וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלון שבו הוקם אש"ף קיבל ממשרד התיירות דירוג של 4 כוכבים

עירית רוזנבלום

28.9.2017 / 12:14

מלון שבע הקשתות, השוכן על הר הזיתים, קיבל ממשרד התיירות דירוג של 4 כוכבים. במלון, שבשנות ה-60 נחשב למפוארים שבירושלים, נערכה בעבר ועידת היסוד להקמת אש"ף וכיום מארח יהודים דתיים והפך ללוקיישן לצילומי חתן וכלה

מלון שבע הקשתות בירושלים. אתר המלון, מערכת וואלה! NEWS
קיבל 4 כוכבים ממשרד התיירות. מלון שבע הקשתות בירושלים/מערכת וואלה! NEWS, אתר המלון

מלון שבע הקשתות במזרח ירושלים, שנבנה בשנות ה-60' בעת שהשטח היה עדיין בבעלות ירדנית ובעברו תופעל על ידי רשת המלונות אינטרקונטיננטל, קיבל בתחילת השבוע דירוג של 4 כוכבים של משרד התיירות. מנהל המלון, עוואני אינשוואת, כתב ברשת כי "אני גאה לבשר כי באופן רשמי ניתן למלון דירוג 4 כוכבים מטעם משרד התיירות. הישג זה, שחיכינו לו זמן רב, הוא תוצאה של מאמצים של רבים, שעבדו קשה כדי להביא את המלון לרמה זו".

לפי ההודעה שנמסרה למלון, נערך במקום ביקור של צוות בודקים מקצועי ובנוסף התקיימה בו בדיקת "אורח סמוי". לפי הבדיקות עמד המלון באמות המידה עבור דירוג 4 כוכבים אותה ביקש.

ייחודו של המלון הוא במיקומו, בפינה הדרומית של פסגת הר הזיתים, מעל בית הקברות היהודי. הוא נבנה בשנת בשנת 1962 ונפתח רשמית ב-1964, כלומר לפני מלחמת ששת הימים (1967), כנראה ביוזמת בית המלוכה הירדני. המלון מורכב מבניין מרכזי ובו שבע קשתות שעל שמן הוא קרוי כיום, ושני אגפי מגורים מחוברים אליו על ידי מסדרונות על גבי עמודים. במבנה המרכזי של המלון מצויה עמדת הקבלה, חדר אוכל ואולם כנסים ובשני האגפים - הצפוני והדרומי, מצויים חדרי האורחים.

מצדו המערבי נשקף נופה של ירושלים והר הבית, ומזרחית למלון משתרעת רחבה ממנה נשקף נוף מדבר יהודה הצפוני וכן היישובים אבו דיס, אלעזריה ומעלה אדומים. שבע הקשתות הן סמל לשבע הקשתות של הגשר שיופיע באחרית הימים לפי המסורת המוסלמית בין הר הזיתים להר הבית ועליו יעברו הצדיקים בדרכם להר, כשהרשעים יפלו ממנו לגיהנום.

יהודים דתיים החלו לפקוד את המלון

המלון תוכנן על ידי האדריכל האמריקאי ויליאם טאבלר (William Table), ועם פתיחתו תופעל על ידי רשת המלונות הבינלאומית אינטקונטיננטל. האדריכל דוד קרויאנקר, המומחה לאדריכלות בירושלים, כותב שבניין המלון נבנה במתכונת האופיינית לאדריכלות הסימטרית של רבים מבתי המלון האמריקאיים שנבנו בשנות ה-60' של המאה הקודמת. "שבע הקשתות מייצגות את שבע הקשתות של הגשר שיופיע באחרית הימים, לפי המסרת המוסלמית, בין הר הזיתים לחארם א-שריף ועליו יעברו הצדיקים בדרכם להר בו בזמן שהרשעים יפלו ממנו לגיהנום (ואדי אל נאר)", כתב.

בשנות ה-60 נחשב המלון למפואר שבמלונות ירושלים הירדנית ואורחים רמי דרג התארחו בו. בשנת 1964 נערכה במלון ועידת היסוד להקמת ארגון אש"ף בראשות אחמד שוקיירי. לאחר מלחמת ששת הימים עבר המלון לידי ממשלת ישראל, שכן הבעלים של המלון היה בית המלוכה הירדני. מאז ועד היום מצוי המלון תחת אחריותו של האפוטרופוס הכללי של מחוז ירושלים. שנים של אי ודאות והאינתיפדה הראשונה שהביאה להידרדרות בתיירות לישראל בכלל ולירושלים בפרט - גרמה לרשת אינטרקונטיננטל לצאת מניהול המלון בשנת 1987 (כפי שעשתה גם לא מכבר במלון בבית לחם).

בעקבות שינויי הניהול, שונה שם המלון לשבע הקשתות, על שם שבע הקשתות היוצרות את המבנה המרכזי שלו. כיום משמש המלון בעיקר קבוצות תיירים וצליינים, ואת מקומו כמלון המפואר במזרח ירושלים וכמוקד לפעילות דיפלומטית ירש מלון אמריקן קולוני. מאז דעיכת האינתיפאדה השנייה, החלו ישראלים לפקוד את המלון, כולל יהודים דתיים. כיוון שהמלון מצוי בפועל תחת ניהול ערבי, מארגנות סוכנויות נסיעות יהודיות דתיות שירותי קייטרינג מיוחדים לאורחי המלון שומרי כשרות.

בנוסף, הפכה לפופולרית עריכת חופות של יהודים דתיים במדשאה שבקדמת המלון, הצופה להר הבית. לפי אתר המלון, בשנת 2016 נערך שיפוץ מסיבי באגף הימני של המלון וכן בחדר האוכל ובחדרי הכינוסים ונוספה גם מעלית. השיפוץ בחדרים היה כללי, מהמסד עד הטפחות, בעוד חדרי האמבטיה רועננו עם תאורה ומראות.

עוד לפי האתר, מלון שבע הקשתות נמצא במרחק קצר מאתרי העיר העתיקה ומהווה בסיס נוח ליציאה לטיולים בבית לחם, יריחו, מצדה, הגליל ומעבר להם.

המחיר לחדר זוגי ללילה וארוחת בוקר החל מ-708 שקל באתר בוקינג.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully