וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם במלונות יוקרה: כך תזהו שיש לכם פשפשים על המיטה במלון

נוכחות פשפשים על מיטה במלון אינה נקבעת לפי רמת ניקיון החדר, ומחקר אמריקני מצא שהם נפוצים כיום הרבה יותר מבעבר. רק בניו יורק דווח השנה על עלייה של 44% בתפוצתם מאשר התקופה המקבילה אשתקד. הצעדים הבאים יבטיחו שרק אתם תישנו במיטה שלכם בחופשה

האורחים שמצאו את חדר המלון מלא בחרקים/Dan Bell

בווידאו: שני אורחים צילמו את חדר המלון המגעיל ביותר שקיבלו

פשפש חדר מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
קטנים-קטנים, אבל נמצאים. פשפשים בחדר מלון/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

יש כמה וכמה דברים שאפשר לעשות כדי לוודא שבמיטת חדר המלון שלכם לא ישנו איתכם אורחים לא רצוים. הכוונה היא ל"פשפש המיטה", אותו חרק זעיר וטרדן הפעיל בלילה ושתפוצתו בעולם עלתה השנה בצורה מדאיגה, בעיקר בשל עמידות לחומרי הדברה, תיירות מוגברת וגלי הגירה.

מחקר אמריקני מצא, שפשפשים נפוצים כיום יותר מאשר היו לפני 15 שנים, ומלונות בניו יורק דיווחו לרשויות על עלייה של 44 אחוזים בתפוצתם בחודש ינואר השנה בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

להיעקץ על ידי פשפשים במהלך לילה במלון זה מאוד לא נעים, במיוחד אם אתם אלרגים, אבל פחות נעים לגלות שהבאתם אותם איתכם הביתה במזוודה כנוסעים סמוים. לא משנה אם אתם שוהים שבוע במלון יוקרה או לילה אחד בצימר כפרי, על פי המרכז האמריקאי לבקרת מחלות (CDC), נוכחות הטפילים הללו "אינה נקבעת על ידי רמת הניקיון של תנאי המחייה בהם הם נמצאים". לחברת "Rentokil" הבינלאומית, שעוסקת בהדברת פשפשים כמעט 100 שנים וביותר מ-60 מדינות שונות, יש כמה המלצות שימנעו מכם מלהתעורר עם נקודות אדומות על הגוף בזמן החופשה.

עוד באותו נושא

חרקים וכתמי זרע: האם זה חדר המלון המגעיל ביותר בעולם?

לכתבה המלאה
מלון פנסילבניה ניו יורק מנהטן. ShutterStock
עלייה של פשפשים, במיוחד בניו יורק. מלון פנסילבניה בעיר/ShutterStock

התחילו בסריקה

דבר ראשון, אל תזרקו את המזוודה שלכם על המיטה או על הרצפה בחדר המלון, שכן שם הסיכויים הטובים ביותר להיתקל בפשפש המיטה. השתמשו במעמד-למזוודה או הניחו אותה על משטח קשיח כמו שולחן.

לאחר מכן, גשו לעשות את הברור מאליו: לבדוק את המיטה. הקפידו לחפש כתמי דם זעירים, ביצים קטנות ולבנות בגודל של גרגרי חול או את החרקים עצמם (למרות שאינם פעילים במהלך היום או באור). חפשו היטב לאורך התפרים של המזרן והרוכסנים, מתחת למזרן ובנקודות החיבור של מסגרת המיטה. אל תסתפקו בלהרים פינה אחת ובמבט חטוף, הקפידו להרים את כל פינות המזרן ולחפש סימנים מחשידים.

חדרנית חדר מלון. ShutterStock
אין קשר בין רמת הניקיון בחדר לתפוצתם של הפשפשים/ShutterStock

אל תסתפקו במיטה

לדברי ה-CDC, פשפשי המיטה בדרך כלל חיים במרחק של עד שמונה מטרים מהמקום שבו אנחנו ישנים. לכן כדאי לחפש את אותם הסימנים גם לאורך רוכסנים וכיסויי הספות והכיסאות בחדר, אם ישנם. הגוף השטוח שלהם מאפשר להם להיכנס לסדקים צרים, אז כדי להיות על הצד הבטוח מומלץ לבדוק מתחת לכפתורים, תפרים וחיבורים של רהיטים.

אם בחדר שטיח מקיר לקיר, בדקו היטב את המקום שבו השטיח מתחבר לפנלים של הקירות. לפני שאתם פורקים את המזוודה ותולים את הבגדים בארון, הקפידו להסתכל על החיבורים של הארונות והמגירות, לרבות השידות בצדי המיטה. השתמשו בפנס של הטלפון כדי להאיר את הפינות החשוכות ולמצוא את הסימנים הקטנים שמעידים, כי בפינות שקשה להגיע אליהם מתחבאים פשפשים.

מיטה ומנורת לילה. ShutterStock
אל תסתפקו במיטה בלבד, בדקו גם את השידות ושאר רהיטים בחדר/ShutterStock

תהיו מוכנים לעבור

פשפשים מותירים אחריהם ריח אופייני שניתן לזהות, לצד הסימנים לעיל של כתמי דם זעירים שהם מותירים אחריהם שנראים כנקודות שחורות, או ביצים זעירות שהם מטילים ומפזרים. אם נתקלתם באחד מאלה, או אם התעוררתם עם עקיצה אדומה ומגרדת על שטח עור גדול יחסית - הודיעו מיד להנהלת המלון ודרשו לעבור לחדר אחר. ודאו שהחדר החלופי אינו נמצא ישירות מעל, מתחת או ליד החדר שבו נמצאים הפשפשים, שכן הם עשוים לעבור בין חדרים בקלות.

חדר מלון. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
בדקו היטב את המקום שבו השטיח מתחבר לפנלים/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

תכננו מראש

פשפשים אינם מסוכנים לאדם ועל אף שהם מטרד - הם אינם מעבירים מחלות. עם זאת, אם אתם מודאגים מהתופעה עוד לפני היציאה לחופשה, באפשרותכם לחפש את המלון שאתם מתכננים לשהות בו במסד הנתונים הפתוח "The Bed Bug Registry" ולברר אם אי פעם דווח בו על הימצאותם של פשפשים. כולנו אוהבים לחזור מהחופשה עם מזכרות, אבל פשפשים הם לא מזכרת שהיינו רוצים לקחת איתנו הביתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully