וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעד הפשוט שיחסוך לכם הרבה כסף בדרך לחופשה הבאה שלכם

5.9.2017 / 10:50

חברות התעופה הסדירות אימצו את שיטת התמחור של חברות הלואו קוסט והחלו להציע מחירים משתלמים למקדימים להזמין. מהם היתרונות, כמה יעלו לכם כרטיסים למדריד, ורשה או ונציה ומתי הכי משתלם להזמין?

מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון. David Silverman, GettyImages
מטוס בואינג 747-400 של אל על בשדה התעופה בן גוריון/GettyImages, David Silverman

אין דבר שהישראלים שונאים יותר מלצאת פראיירים, וכמובן שמעדיפים לקנות איכות ובזול. בזכות התכונות הלאומיות הללו הושג בשנת 2017, עוד ניצחון קטן במאבק על יוקר המחיה בישראל: משפחות שטסות במועדים ספציפיים ובתקציב מצומצם גרמו לחברות התעופה הסדירות להוזיל את עלות הכרטיסים. אז איך לא תצאו פראיירים וגם תרוויחו? אל תמתינו עם הזמנת הכרטיסים לרגע האחרון. אם החלטתם על יעד וראיתם מחיר טוב - תרכשו. ככל שתתמהמהו המחיר ירקיע שחקים.

לראיה, נוסעים שיבקשו לרכוש עכשיו חופשה לתקופת חול המועד סוכות ייתקלו לרוב במחירים גבוהים פי כמה, מהמחירים שהיו שלושה חודשים לפני החג.

התייר הישראלי מחפש חופשה ברמה גבוהה הכוללת מלונות מפנקים לצד אטרקציות לילדים - והכל במחירים משתלמים. "לחכות עד לדקה התשעים היה הרגל שהשתרש בתודעה של הישראלים בעבר, אבל מסתבר שהוא כבר לא רלוונטי", אומרים מומחים בענף התעופה. שיטת התמחור של חברות הלואו קוסט (לדוגמה UP), המעודדת כרטיסים במחירים זולים בהזמנה מראש, אומצה על ידי חברות התעופה הסדירות, שזיהו את הצורך הקיים בפלח השוק הזה – והחלו להציע מחירים משתלמים למקדימים להזמין.

נתונים שאספה חברת התעופה אל על, חושפים שינויים בהתנהגות הצרכנית בשנת 2017. בהשוואה לשנה קודמת, מרווחי הזמן בין מועד ההזמנה למועד הטיסה גדלו משמעותית וניכר כי לקוחות רבים כבר זיהו שלתכנון מראש והזמנה מוקדמת יש כדאיות כלכלית. מה שלמעשה, מאפשר ללקוחות שאינם ספונטניים, לקבל החלטה צרכנית חכמה וליהנות ממחירים מוזלים.

מהם היתרונות של חברות התעופה הסדירות?

אם מדובר בחופשה משפחתית, מטבע הדברים יש חשיבות גדולה יותר לתכנון החופשה מראש, היערכות, ובעיקר היעדר הפתעות (עיכובים, ביטולים וכדומה). חברות התעופה הסדירות יעמדו לצדכם בעת משבר עיכוב רציני של טיסה, עזרה לגבי יעדי ההמשך ופיצוי בגין המצב. כמו כן, ברור שמשפחה הנוסעת לחופשה, יהיה לה קשה יותר במעבר בין טיסות כאשר הטיסות אינן ישירות, ויכולים להיתקל באובדן מטען או תקלות נוספות שאופייניות לטיסות לא ישירות ולא סדירות.

לאור המחירים האטרקטיביים בעת תכנון והזמנה מראש אין סיבה להקריב את הנוחות שלכם ולטוס לואו קוסט או טיסה עם עצירות ביניים, כל שעליכם לעשות הוא לחשוב כבר היום לאן תרצו לטוס בחורף הקרוב וזה המפתח לטיסה זולה, התכנון המוקדם וההזמנה מבעוד מועד. בדיקת מחירים זריזה תגלה לכם שטיסות ישירות של אל על בתקופת חודשי החורף הראשונים ניתן למצוא במחירים אטרקטיביים מאוד: פראג החל מ-$109, ברלין החל מ-$129, אמסטרדם החל מ-$339, לונדון החל מ-$439 ומיאמי מנובמבר בטיסה ישירה החל מ-$999.

נקודה נוספת שכדאי לקחת בחשבון היא גמישות הכרטיס בטיסות הסדירות ובעת הזמנה מראש, לעומת הזמנות רגע אחרון בחברות הלואו קוסט. טיסות הלואו קוסט לרוב יכללו עצירת ביניים, מגבלות הנוגעות לכבודה במטוס ולא פחות חשוב - תנאים קשיחים בכל מצב בו הלקוח רוצה לבצע שינוי בכרטיס (ביטול או מועד שונה).

פשוט מאוד כי השיטה עובדת כך: כל מטוס מחולק למחלקות ולכל מחלקה תמחור שונה. ברגע שנגמרת ההקצאה למחלקה מסוימת, המחלקה הבאה בתור יקרה יותר, גם כשלעתים מדובר במושב באותה שורה. כך תוכלו למצוא במושב לידכם נוסע שקנה את אותו הכרטיס במחלקת התיירים של אותו המטוס אך נהנה ממחיר מוזל בזכות הזמנה מראש.

ברלין. ShutterStock
ברלין ב-129 דולרים/ShutterStock

אז מתי כדאי להזמין כרטיסי טיסה?

עד היום חשבתם שכשאוגוסט נגמר, הילדים חוזרים למסגרות החינוך, השפיות חוזרת לביתכם ואפשר לתכנן את חופשת חגי תשרי. אם רק תדחו את התענוג ותתכננו את החופשה לחודשי הסתיו או החורף, תוכלו לחסוך לא מעט וליהנות מהיצע מגוון במקום להסתפק במושבים אחרונים, בטיסות הבודדות שנותרו.

למידע נוסף בקרו באתר אל על

בדקו מחירים לחודשי הסתיו:

וואלה! NEWS בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully