וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דברים שרואים מכאן: היום שבו מנקים את ישראל

24.10.2017 / 8:30

לקראת יום הניקיון הבינלאומי ב-24 באוקטובר, זה הזמן להכיר את הגרסה הישראלית של פרויקט "מנקים את העולם", שמעלה על נס את המודעות להשפעות החמורות שיש למצבורי האשפה ולזיהום הסביבתי ביבשות ובימים, וגם את התחממות כדור הארץ

קרן קימת לישראל. דודו גרינשפן,
זו לא בושה, זה כבוד. יום הניקיון בירוחם/דודו גרינשפן

יום הניקיון של קק"ל יתקיים השנה ביום שלישי, 24 באוקטובר, כשבוע וחצי לאחר תום תקופת החגים, במהלכם מארחת אמא אדמה את נחילי המטיילים וחובבי הקמפינג בנדיבות ובאדיבות. למי שתהה, לא מדובר ביוזמה מקרית שנועדה לגרום לצקצוק נרגן בקרב מי שהתבקש "לנקות אחרי הישראלים".

משנת 2001 מובילה קק"ל בישראל את הגרסה הישראלית של פרויקט "מנקים את העולם" ביערות ובשטחים הפתוחים, בהשתתפות עשרות תלמידים, חיילים, סטודנטים, חניכי תנועות נוער, פעילי סביבה, עובדי חברות ואזרחים, וכל זאת במטרה להגביר את המודעות לניקיון ולאיכות הסביבה. לפי הצפי כעת, ביום הניקיון הקרוב ישתתפו כרבע מיליון מתנדבים שיאספו מאות טונות של אשפה ופסולת מזיקה.

קרן קימת לישראל.
מאות טונות של פסולת מזיקה יפונו. יום הניקיון באשקלון ב-2014

לדברי מירה זר, מנהלת מחלקת אירועים בקק"ל, במסגרת אירועי יום הניקיון יעסקו המתנדבים גם בניקיון מסלולי רכיבה על אופניים ובהליכה ביערות קהילתיים ועירוניים. המטרה היא לצמצם את התלות ברכבים ממונעים ולהקטין את מידת הזיהום הסביבתי. "הקרן הקימת לישראל מכירה מקרוב את תופעת הלכלוך בשטחים הפתוחים, ביערות ובפארקים", אומרת זר, "לפיכך, פעילות הניקיון אינה מתמקדת רק בשטחים טבעיים, אלא גם בשטחים עירוניים, ומשתתפים בה חיילי צה"ל, כחלק מרצון להנחיל את ערכי שימור הסביבה לכלל האוכלוסייה בישראל ולשמור על ניקיון המדינה כולה".

רשימת הגופים שייקחו חלק ביום הניקיון היא לא פחות ממרשימה וכוללת, בין השאר, את מרכז השלטון המקומי, מרכז המועצות האזוריות, היחידות הסביבתיות של המשרד להגנת הסביבה, צה"ל, משטרת ישראל, ארגוני הנשים בישראל, הסתדרות המורים, מועצת תנועות הנוער, מרכז לחינוך סביבתי "דודאים" ועוד.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יום הניקיון הבינלאומי. מערכת וואלה! NEWS
צריך עוד כאלה. יום הניקיון הבינלאומי/מערכת וואלה! NEWS

דגש על מיון הפסולת

במסגרת יום הניקיון, יגויסו מעל מאה אלף תלמידים מכל רחבי ישראל לסייע באיסוף הפסולת ומיונה לשלושה סוגים (נייר, פלסטיק וכל היתר), כחלק מהמאמצים לעודד את תופעת המחזור ולצמצם את הזיהום הנגרם משריפת פסולת. כמובן שפעילויות יום הניקיון מלוות בפעילות חינוכית, המדגישה את חשיבותו של הניקיון לשמירה על הסביבה ולאיכות החיים.

"מנקים את העולם" (Clean Up the World) הוא ארגון בינלאומי שהוקם ב-1989, במטרה להמריץ ולהעצים את נכונותן של קהילות בכל רחבי כדור הארץ לשפר את מצב הסביבה ולשמור עליה. מדי שנה משתתפים בו כ-35 מיליון מתנדבים ב-120 מדינות. הוא מהווה את אחד המפעלים הסביבתיים הגדולים בעולם שבבסיסם התארגנות קהילתית, כל זאת בשיתוף התכנית הסביבתית של האו"ם (UNEP).

למידע על יום הניקיון הבינלאומי לחצו כאן

וואלה! NEWS בשיתוף קרן קימת לישראל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully