האלקטרוניים שלכם. תקבלו שירות טוב יותר אם תיצרו קשר עין בלי ההסחה של המסכים והמוזיקה. ובכלל, הביטו בדיילים כשאתם מדברים איתם. זה נחמד וזה גם מעורר אמון.
6. לדיילים יש תג שבו מופיע שמם. השתמשו בשם שלהם כשאתם משוחחים. זה יסייע לכם לקבל צ'ופרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully