וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כל כך טבעי: האפליקציה שמחברת בין הילדים ליערות ישראל

15.10.2017 / 8:06

בעידן הסמארטפון קשה לעתים לשכנע את הילדים לצאת לחיק הטבע. אפליקציית "קופיקו - קק"ל על הזמן" הופכת את היערות למגרש משחקים חדש, כשעליהם למצוא את הדמויות שלו בין העצים ולענות נכונה על שאלות כדי לקבל מדליה וסלפי עם הדמות האהובה

הררי מילים כבר נכתבו על מציאת השילוב הנכון של זמן מסך מול זמן חברה בקרב ילדים. הנגישות לסמארטפון בגיל צעיר הפכה את משימת הניתוק למורכבת במיוחד, ומי שמנסה נתקל לא אחת בפנים חמוצות ובחוסר שיתוף פעולה מצד הקטנטנים. אבל מה היה קורה אילו היה ניתן להציע לילדים אפליקציית סמארטפון משוכללת, שגם תוסיף ממד תכני לשימוש בה, והכי חשוב, תוציא אותם לטיול מאתגר ביערות ישראל?
במילים אחרות: "קופיקו - קק"ל על הזמן", אפליקציית טיולים מהנה שמאפשרת לילדים ולחפש את קופיקו ביערות ישראל ולזכות בפרסים. האפליקציה הסלולרית הושקה לכבוד 115 שנים לפעילות קק"ל והיא פועלת בטכנולוגיית מציאות רבודה (AR) חווייתית ולימודית, ביותר מ-30 יערות קרן קימת לישראל ברחבי הארץ.

האפליקציה היא למעשה משחק שמטרתו פשוטה: מציאה ואיסוף של שש דמויות שונות של קופיקו - קופיקו היערן, קופיקו האגרונום, קופיקו לוחם האש, קופיקו מדריך קק"ל, קופיקו הטפסן וקופיקו שחוגג 115 לקק"ל. מיד עם הכניסה ליער האפליקציה תזהה את המיקום הגיאוגרפי ותתאים את תוכן המשחק למקום. כמו במשחק הפוקימונים הפופולרי יופיעו דמויות קופיקו בנבכי היער וכאשר מתקרבים לאחת מהן המצלמה תידלק וקופיקו יופיע על מסך הטלפון וישאל שאלה. תשובה נכונה? הדמות נאספת ומתקבלת מדליה. אלף המשתתפים הראשונים שיאספו את כל שש המדליות יקבלו מדליה מצופה זהב ישירות לביתם.

איסוף של כל שש המדליות תעניק תעודה רשמית על השתתפות מוצלחת במשחק. בנוסף, כל מדליה שנאספת מעניקה את האפשרות להצטלם עם קופיקו ביער ולשתף את התמונה בכל הרשתות החברתיות. מי אמר שסמארטפון בטבע הוא בזבוז זמן?

להורדת האפליקציה לאייפון לחצו כאן
להורדת האפליקציה לאנדרואיד לחצו כאן

אפליקציית קופיקו קק"ל על הזמן. יוטיוב, צילום מסך
אפליקציית קופיקו קק"ל על הזמן/צילום מסך, יוטיוב

יש מה לעשות בחג סוכות הקרוב

האפליקציה הושקה לפני מספר חודשים ומספר המשתתפים בה עולה מדי יום. בחג סוכות הקרוב צופים בקק"ל זינוק משמעותי במספר ההורדות, עם יציאתן של משפחות רבות לבילוי בטבע.

קק"ל, שעיקר עשייתה בתחום הייעור, המים והקרקע, היא הגוף הירוק הגדול במדינה התורם לאיכות הסביבה בישראל. במסגרת מפעל הייעור שלה נטעו למעלה מ-240 מיליון עצים בישראל - המדינה היחידה בעולם שבה יש היום יותר עצים משהיו בה בראשית המאה ה-20.

היער ועצי היער שזורים בעצם הקיום האנושי על פני האדמה. מבחינה אקולוגית יערות תורמים לאיכות האוויר, משמרים את הקרקע, מצמצמים את הסחף, מטייבים את הקרקע ומוסיפים לה רקבובית. אזורי היער משמשים בית גידול למגוון גדול של בעלי חיים, ביניהם, יונקים, ציפורים, זוחלים ועושר גדול של חסרי חוליות.

מבחינה כלכלית האדם משתמש ביערות לצרכיו. העץ משמש חומר גלם להסקה, לתעשיית רהיטים ולייצור נייר. מבחינה חברתית משמשים היערות בתור אזורי נופש וכמקום מפלט מן העיר. שטחי היער משמשים כאזורי חיץ בין מרכזי מגורים למרכזי תעשייה, ממתנים רעש ומספקים מקום בילוי לתושבים. בזכות תכונות אלה, מכונים היערות "ריאות ירוקות", וחשיבותם גדולה מאוד. הריאות הירוקות הללו הן מגרש משחקים טבעי, ועתה עם האפליקציה "קופיקו - קק"ל על הזמן" לילדים יש משחק נוסף בחיק הטבע.

וואלה! NEWS בשיתוף קרן קימת לישראל
  • עוד באותו נושא:
  • קק"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully