וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מי שיצעק "אללה אכבר" באתר תיירות - נירה בו למוות

בעקבות פיגועי הדריסה האחרונים בברצלונה, הצהיר ראש עיריית ונציה כי מי שיצעק "אללה אכבר" במוקדים תיירותיים - מסתכן בירי ישיר של צלפים. "הם רוצים לפגוש את אללה, אז אנחנו נשלח אותם ישר - פשוט נירה בהם", אמר

כיכר סן מרקו ונציה. Shutterstock, מערכת וואלה! NEWS
"צריכים להגביר את הביטחון שלנו כשמדובר בטרור". כיכר סן מרקו, ונציה/מערכת וואלה! NEWS, Shutterstock

למי מאיתנו המתכננים טיול לוונציה, מלבד מזג האוויר וסידורי לינה, התווסף כעת נדבך נוסף שכדאי לקחת בחשבון: ראש העיר של ונציה הודיע, כי החל מעתה כל מי שיצעק בערבית "אללה אכבר" במוקדי התיירות של העיר - מסתכן בירי ישיר של צלפים.

ראש העיר האיטלקי, לואיג'י ברוגנרו (Luigi Brugnaro), הידוע בדעותיו השמרניות, הודיע על הפקודה החדשה שנתן לכוחות הבטחון בעת דיון שנערך בוועידה בעיר רימיני שבסמוך לחוף הים האדריאטי. הוועידה התקיימה בעקבות שני פיגועי הדריסה שהתרחשו לאחרונה בברצלונה שבספרד.

"מי שיצעק אללה אכבר בכיכר סן מרקו יכול לצפות שתוך ארבעה צעדים יירו בו צלפים. אנחנו צריכים להגביר את הביטחון שלנו כשמדובר בטרור", אמר ברוגנרו, והוסיף: "היו לנו ארבעה טרוריסטים שנעצרו בוונציה לפני כמה חודשים שרצו לפוצץ את גשר ריאלטו. הם אמרו שהם רוצים ללכת לפגוש את אללה, אז אנחנו נשלח אותם ישר לאללה מבלי שנצטרך לזרוק אותם מהגשר, אנחנו פשוט נירה בהם". דבריו נענו במחיאות כפיים.

סירת גונדולה בעיר ונציה, איטליה. ShutterStock
ראש העיר חושש לאתרי התיירות בעיר. גונדולה בתעלה בוונציה/ShutterStock

אך למרות מחיאות הכפיים מהקהל, היה גם מי שהחליט למחות על הדברים. לאחר הדיון התפרץ לאולם ראש עיריית פירנצה, דון נארדלה, כשהוא צועק "אללה אכבר" - ונציגי הוועדה נראו היו משועשעים. לאחר מכן התנצל נרדלה על הדברים בעמוד הפייסבוק שלו וכתב: "לא התכוונתי לפגוע באיש, ובמיוחד לא בקהילה המוסלמית. לא התכוונתי ללעוג לדת שלהם ולא לעורר את האירועים הטראגיים של הימים האחרונים".

משמעו המילולי של הביטוי "אללה אכבר" בעברית הוא "האל גדול" או "האל הוא הגדול ביותר" והוא אחד הביטויים הנפוצים ביותר באיסלאם ונאמר במהלך התפילה ובהקשרים שונים רבים.

כזכור, הפיגוע בברצלונה התרחש לפני כשבוע וחצי, כמחבל שנהג ברכב מסחרי דרס 15 איש ופצע יותר ממאה בשדרות לה רמבלה - אחד ממוקדי התיירות הבולטים של העיר - כאשר הוא נוסע מכיכר קטלוניה ועד לאזור הפסיפס של חואן מירו. שמונה שעות לאחר מכן התרחש פיגוע דריסה נוסף בעיר קמברילס, במהלכו דרסו מחבלים למוות אישה אחת ופצעו שבעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully