וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרגיש בעננים: דייל הבריח סמים בעגלת המזון של המטוס

דייל של חברת התעופה הלאומית של הודו, "אייר-אינדיה", ניסה לנצל את מעמדו והבריח כ-2 ק"ג מריחואנה בעגלת המזון במהלך טיסה. מצלמות אבטחה שהיו בשדה התעופה וחשדנותם של עובדי הקרקע, גרמו לפתיחה בחקירה ותפיסתו

דיילת שירות בטיסה אירופלוט דיילים מטוס. ShutterStock
עגלת המשקאות האוכל שימשה כמסווה להברחת הסמים/ShutterStock

דייל של חברת התעופה הלאומית של הודו "אייר-אינדיה", נעצר בסוף השבוע האחרון על ידי רשויות המכס בנמל התעופה הבינלאומי אינדירה גנדי שבניו דלהי, בחשד כי ניסה לנצל את מעמדו כאיש צוות מוטס ולהבריח מריחואנה במשקל של כמעט 2 קילוגרמים. את הסחורה הסתיר הדייל בתוך עגלת המזון שעברה בין הנוסעים בטיסה, שהיתה בדרך מדלהי לצ'נאי שבדרום-מזרח הודו.

הדייל נעצר בעקבות חקירה שערכו רשויות המכס, ומה שהביא למעצרו היו מצלמות האבטחה בשדות התעופה. אלה נבדקו לאחר שבחודש שעבר צוות דיילי הקרקע הבחין בשתי חבילות חשודות, שהוסלקו בתוך עגלת המזון של מטוס אייר-אינדיה, כאשר הן מהודקות היטב בנייר דבק שחור. החבילות נשלחו למעבדה, והתוצאות הראו כי מדובר במריחואנה במשקל כולל של 1,895 גרם.

הרשויות פתחו בחקירה שטלטלה את חברת התעופה, ושבמסגרתה נחקרו כל חברי הצוות שעבדו על קו "אייר-אינדיה" של דלהי-צ'נאי - מהטייסים דרך הפקידים ועד המנקים. במקביל, נבדקו היטב מצלמות האבטחה הרבות בשדות התעופה - ואלה העלו תמונות שהביאו למעצרו של הדייל. גורם המעורב בחקירה אמר כי "החקירה נמשכת על מנת לברר אם אנשים נוספים השתתפו בהברחה", אולם הוא לא אמר האם מדובר במקרה חד פעמי או במעשה קבוע שנמשך תקופה ארוכה.

מטוס בואינג 787 דרימליינר אייר אינדיה. ShutterStock
לא הפעם הראשונה שמבריחים באמצעותה דברים. אייר אינדיה/ShutterStock

לא כל הזהב נוצץ

המקרה עלה לכותרת העיתונים בהודו על רקע דיון ציבורי בליגליזציה של הסם, לאחר ששרה בממשלת הודו, מאנקה גנדי, העלתה את ההצעה להכשיר את המריחואנה במדינה לשימוש רפואי. בינתיים, על אף הפופולאריות הגבוהה של המריחואנה בהודו, הדייל נעצר והועמד לדין בהתאום לחוק התרופות הנרקוטיות והחומרים הפסיכואקטיביים ההודי.

אין זו הפעם הראשונה שבה נעצר חבר צוות של "אייר-אינדיה", המבצעות טיסות מטען ונוסעים ליותר מ-100 יעדים פנימיים ובינלאומיים, בחשד להברחה אסורה. הסקנדל האחרון בתחום זה התרחש, כשפקידי המכס גילו כי אחד הקווים שימש להברחת כמויות של זהב, שהוסלק בשירותים של מטוסי החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully