וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלי לשלם ובלי המונים: אתרי הקמפינג הסודיים שלי

7.10.2017 / 9:41

סוכות הוא חג הקמפינג, אבל אם אינכם מפונקים ומוכנים להסתפק במינימום אבזור, תגלו שפע של אפשרויות ללון תחת כיפת השמיים. ויש גם טיולי בוקר מומלצים

צלמים זמניים מורשים

בווידאו: כמה מאירועי החינם לסוכות השנה

בלי לשלם, בלי פינוקים, בלי המונים - טבע נטו. כך ניתן לסכם את ההמצאה הקרויה "חניוני שלט", חניוני קמפינג שאין בהם כמעט כלום חוץ מקרקע מיושרת מתחתיכם, ושמים זרועי כוכבים מעליכם. נפלתם על חניון עם ברזייה או אפילו שירותים? הרווחתם ביג טיים, כי בדרך כלל, גם את הפינוקים האלו לא תמצאו. מצד שני, זה אומר שתלונו לצד אנשים כמוכם, אוהבי טבע מושבעים, שרק רוצים להתחבר. להתחבר לטבע, לעצמם, וגם אליכם.


לייקקו לנו: עוד על קמפינג ואירועים לסוכות בפייס של וואלה! תיירות


כך או אחרת, דווקא במקומות מעין אלו חשוב לשמור על הניקיון, על השקט ועל הסביבה. מומלץ גם להגיע לפחות שעתיים לפני רדת החשיכה, כדי להתארגן היטב. ואפילו לא צריך ג'יפ - אל כל חניוני הקמפינג הבאים ניתן להגיע ברכב רגיל.

אה, ותשכחו ממקלחת.

חניון רקית - הכרמל

ובכן, אתם הרי לא מצפים שאזור הכרמל יהיה רק שלכם בסוכות. מצד שני, יש פינות מלאות קסם, שבהם יהיו פחות מטיילים. חניון הלילה רקית הוא אחד המשובחים שבהם. הוא משלב נוף פנורמי ופינות סודיות-למחצה לצד החורש הצפוף. והפתעה-הפתעה: יש בו אפילו מים זורמים לשתייה מבנה שירותים מסודר.

החניון מתאים לעד 400 לנים, ויש בו גם שולחנות פיקניק (חלקם מול הנוף), פחי אשפה וברזיות.

הגעה: דרך כביש 721, המוביל למלון יערות הכרמל, ולפי השילוט.
טיול השכמה: האופציה העצלה ביותר לטיול של בוקר תיערך בחורבת רקית, במרחק צעקה מחניון הלילה (יש שילוט). זוהי חורבה קדומה ובשיטוט הבוקר שלכם תגלו שרידים של מבנים ומתקנים חקלאיים שנחצבו בסלע. שימו לב למערת הקבורה המסתורית, שמעליה חקוקות רוזטות ושאר עיטורים.

אם אתם מעוניינים באופציה מפרכת יותר, לכו על מסלול מעגלי מחניון רקית, המטפס להר שוקף והר ערקן. בהמשך יורדים לנחל אורן (כולל ביקור באגם הקטן שנבנה לצדו) וחוזרים לנקודת ההתחלה. סך הכל כ-8 ק"מ לא קלים, אבל אפשריים למי שלא פוחדים מעליות. הצטיידו במפה ובהרבה מים.

עוד באותו נושא

ליד המים או במדבר: לוקיישנים לקמפינג בהתאמה אישית

לכתבה המלאה
קבר חורבת רקית הכרמל. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
קבר בחניון רקית בכרמל/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון שריגים - פארק בריטניה

פחות משעה מתל אביב ומירושלים, ואתם מקבלים שפע של טבע פלוס תצפיות נוף נהדרות. פארק בריטניה הוא מרחב של שבו מתפתלים שבילי טיול רבים, אך יש בו גם מספר חניוני לילה נטולי פינוקים. חניון שריגים רחב הידיים מציע מוקדי צל מבורכים, בזכות שפע עצי האורן. מומלץ להגיע אליו בשעות בין הערביים, בעת שרוב המטיילים חוזרים הביתה ומשאירים לכם את המרחב למשמרת שלישית.

טיול השכמה: חילוץ עצמות בנוף נעים. זו הדרך הטובה ביותר להגדיר את הטיול הקצר בשביל האלות ("שביל שריגים"), שנמצא סמוך לכם. השביל, שיפגיש אתכם עם עצי אלה, מתחיל סמוך לחניון – חפשו סימון שבילים שחור. הדרך תיקח אתכם אל גת קדומה, מתקנים חקלאיים ועמק יפה. השביל מעגלי ואורכו כ-2.5 ק"מ בלבד.

פארק בריטניה. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
פארק בריטניה/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון ברכת צפירה - מדבר יהודה

הבטחנו לספק כאן חניוני לילה בטבע שנגישים לכל כלי רכב? ובכן, התכוונו לרכב שטח או לרכב חברה. הסיבה: הדרך לכאן משובשת מעט, ואם אתם מגיעים ברכב הפרטי שלכם, סעו במהירות המינימלית ושימו לב היטב לכל מטר.

הגעה: החניון הספרטני הזה מצוי במרחק נגיעה ממסלולי טיול בנחל צאלים. אין בו כלום חוץ ממדבר צחיח ואנשים טובים שלא זקוקים למקלחת. הוא יחסית גדול וכדי להגיע אליו, נוסעים בכביש 2199 מערד לכיוון מצדה-מערב. מול כפר הנוקדים, פונים שמאלה לדרך עפר ומיטלטלים במשך כ-2.5 ק"מ.
אל תשכחו להביא עצים למדורה. זה יהיה בילוי הלילה הכי סוער שלכם. וזה מצוין.

טיול השכמה: באופן טבעי, הדבר הכי יפה באזור הוא ברכת צפירה. שימו לב: הטיול אינו מיועד לילדים מתחת לגיל 6 ונדרשת זהירות רבה מצד המבוגרים, שכן הוא כרוך בירידה תלולה ומפחידה ממצוק בעזרת יתדות סלע.

מחניון הלילה צועדים לכיוון מערב על שביל סימון ירוק ופונים מזרחה אל הסימון הכחול. עניין של 40-30 דקות הליכה מהאוהל. לאחר שיורדים מטה במצוק, אל לבו של קניון עוצר נשימה, חולפים על פני גבים יבשים עד שמגיעים לגב שעונה לשם "ברכת צפירה". בחורף ובאביב הוא מלא במים, וכעת מה שנותר לכם הוא להתענג על הנוף המדהים מראש המצוק. ושוב, אנא שמרו על הילדים, כי בצמוד לברכת צפירה יש מפל בגובה של כמעט 100 מטרים, שיורד בפראות לתהום אדירה. מה שכן, הנוף מהמם.

נחל צאלים. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
נחל צאלים/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון מכתש קטן - מדבר יהודה

המכתש הקטן הוא למעשה מכתש בוטיק שכזה: לא גדול מכדי לאבד אוריינטציה, ולא קטן באופן שמעורר תחושה קלאוסטרופובית. בדיוק המקום שתרצו לברוח אליו. בלב המכתש הוכשר חניון לילה, אף הוא נטול כל פיתוח או תשתיות. פשוט אזור שטוח מול הנוף.

הגעה: אל החניון מגיעים מכביש 25 (יש שילוט שמפנה למכתש) ונוסעים כ-10 ק"מ בדרך עפר. החניון נושק לדרך הגישה למכתש, ליד "קידוח 3".
טיול השכמה:
מהחניון ממשיכים לפנים המכתש ומחנים לצד מתקן שאיבה גדול. מכאן מגיעים ברגל בתוך דקות לערוץ נחל חצרה וצועדים על השביל האדום. זה המקום להתפעל מעושר הגוונים שעל הסלעים והמצוקים הנמוכים, כמו גם מהמרחבים השקטים. בהמשך מופיעים כמה מפלי סלע יבשים, וזה המקום לעצור למנוחה, לפני שחוזרים בחזרה. עניין של שעה וקצת, ואתם בחזרה.

המכתש הקטן. איל שפירא, מערכת וואלה! NEWS
המכתש הקטן/מערכת וואלה! NEWS, איל שפירא

חניון הרועה - הר הנגב

החניון קרוי על שם הרוע?ה (בלשון נקבה) ברברה פרופר, מראשונות קיבוץ שדה בוקר הסמוך, שנרצחה באזור זה ב-1952. החניון הוותיק, שהוקם כבר בשנות החמישים של המאה שעברה, צמוד לכביש 40 - מה שמאפשר גישה פשוטה עם הרכב (אך מצד שני, בלילה תשמעו כלי רכב חולפים). בקיצור, חניון למי שלא ממש רוצה להתרחק מהציוויליזציה.
בחניון בגדול יש עצי אשל שנותנים הרבה צל, וגם שולחנות פיקניק, ברזי מים ואפילו מתחם קטן שבו מתקני משחקים לילדים.

הגעה: על כביש 40, כ-1.2 ק"מ מדרום-מערב לצומת חלוקים.

טיול השכמה: אפשר להתעורר ומיד לטפס מערבה לעבר "העיר האבודה" ברכס חלוקים הצמוד. מדובר בשרידי יישוב ערבי קדום שמצויים בשטח, לצד רמזים לטרסות קדומות ואפילו חרותות סלע. סיום המסלול המלא (כ-2 ק"מ) במצפה חגי, ליד צומת חלוקים. בשל אורכו הצנוע, אפשר לחזור באותה דרך.

מסלול מעניין הרבה יותר ממתין לכם בגן לאומי עין עבדת (הכניסה בתשלום). זהו טיול מדברי קצר שיפגיש אתכם עם בריכות מים רדודות ומפל בלב המדבר. הכניסה למים אסורה. הגעה ממדרשת שדה בודק הסמוכה.

חניון הרועה בנגב. יעקב שקולניק, קק"ל, מערכת וואלה! NEWS
חניון הרועה/מערכת וואלה! NEWS, יעקב שקולניק, קק"ל

חניון הר ארדון - מכתש רמון

לאחרונה הוכרז מכתש רמון "שמורת אור כוכבים" - מקום שבו נראים שמי הלילה במצבם הטבעי, בעת שאינספור כוכבים מנצנצים מעל. כדי ליהנות מהעושר המנצנץ הזה, בואו להתחבר לטבע באחד המקומות המיוחדים במכתש - חניון לילה הר ארדון.

כאן, למרגלות ההר, אין כמעט כלום חוץ מחיבור טוטאלי לטבע. אפילו מים זורמים אין פה (אבל יש שירותי שדה). בעבר שימש המקום חלק ממחצבה, ולפני מספר שנים שוקם המרחב והוכשר חניון הלילה. פני השטח מיושרים היטב, והוא מוגן יחסית מרוחות.

הגעה: נוסעים מזרחה על כביש 40 היורד ממצפה רמון ופונים צפונה בדרך עפר לפי השילוט המפנה לחניון ולחאן סהרונים. חולפים על פני חניון בארות וממשיכים עוד קילומטרים ספורים לכיוון צפון-מזרח עם השילוט לכיוון הר ארדון. אם אין לכם רכב שטח, סעו בזהירות ובאיטיות.

טיול השכמה: אם אתם מיטיבי לכת, לכו על האופציה של הר ארדון. צועדים ישירות מהחניון בשביל בסימון שחור לעבר ההר ומתחברים לשביל כחול. בפסגת ההר תגלו נופים עוצרי נשימה של חלק זה של המכתש. ניתן גם להגיע להר מכיוון חניון היום, ויש מי שטוענים שזו דרך יפה יותר. כך או אחרת, חובה להצטייד במפת סימון שבילים. אורך המסלול כ-7 ק"מ והוא לא מתאים לילדים. מי שמעוניין בטיול משפחתי יותר, יילך על המסלול הסמוך של פרסת נקרות ועין סהרונים.

מכתש רמון במצפה רמון. ShutterStock
מכתש רמון/ShutterStock

חניון עמודי עמרם - ערבה דרומית

יורדים לאילת בחג? למה שלא תצאו יום קודם ותלונו בשטח? זה טוב במיוחד גם כדי להעריך את הפינוקים במלון שממתין לכם. חניון עמודי עמרם, באפיק נחל עמרם, מתהדר בעובדה שהוא נטול תשתיות לחלוטין. רק אתם והטבע. והעמודים (עוד נגיע אליהם).

הגעה: החניון ממוקם במרחק נגיעה מאילת: ליד אבן הקילומטר ה-20 בכביש 90, פנו מערבה לשביל עפר בסימון כחול. בהמשך מתחברים לשביל בסימון שחור שייקח אתכם לחניון.

טיול השכמה: מחניון הלילה ממשיכים מעט ברגל על השביל השחור, ובמהרה מגיעים אל עמודי עמרם. אלו הם עמודי אבן חול בשלל צבעים, שמים ורוח גילפו את צורתם העכשווית. זה יפה בדוק כמו שזה נשמע. צבעי הטבע הללו מופיעים באדיבות מינרלים ותחמוצות ברזל. הטיול עצמו קצרצר, אך שווה לקחת את הזמן, לפני שמגיעים לעיר הגדולה.

עמודי עמרם בערבה. udi Steinwell, ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
עמודי עמרם/מערכת וואלה! NEWS, udi Steinwell, ויקיפדיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully