וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה הזמן לטוס: לצאת לחופשה משפחתית בחמש מהערים היפות בעולם

3.9.2017 / 8:00

פריז, ניו יורק, מדריד, וינה ופראג נתפסות לעתים כ"יעדים למבוגרים", אבל גם בני הנוער והילדים שבמשפחה ייהנו מהאתרים המיוחדים שיש לערים אלה להציע. מה חובה לראות ואילו אטרקציות יש לילדים? התשובות בפנים

חודשי הקיץ עומדים להיגמר ועמם גם החופש הגדול. דווקא עכשיו, כשמחירי הטיסות יורדים, כדאי להתחיל לחשוב על חופשה משפחתית בחודשי הסתיו ביעדים שונים בעולם. אספנו לכם כמה מהיעדים האלה, אליהם אפשר להגיע בטיסה ישירה של אל על ולהרכיב באתר החברה חבילת נופש בהתאם לצרכים שלכם. קבלו המלצות חובה לכל אחת מהערים היפות בעולם, שיתאימו גם לילדים שבחבורה.

פריז

עיר האורות בלילה. Gregory Guivarch, ShutterStock
מקום שאין דומה לו. פריז/ShutterStock, Gregory Guivarch

מה כיף בה: נגני האקורדיון ברחובות, האופנה הייחודית, האוכל הצרפתי, היין האדום ואפילו עשן הסיגריות, הופכים את פריז למקום שאין דומה לו. אך התדמית האפלולית עלולה להטעות - פריז היא גם יעד נהדר למשפחות. גם הילדים ובני הנוער שבחבורה לא יסרבו לתצפית ממגדל אייפל, לביקור במוזיאונים מיוחדים, לשיט לאורך הסן ולכוס שוקו חם באחד מהגנים היפהפיים של העיר.

שלושה אתרים שחובה לראות:

נוטרה דאם - הקתדרלה הגותית, שבנייתה החלה לפני יותר מ-850 שנים, היא מונומנט מרהיב בלבו של הנהר החוצה את העיר. לא כדאי להחמיץ את יצירת המופת האדריכלית הזו.

פר לאשז - בית הקברות העתיק ממוקם בצפון העיר וקבורות בו כמה מהדמויות החשובות בעולם התרבות, אך גם הצפייה בקברים האנונימיים היא חוויה של ממש, וההליכה בין הסמטאות היפהפיות ועתירות העצים משרה אווירה פסטורלית ולא אופיינית לבתי קברות. אם בכל זאת חשקה נפשכם בסלבס, תוכלו לבקר את קבריהם של אגדת הרוק ג'ים מוריסון, המלחין פרדריק שופן, הזמרת אדית פיאף, הסופר מרסל פרוסט ועוד רבים אחרים.

גני לוקסמבורג - אם תחפשו ריאה ירוקה לברוח אליה מהנוף האורבני, הגנים המשתרעים על שטח של כ-225 אלף מטרים הם המקום בשבילכם. תמצאו בהם פסלים, מגרשי ספורט וגני משחקים וגם את ארמון לוקסמבורג, שהוא מקום מושבו של הסנאט הצרפתי.

אטרקציה מיוחדת לילדים:
דיסנילנד - פארק השעשועים בעל השם העולמי נפתח למבקרים בשנות ה-90, ומאז הפך מוקד משיכה למיליוני ילדים בשנה. הוא אמנם נמצא מחוץ לעיר, אך ב-40 דקות נסיעה ברכבת תסדרו לכם ולילדים יום של חוויות קסומות ובלתי נשכחות.

למידע נוסף באתר אל על: טיסות לפריז

וינה

תיירים וינה. ShutterStock
חוויית תרבות עשירה. וינה/ShutterStock

מה כיף בה: פרט לחוויות התרבות העשירה שהיא מספקת – הופעות תיאטרון, מוזיקה קלאסית, אופרה ומוזיאונים לאמנות – בירת אוסטריה ידועה גם בתרבות בתי הקפה שלה. כל הדברים האלה יחד מבטיחים חופשה אירופאית קלאסית ומהנה.

שלושה אתרים שחובה לראות:

מוזיאון ההיסטוריה של הטבע – 39 אולמות המוזיאון מציעים למבקרים 20 מיליון מוצגים בתחומי הטבע השונים, בהם פוחלצים של חיות נכחדות, סלעים ואבנים מרחבי העולם ותערוכות מתחלפות בנושאים שונים. לא לדלג על אולם מס' 10 המציג דגמי דינוזאורים בגודל טבעי.

בית האופרה – אחד מבתי האופרה המוכרים בעולם שוכן במרכז ההיסטורי של וינה - ה"אינרה שטאדט". הוא הוקם במאה ה-19 ונשרף כליל במהלך מלחמת העולם השנייה. גם אם אינכם מתכננים לצפות במופע, בית האופרה מציע סיורים קצרים במקום לכל המשפחה.

שוק הפשפשים - השוק פועל בימי שבת ברובע החמישי של העיר, ומציע שלל מוצרים מכל העולם – בגדים, מוצרי חשמל, תקליטים, מוצרי אספנות וכלי נגינה. הכינו את כישורי ההתמקחות.

אטרקציה מיוחדת לילדים:
פראטר – הפארק הגדול בוינה ניצב ליד הדנובה וידוע בזכות הגלגל הענק ורכבות ההרים שבו. הכניסה לפארק בחינם אך העלייה על המתקנים מותנית בתשלום.

למידע נוסף באתר אל על: טיסות לוינה

פראג

כיכר ואצלב פראג. ShutterStock
הלב של אירופה. פראג/ShutterStock

מה כיף בה: בירת צ'כיה, המכונה גם "הלב של אירופה", מהווה את המרכז התרבותי והעסקי של המדינה והיא בעלת היסטוריה עשירה ומרתקת. היא יעד תיירותי פופולרי במיוחד, ומציעה למבקרים שלל חוויות וארכיטקטורה ייחודית.

שלושה אתרים שחובה לראות:

הרובע היהודי - גם התיירים שאינם יהודים לא מעיזים לדלג על הרובע היפהפה, שריד לקהילה היהודית המפותחת ששכנה בעיר מאז הקמתה. ברובע נמצאים המוזיאון היהודי, בתי כנסת רבים ובית הקברות היהודי העתיק.

חומת ג'ון לנון - קיר גרפיטי שהוקדש לזמר וללהקת "הביטלס" אחרי הירצחו של לנון בשנת 1980. במשך השנים הפך הקיר ליצירת מחאה נגד המשטר הקומוניסטי. כיום הוא מתפקד כיצירה משותפת לתיירים ולמקומיים, שמשתנה כל הזמן ונושאת לרוב מסרים אוניברסליים של שלום ואהבה.

מצודת פראג - מדובר באחת הטירות הגדולות בעולם, ששיכנה מלכים, קיסרים ונשיאים מאז ימי הביניים המוקדמים. היא מכילה קתדרלות גותיות, לצד מנזרים, ארמונות וגנים רבים. כדאי להגיע סביב השעה 12:00 בצהריים, אז מתבצעים במקום חילופי משמרות בליווי תזמורת.

אטרקציה מיוחדת לילדים:
גבעת פטרין - כדי לנשום אוויר, ארזו סל פיקניק ועלו על הגבעה - אתר נופש למקומיים ולתיירים גם יחד, המכיל מדשאות ענק, מבוכי מראות, עצי פרי שניתן לקטוף מהם ולאכול, ואף גרסה מוקטנת של האייפל הצרפתי.

למידע נוסף באתר UP: טיסות לפראג

ניו יורק

קו הרקיע של מנהטן, ניו יורק. ShutterStock
התפוח הגדול. ניו יורק/ShutterStock

מה כיף בה: ניו יורק כונתה לא פעם "העיר הנפלאה בעולם" בזכות הרב-תרבותיות, האוכל האקלקטי, האתרים התיירותיים ומוסדות התרבות החשובים שבה. לתפוח הגדול יש הרבה להציע למשפחות בחופשה, בעיקר לאלה המחפשות נופש מגוון, בלתי נשכח וגדול מהחיים.

שלושה אתרים שחובה לראות:

סנטרל פארק - הפארק העצום במרכז מנהטן הוא האטרקציה האולטימטיבית ליום סתווי. חוץ ממדשאות אינסופיות תמצאו בפארק גם אגמים מלאכותיים, מגרשי ספורט, גני שעשועים ואווירה כללית של קומדיה רומנטית אמריקאית.

הספרייה הציבורית - בבניין המרכזי של הספרייה בשדרה החמישית יש 53 מיליון ספרים, ובהם גם כמה מהספרים החשובים שהודפסו בהיסטוריה. סיור באולמות הקריאה ובאגפים השונים של המבנה המרשים הזה יהווה פעילות מושלמת ליום גשום בעיר הגדולה.

מוזיאון המטרופוליטן - ה"מט" הניו יורקי הוא הרבה יותר מעוד מוזיאון לאמנות. במבנה המפואר שלו שוכנות לא פחות משני מיליון יצירות, בהן גם יצירות המופת של ואן גוך וגויה, וגם יצירות ששרדו מהעת העתיקה ביוון ובמצרים. מדובר בביקור חובה לשוחרי אמנות.

אטרקציה מיוחדת לילדים:
מוזיאון הילדים במנהטן - המוזיאון המרשים שממוקם בלב העיר מציע לילדים שלל תערוכות מתחלפות, שיעורים וסדנאות בתחומים שונים. בהיותו מיועד לקטנטנים, הוא כולל חוויות אינטראקטיביות וספורטיביות רבות, ובאזורים החיצוניים שלו מציע גם מזרקות מיוחדות.

למידע נוסף באתר אל על: טיסות לניו יורק

מדריד

מדריד. ShutterStock
מרכז תרבות ואמנות. מדריד/ShutterStock

מה כיף בה: בשונה מברצלונה החמימה והתזזיתית, מדריד היא העיר הנכונה לתיירים שמחפשים חוויה קלאסית עשירה בספרד. העיר היפהפייה שגודלה פי שישה מהבירה הקטלונית, נודעת בזכות היותה מרכז תרבותי ואמנותי, אך לא מחסירה מהמבקרים בה גם ברים שוקקים ואוכל מסורתי.

שלושה אתרים שחובה לראות:
הארמון המלכותי - מקום מגוריהם הרשמי של משפחת המלוכה בספרד מהווה כיום בעיקר בית לאירועים ולחגיגות לאומיות. כדי להתרשם מהיופי והפאר לא חייבים להיכנס פנימה, אך אם תעשו זאת תוכלו לסייר בין 50 החדרים הפתוחים לציבור הרחב, המכילים רהיטים מיוחדים, חפצי אמנות ושאר מנעמי מלכות.

שוק הפשפשים - שוק "רסטרו דה מדריד" הוא הגדול וההומה בעיר, ולא בכדי. חוץ ממאות דוכנים שבהם שפע של מוצרים מפתיעים, השוק מציע גם מסעדות טאפאס ובירות ואפילו מופעי רחוב. השוק פתוח בימי ראשון.

מוזיאון הפראדו - המוזיאון החשוב ביותר במדריד. בין אלפי המיצגים, הציורים והפסלים תוכלו לראות בו מקרוב את יצירותיהם של ורמיר, אל גרקו, ואן דייק וגויה.

אטרקציה מיוחדת לילדים:
פארק בואן רטירו - בין 15 אלף העצים בפארק, ששמו בעברית "מנוחה נעימה", מתחבאות אטרקציות רבות: פעילויות ספורט, שיט באגם, ארמון הקריסטל וארמון ולסקז, גני פסלים, הר מלאכותי ומזרקת הגלפגוס - שהיא יעד תיירותי יפהפה בפני עצמו. לא תרצו לפספס.

למידע נוסף באתר אל על: טיסות למדריד

מתי כדאי לטוס?

חופשה משפחתית היא לרוב הוצאה משמעותית עבור מרבית משקי הבית בישראל, וכדאי לקחת בחשבון שככל שתתכננו יותר זמן מראש, תתגמשו בתאריכים ותתרחקו מתקופות הביקוש הגבוה (קיץ וחגים) – כך יתאפשר לכם חיסכון משמעותי בהוצאה.

בדקו מחירים לחודשי הסתיו:

וואלה! NEWS בשיתוף אל על

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully