וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איך הפכה סלובניה לאחד היעדים שהכי מושכים תיירים בעולם?

20.11.2017 / 10:26

סלובניה אמנם קטנה, אפילו יותר מישראל, אבל מוצפת תיירים ולא מעט ישראלים עקב מגוון נדיר של אטרקציות על פני שטח מצומצם: מהרים מושלגים ואגמים, דרך השפית הטובה בעולם ועד רצועת חוף קטנה - ביקור במדינה שיש בה כמעט הכל

טיול מדהים בסלובניה/צילום: זיו ריינשטיין, עריכה: מאיה בן ניסן

אחד מהיעדים שצברו תאוצה בשנים האחרונות הוא סלובניה. עוד ועוד אנשים מגלים אותה ו-6 מיליון לינות תיירים נרשמו בה מינואר ועד אוגוסט 2017 - גידול של 17 אחוז לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתוך סך הלינות התיירים שרשמה סלובניה מתחילת השנה, כ-140 אלף של תיירים מישראל - גידול של כ-4 אחוז לעומת התקופה המקבילה ב-2016. ואם זה לא מספיק, אז השנה כבר נרשם שיא בסך כל התיירים בסלובניה - כ-2.4 מיליון איש.

אז היא אמנם קטנה, אפילו קטנה מישראל (20,273 קמ"ר), אבל על פני שטח מצומצם מרוכז מ?גוון נדיר של אטרקציות מן הטבע - הרים מושלגים, אגמים, יערות, ואפילו רצועת חוף קטנה היוצאת לים האדריאטי.

מעבר להיותה יעד מבוקש המספק שפע של אטרקציות למשפחות וזוגות צעירים, המדינה דוהרת גם בגזרה הקולינרית; השפית הסלובנית אנה רוס זכתה השנה בתואר השפית הטובה בעולם, והעניקה גושפנקא לכך שגם לפודיז יש כמה אופציות מעניינות ברחבי המדינה ובמהלך חודש נובמבר אף יתקיים בלובליאנה הבירה פסטיבל קולינרי גדול.

אגם בלד מתוך טירת בלד  בסלובניה. גרדה גלזר
הנוף מטירת בלד/גרדה גלזר

אזור בלד

הפארק הלאומי טריגלאב (Triglav) בצפון מערב המדינה מהווה מוקד משיכה אטרקטיבי בשל הנופים עוצרי הנשימה שלו. הוא כולל את טריגלאב, ההר הגבוה ביותר בסלובניה (2,863 מ'), את אגמי בלד ובוהיני (Bohinj) התכולים, נהרות והרבה ירוק בעיניים, כפי שהייתם מצפים ממי שהוכתרה כ'המדינה הכי ירוקה באירופה'.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אגם בלד  בסלובניה. לשכת התיירות של סלובניה,
אגם בלד/לשכת התיירות של סלובניה

באגמים אפשר לבצע שפע פעילויות במהלך כל השנה: שיט, מסלולי הליכה, טיפוס הרים, טיולים רגליים, ושחייה במים שמגיעים עד לטמפרטורה של 25 מעלות בקיץ. בחורף האזור הוא מוקד משיכה לסקי, בדגש על הר ווגל (Vogel) הסמוך לאגם בוהיני שמתנשא לגובה של מעל ל-1,500 מטרים.

הטיפוס נעשה ברכבל והוא משקיף לאגם וההרים סביב, קחו בחשבון שמזג האוויר בפסגת ההר קריר למדי. מעל לאגם בלד מיתמרת הטירה, שהטיפוס אליה לא ממושך ומתגמל בנופים מרהיבים של האזור והאגם.

עוגת קרמשניטה בסלובניה. גרדה גלזר
עוגת קרמשניטה/גרדה גלזר

מה אוכלים?

איזור בלד היא לטענת המקומיים מולדת הקרמשניט, ובמרכז המבקרים של בלד תוכלו להזמין או לקחת כצידה לדרך את מה שהיה בעבר המעדן המקומי האולטימטיבי, שנקרא כאן קרמשניטה. עוד עוגה מקומית מומלצת היא המרלנקה, עוגת דבש טיפוסית לאיזור צפון מערב סלובניה המרובה בכוורנים, שבו ייצור דבש הוא תחביב פופולרי.

הנוף מטירת לובליאנה. גרדה גלזר
הנוף העירוני מטירת לובליאנה/גרדה גלזר

לובליאנה

בירת סלובניה, הממוקמת בלבה של המדינה, היא עיר קטנה וחיננית. תושביה מרבים להתנייד ברגל ולרכוב על אופניים, כשמרכז העיר סגור בחלקו הגדול לתנועת רכבים ומהשעה 10 בבוקר הופך למדרחוב ענק ונעים. מרכז העיר עתיר בבניינים היסטוריים, חנויות בוטיק מעוצבות, שופע ברשתות בינלאומיות לשופינג ולצדם בתי קפה חמודים בסמטאות מתוקות, ומקומות לשתיית בירה בנחת על גדת נהר הלובליאניצה. כמו כן, אפשר לקנות כרטיסים לשיט בסירת עץ לאורך הנהר, שנמשך כ-45 דקות.

לובליאנה. גרדה גלזר
נהר הלובליאניצה חוצה את העיר/גרדה גלזר

את העלייה לטירת לובליאנה עושים ברכבל (10 אירו למבוגר, 30 אירו למשפחה וילדים, לכרטיס משולב של טירה+רכבל), ובהמשך מטפסים למגדל המעניק נוף פנורמי מרהיב על העיר וההרים סביב. היות והעיר מממוקמת בטבורה של סלובניה, ביום בהיר תוכלו להשקיף הרחק לעבר חלקיה השונים של המדינה. במרכז העיר פועל גם שוק חמוד לפירות ירקות ובגדים ובימי ו' מתקיים אירוע סטריט פוד מאחורי הכנסייה, ובו דוכני אוכל רחוב של מיטב המסעדות בסלובניה.

עוגה במסעדת הטירה בלובליאנה. גרדה גלזר
עוגה על בסיס עוגיות חמאה עם פטל ותה ירוק בטירת לובליאנה/גרדה גלזר

איפה אוכלים?

מסעדת Atelier במלון Grand hotel union business (המומלץ גם ללינה בשל מיקום מרכזי וחדרים מפנקים) מציעה מאכלי גורמה, מבחר בשרים החל מדב, צבי, ארנב פירות ים ועוד. ארוחת ערב תעלה 60 אירו לארוחה בת 6 מנות, 40 אירו ל-4 מנות וכו'. בצהריים המחיר ירד ל-3 מנות ב-18 אירו וכו'.

מסעדת GUSTLINA NA GRADU: נפתחה לפני מספר חודשים במתחם טירת לובליאנה, ואת הייעוץ הקולינרי עשתה אנה רוס. המסעדה מציגה דגים נאים, פרחי זוקיני, כתף טלה עם כמהין, קינוחים מסעירים כמו עוגה על בסיס עוגיות חמאה, פטל ותה ירוק (עסקית בת חמש מנות בצהריים תעלה 42.20 אירו).

מסעדת Pops place: ההמבורגר הכי טוב בלובליאנה ממוקם ממש על גדת הנהר בלב לבה של העיר.

וויפאבה

סוסים ליפיציאניים בחוות ליפיצה בסלובניה. גרדה גלזר
מלבינים בבגרותם. סוסים בליפיצה/גרדה גלזר

באזור נמצאת חוות ליפיצה הוותיקה שנוסדה במאה ה-16. החווה מפורסמת בזכות הסוסים הליפיציאניים שלה שנולדים בצבע אפור ומלבינים בבגרותם. ניתן לעשות סיור בכרכרה ברחבי החווה, לצפות באימון ובמופעי סוסים או להעביר הילוך ולצאת לרכיבה בת 90 דקות בטבע, בעלות 60 אירו (הכוללת גם כניסה לחווה). כאן אגב מתקיימת מדי שנה באוקטובר תערוכת כלבים שמגיעים אליה מכל רחבי סלובניה, כך שמדובר בחוויה לילדים ולחובבי ההולכים על ארבע.

רביולי במסעדת קרסנה בסלובניה. גרדה גלזר
רביולי במסעדת קראסנה/גרדה גלזר

איפה ישנים ואוכלים? בית המלון Hotel Maestoso  
הצמוד לחווה מציע חדרים נעימים ואווירה כפרית. אופציה נוספת לא רחוק משם היא ‪Hisa Krasna‬ גסטהאוס המציע חדרים משפחתיים דמויי צימרים כמו גם מסעדה המציעה מנות עם השפעות מאיטליה הסמוכה כמו רביולי ממולא, בשר צבי עם ירקות וערמונים, ומבחר מיינות האזור.

הטירה בפוסטוינה סלובניה. גרדה גלזר
הטירה החצובה בהר/גרדה גלזר

פרדיאמה - הטירה החצובה בהר

אחת מהאטרקציות שאסור לפספס היא טירת פרדיאמה (Predjama), טירה עתיקה יפהפייה, החצובה בהר, ששרדה שנים רבות בזכות מערכת מערות המקושרת אליה. שווה לעשות בה סיור, לעשות טעימות של ברנדי מקומי ולהמשיך למערות הנטיפים הסמוכות, פוסטוינה (Postojna) כאשר ניתן לקנות כרטיס משולב לשתי האטרקציות במחיר 35 אירו.

מערות הנטיפים פוסטויינה  בסלובניה. לשכת התיירות של סלובניה,
מערות נטיפים מרהיבות/לשכת התיירות של סלובניה

הקרקע הגירית הייחודית לאזור יצרה בו שפע של מערות נטיפים מרהיבות. חלק מהסיור במערות מתבצע על גבי רכבת שגומעת מרחקים בתוך החללים העצומים של המערות וחלק ממנו נעשה ברגל. קחו בחשבון שמזג האוויר בתוך חלל המערות קריר תמידית והצטיידו בהתאם בלבוש חם.

עיזים בחווה בסלובניה. גרדה גלזר
עיזים בחוות פירבאס/גרדה גלזר

חוות פירבאס

לנסיעה עם הילדים חוות פירבאס (Firbas), לא רחוק מהגבול ההונגרי, היא יעד אידיאלי. החל מפינת המשחקים המאובזרת בחדר האוכל, ועד לשלל הפעלות כמו איסוף ביצים מהלול, והכרות עם חיות משק כמו ארנבות, חזירים ועיזים, סיור בכפר הסמוך צ'רקבניאק (Cerkvenjak) על גבי טרקטור, והרבה מרחבים להשתולל בהם.

חווה בסלובניה. גרדה גלזר
הכפר הסמוך לחווה. אפשר לסייר בו על טרקטור/גרדה גלזר

איפה ישנים? החווה מספקת חדרים במספר גדלים, גם לזוגות וגם למשפחות, כאלה שיש בהם גם מטבח ולול לתינוקות. בנוסף יש אופציה לישון לילה או שנת צהריים חווייתית באסם, כמו כן החווה מספקת שקי שינה מאובזרים לחוויה. עוד אופציה היא שני אוהלי גלאמפינג, אוהלים מפנקים לשינה ממש בחיק הטבע (30-40 אירו ללילה+ארוחת בוקר).


איפה אוכלים? Home stud Firbas מסעדת החווה מספקת תבשילים ביתיים שמכינה המאמא במקום בערב ובבוקר יש כאן ארוחת בוקר מלאה, המתבססת ברובה על התוצרת האורגנית של החווה.

מרכז העיר מאריבור. גרדה גלזר
מרכז העיר מאריבור/גרדה גלזר

מאריבור

האופי של מאריבור שונה בתכלית מלובליאנה, כשלמאריבור יותר "אדג'יות" בזכות האוכלוסייה הצעירה והמגוונת שמתגוררת בה, וכוללת אמנים וסטודנטים. העיר העתיקה חיננית עם מוזיאונים, אופציות לשופינג, ויש כאן את הגפן העתיקה ביותר בעולם, שהיא בת כ-400 שנה, ולצדה מוזיאון קטן וחנות יין ענקית.

איפה אוכלים?
Gostilna Maribor המסעדה מתמחה בעיקר בעופות מטוגנים ומציעה עוד שלל אופציות כמו מרק עוף ולקינוח כופתאות ממולאות. עסקית הכוללת עוף מטוגן לזוג ו-2 מנות לבחירה תעלה 13.5 אירו.

Huda Kava: הקפה הכי טעים במאריבור.


*הכתבת היתה אורחת של לשכת התיירות הסלובנית וחברת אדריה אירווייס

טירת לובליאנה. גרדה גלזר
טירת לובליאנה. מתנשאת מעל לעיר/גרדה גלזר
לובליאנה. גרדה גלזר
סמטאות מתוקות במרכז לובליאנה/גרדה גלזר
אגם בוהיני בסלובניה. גרדה גלזר
אגם בוהיני/גרדה גלזר
בית קפה בלובליאנה. גרדה גלזר
ויש גם בתי קפה חמודים בלובליאנה/גרדה גלזר
טירה חצובה בהר בפוסטוינה בסלובניה. סלובניה, גרדה גלזר
הטירה בפוסטוינה/גרדה גלזר, סלובניה
בית החווה הומשטאד פירבס בסלובניה. גרדה גלזר
חוות פירבס. מוקפת בטבע/גרדה גלזר
בית החווה הומשטאד פירבס בסלובניה. גרדה גלזר
בית החווה. מספק לינה וארוחות/גרדה גלזר
מאריבור בסלובניה. גרדה גלזר
אדג'ית. ברבורים בנהר במריבור/גרדה גלזר
טירת פרדיאמה  בסלובניה. לשכת התיירות של סלובניה,
טירת פרדיאמה/לשכת התיירות של סלובניה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully