וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארץ איתני הטבע: חמשת המקומות שחובה לראות בדרום אפריקה

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

20.11.2017 / 7:29

פארק לאומי שבו רואים מקרוב אריות, פילים וקרנפים, דרך יפהפייה המתפתלת על שפת האוקיאנוס ההודי, האקווריום הגדול בעולם שבו כל סוגי הדגים, כרמים עד האופק והר אחד שטוח שהפך לאייקון. בקצה אפריקה מחכה ארץ בראשית מרתקת ומסתורית, שרק מחכה שיגלו את סודותיה

מראה אווירי של העיר קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
המקום בו נגמרת אפריקה והאוקיאנוסים נפגשים. העיר קייפטאון/ShutterStock

לכל יבשת יש את הקסם שלה. אירופה, על שלל עריה המרהיבות ונופיה המגוונים היא בחירה כמעט ראשונה לטיול; אמריקה הדרומית ממגנטת אליה תרמילאים והרפתקנים; ארצות הברית, קנדה ומקסיקו הם יעדי חופשה נחשקים; המזרח הרחוק הוא עולם מרתק בפני עצמו ומקומות רחוקים ואקזוטיים כמו אוסטרליה וניו זילנד מציתים את הדמיון. אבל איכשהו תמיד יש אחת שקסמה נחבא מן העין, מסתורית ויפהפייה - אפריקה. ובקצה אפריקה, במקום בו נגמרת היבשת והאוקיאנוסים נפגשים, נמצאת דרום אפריקה - ארץ של טבע פראי, ערים גדולות ונופים קדומים.

פארק קרוגר

כשחושבים אפריקה חושבים טבע, ואת הטבע במלוא הדרו אפשרת לראות בפארק הזה, שגודלו כמעט כגודלה של כל מדינת ישראל והוא נמצא בקצה הצפון-מזרחי של דרום אפריקה. בפארק אפשרת לעשות טיול ספארי פרטי או טיול ספארי קבוצתי בן כמה ימים, כשהמטרה היא לראות מקרוב את "חמשת הגדולים" של היבשת השחורה: פיל, אריה, קרנף, נמר ותאו. יש בו כ-1,500 אריות, 1,000 נמרים וכ-12 אלף פילים. כמחצית מהקרנפים הלבנים שעל פני כדור הארץ נמצאים בו ובפארק ישנם גם טורפים דוגמת ברדלסים, צבועים ובבונים וכן ג'ירפות, זאבים טלואים, זברות וצבאים. הפארק מהווה בית למספר מרשים של מינים: 336 זני עצים, 49 מיני דגים, 34 מינים של דו חיים, 114 מיני זוחלים, 507 מיני ציפורים ו-147 סוגי יונקים.

חלק מהפארק הוכרז כשמורת טבע כבר ב-1898 על ידי פול קרוגר, שהיה אז הנשיא הנערץ של רפובליקת טרנסוואל, שבהמשך התמזגה בדרום אפריקה של היום. הפארק מוגדר כשמורה ביוספרית של אונסק"ו מאז 2001. גודלו העצום, תבניות הנוף השונות, שפע בעלי החיים וטיולי הספארי בו גורמים למבקרים להרגיש שהם בארץ בראשית.

פיל מתקרב למסע ספארי בפארק קרוגר, דרום אפריקה. ShutterStock
ספארי בפארק קרוגר/ShutterStock

נתיב הגנים

זאת ה-דרך להתרשם מקו החוף היפהפה של דרום אפריקה. 300 הקילומטרים בין העיר מוסל ביי במערב לנהר סטורמס במזרח הם מהיפים והמגוונים בעולם. יש ב-Garden Route חופים זהובים, הרים נישאים מעל המים, לגונות ומפרצים עם מי ים צלולים, נהרות הזורמים לאוקיאנוס ההודי, יערות וחורש טבעי ועיירות קטנות שבהן לודג'ים וצימרים. מזג האוויר בה נוח למדי גם בחורף וגם בקיץ, והחודשים המתאימים ביותר לטייל בה הם מינואר ועד אפריל.

בשולי הדרך ישנם לא מעט אטרקציות שמספק הטבע, בין אם מדובר בפעילות ספורטיבית כמו קפיצת באנג'י, גלישת גלים או רכיבה על סוסים, ובין אם מדובר בביקור בפנים הארץ באתרים כגון מערות הנטיפים שבאזור העיר אודצ'ורן, טיול בפארקים הלאומיים ציציקאמה או וויילדרנס, וכן שיט בים לצפייה בלווייתנים ובדולפינים בטבע.

נתיב הגנים לאורך חופי דרום אפריקה. ShutterStock
חופים, הרים ויערות שיוצרים מראה מרהיב. נתיב הגנים בדרום אפריקה/ShutterStock

האקווריום בדרבן

דרבן היא העיר הגדולה והחשובה במזרח המדינה. היא אחת משני המרכזים התעשייתיים הגדולים של דרום אפריקה בצוותא עם יוהנסבורג ובמטרופולין הסואנת חיים כ-3.5 מיליון בני אדם. פירוש שמה בשפת הזולו הוא "מפרץ" והנמל בה הוא הגדול במדינה. לא חסר מה לראות בדרבן: לדווש ב"גולדן מייל" שלאורך חוף העיר, לקנות בשוק וורוויק הגדול והצבעוני או במרכז הקניות העצום גייטוויי, לטייל בגנים הבוטניים ולהאזין לקונצרט בסמוך לאגם שבהם, לבקר במרכז הכנסים הבינלאומי העצום ועוד.

אתר שחובה לבקר בו בעיר נמצא בפתח הנמל - האקווריום הגדול בעולם UShaka Marine World. כ-32 בריכות בגדלים שונים מאכלסים מינים שונים של כרישים, דולפינים ודגים. יש בו בריכת הופעות ובה קהל לכ-1,200 איש, ביתנים של חיות מסוכנות דוגמת תנינים ונחשי ממבה ארסיים וכן אפשרות לצלול או לשנרקל בלגונה. פארק המים הגדול הזה, שגודלו כ-162 דונמים, נפתח ב-2004 והפך מיד לאחת האטרקציות המתויירות בעיר.

ארץ היין

דרום אפריקה היא אחת מיצרניות היין הגדולות בעולם, והטבע חנן את המדינה באזורי אקלים שונים שמספקים ענבים משובחים. צפונית לקייפטאון ישנם שטחים עצומים של כרמים וביניהם עיירות וכפרים בהם יקבים. כבר באמצע המאה ה-17 ניטעו כרמים באזור, והצרפתים שהגיעו לאזור החלו לפתח את תעשיית היין. בעבור תשלום מראש אפשר לטעום יינות באותם יקבים וליהנות גם מהתוצרת הקולינרית המקומית.

חבל היין במדינת דרום אפריקה. ShutterStock
כרמים בחבל היין שצפונית לקייפטאון/ShutterStock

הר השולחן בקייפטאון

קייפטאון בורכה בים כחול למרגלותיה והר ייחודי במינו בגבה. הר השולחן הוא חלק מפארק לאומי בעל אותו שם ונישא לגובה 1,086 מטרים מעל לפני הים. מדובר בהר שפסגתו שטוחה כמו שולחן ורוחבה עצום - כשלושה קילומטרים. הנוף מכל קצה שלה, בין אם מהצד המשקיף אל קייפטאון והאוקיאנוס האטלנטי בצפון ובין אם אל פרבריה במזרח ובדרום, הוא עוצר נשימה.

טיול לדרום אפריקה

הר השולחן וחופי העיר קייפטאון, דרום אפריקה. ShutterStock
העיר קייפטאון על רקע הר השולחן/ShutterStock

ההר עשיר בצמחייה ויש בו כ-2,285 מינים של צמחים, כמעט כמספר מיני הצמחים בבריטניה כולה. אחד הפרחים המיוחדים שצומחים בו הוא מין של סחלב הפורח בין ינואר למארס. הר השולחן הוא גם ביתם של דרבנים, נמיות, נחשים, לטאות, צבים, ומינים נדירים של דו-חיים שנמצאים רק עליו דוגמת "צפרדע הרפאים". בעבר הרחוק חיו בסביבתו גם אריות ונמרים אך הם נכחדו, וכיום מנסים לשמר את המקום כביתם של נשרים, בזים ונצים.

איך עולים להר? יש כמה דרכים. ישנם כ-300 שבילי הליכה בעלי דרגת קושי משתנה והפופולארי שבהם הוא ערוץ Platteklip שבמרכז ההר, ממנו עולים באופן פשוט וישיר להר, בשביל נוח מאוד להליכה. ההליכה אורכת כשלוש שעות, ובימי הקיץ יש לקחת בחשבון כי הדרך אינה מוצלת בחלקה כך שמומלץ לנסות דרכים אחרות. אוהבי הספורט האתגרי ימצאו שבילי אופניים ומסלולי ארבע על ארבע, והדרך האלגנטית והקלה ביותר להגיע לראש ההר היא באמצעות רכבל, שבו הקרוניות סובבות סביב צירן, כך שלא משנה איפה תעמדו בהן - תראו נוף ב-360 מעלות.

פגסוס מגוון טיולים מאורגנים

ארווין פלר בשיתוף פגסוס, ארווין פלר בשיתוף פגסוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully