וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרים נרגשים: חותם שלמה המלך בעל כוחות הקסם נמצא בטורקיה?

15.10.2017 / 9:50

משטרת טורקיה מצאה 11 חפצים היסטוריים בביתו של שודד קברים וביניהם מה שנראה כמו חותם שלמה המלך המקורי לו יוחסו כוחות קסם - לעונד אותה הייתה יכולת לשלוט בשדים ולדבר עם בעלי חיים

Michael Keyth

במסגרת מבצע משטרתי שנערך ב-3 באוקטובר במחוז הצפוני של אמסיה, טורקיה, נמצאו בביתו של שודד עתיקות 11 חפצים היסטוריים, ביניהם פסלון שוורים דמוי זהב עם כיתוב וסמלים עבריים, 4 לוחות מוזהבים, לוח מתכת, ספר תורה עתיק והתגליץ המרעישה מכולן - מה שנראה כמו חותמת הברונזה שהייתה שייכת למלך שלמה.

המסורת מספרת כי מקורו של החותם היא בטבעתו של המלך בה היו צירופי סימנים, אותיות מחכמת הנסתר, שמות מלאכים, צפנים ואקרוסטיכונים של פסוקים תנ"כיים. על פי האמונה, לחותם שלמה יש כוחות קסומים שמאפשרים לעונד אותה לשלוט בשדים ולדבר עם בעלי חיים.

חותם שלמה וחפצים עתיקים אחרים נמצאו בעיר בטורקיה. AMASYA – Anadolu Agency, צילום מסך
חותם שלמה וחפצים עתיקים אחרים נמצאו בעיר בטורקיה/צילום מסך, AMASYA – Anadolu Agency

עוד ב"אסור לפספס":

עוד באותו נושא

היסטוריון טוען שפתר תעלומה בת 3,000 שנים: שלמה המלך בכלל לא היה מלך ישראל

לכתבה המלאה

צוותי פיקוד הז'נדרמריה (גוף צבאי העוסק בפעילות שיטור רגילה) של מחוז אמסיה קיבלו מידע על מיקום ביתו של שודד הקברים שגנב והבריח מספר רב של שרידים עתיקים. הם פשטו על ביתו ומצאו שם שרידים בני לפחות 500 שנה. השרידים, כולל לכאורה "חותם שלמה", הועברו משם למועצת מוזיאון אמסיה למטרת מחקר מעמיק.

ב"הסאן" הסריטי דווח כי מושל אמסיה, אוסמן ורול, אמר שמבדיקות ראשונות עולה כי לחפצים יש ערך היסטורי, אולם מוקדם לדעת מאיזו תקופה הם, "חלקם עשוים מזהב מוצק והם יקרים מאוד", הוא הוסיף.

מעבר לטבעת עצמה, "חותם שלמה" הוא גם שמה של צורה גיאומטרית (פנטגרם) המורכבת משני משולשים הפוכים המשולבים זה בזה, אותה הצורה שהיהודים מכנים אותה זה מאות בשנים בשם 'מגן דוד'. הכוכב שנוצר הוא סמל עשיר בתכנים, ומאז העת העתיקה ועד ימינו מיוחסים לו כוחות על-טבעיים בחלקים רבים של העולם.

הפנטגרם גם קשור לאגדות אודות הטבעת הקסומה של שלמה המלך. באתר "כישופים: הקדרה המבעבעת" נכתב כי על פי האגדה הערבית המקורית, לשלמה המלך היתה טבעת חותם חרוטה עליה הופיע שמו האמיתי של אלוהים. שלמה המלך קיבל את הטבעת מהקב"ה והשתמש בה כדי למשול בשדים או בג'ינים. חצי טבעת היה עשוי נחושת קלה, והחצי השני עשוי ברזל. שלמה המלך השתמש בנחושת כדי לשלוט בג'ינים הטובים, ואילו בעזרת הברזל הוא שלט בשדים הרעים.

עוד מספרת האגדה הערבית, כי שלמה המלך קיבל ארבע אבני חן מארבעה מלאכים. הוא שיבץ את האבנים בטבעת ובעזרתן משל בארבע היסודות בטבע. פעם אחת הצליח אשמדאי שר השדים לגנוב את הטבעת והשליך אותה לים. שלמה המלך איבד את כוחותיו המאגיים, עד שמצא את הטבעת בבטן של דג.

הערבים נהגו לחרוט הקסגרם (מגן דוד, כוכב בעל שש פינות) בתחתית הגביעים שלהם וקראו לו בשם "חותם שלמה". רק בתקופות מאוחרות יותר הוחלף ההקסגרם בפנטגרם. גירסאות לטיניות לאגדת טבעת שלמה המלך קראו לחותם בשם "פטנכולום", גם אם לא היה מצויר עליו פנטגרם.

  • עוד באותו נושא:
  • שלמה המלך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully