וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים גילו את הצפון: גידול של 655% בטסים מחיפה ואליה

13.8.2017 / 9:55

יותר מ-20 אלף איש עברו בשדה התעופה הבינלאומי בחיפה עד כה השנה (ב-2016 עברו 12 אלף סה"כ), בעיקר בטיסות לאזור הים התיכון, כשרק ביולי האחרון נרשם גידול של 325% בכמות הנוסעים. ומה צפוי בעתיד בשדה הצפוני של ישראל?

נמל התעופה בחיפה. Oyoyoy, ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
גידול של מאות אחוזים בטיסות מהשדה הצפוני. שדה התעופה בחיפה/מערכת וואלה! NEWS, Oyoyoy, ויקיפדיה

הישראלים לא מפסיקים לטוס, גם מחיפה: מתחילת השנה גדלה תנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות מנמל התעופה בחיפה ב-655%, כך לפי נתונים שפירסמה היום (א') רשות שדות התעופה, ומדובר בנתון של מעל 20 אלף איש ב-1,298 תנועות מטוסים.

רק בחודש יולי נרשם גידול דרמטי של 325% במספר הנוסעים בשדה הבינלאומי של חיפה, לעומת יולי שנה שעברה. 299 טיסות בינלאומיות עברו במהלך החודש הקודם מנמל התעופה ליעדים ביוון וקפריסין, כמו אתונה, לרנקה, רודוס, קוס, ופאפוס.

הגידול, אליבא דרשות שדות התעופה, מוסבר לפי הסכם "השמיים הפתוחים" שהעלה את תנועת הנוסעים בטיסות הבינלאומיות בכל הארץ, ובכלל גם מנמל התעופה הבינלאומי בחיפה.

נמל התעופה בחיפה משמש לטיסות פנים ארציות ולטיסות בינלאומיות ליעדים קרובים למדינות אגן הים התיכון. המסלול בשדה באורך של כ-1,300 מ"ר. על פי החלטת שר התחבורה ישראל כ"ץ, יוארך המסלול לכ-1,600 מ"ר ויאפשר למטוסים בקיבולת של עד 120 נוסעים לטוס ליעדים קרובים באירופה.

מסלול ההמראה בשדה התעופה בחיפה. Oyoyoy, ויקיפדיה, מערכת וואלה! NEWS
אמור להתארך. מסלול ההמראה בחיפה, מהאוויר/מערכת וואלה! NEWS, Oyoyoy, ויקיפדיה
שדה תעופה חיפה מטוס Tus Airways. Tus Airways, מערכת וואלה! NEWS
הטיסות בעיקר לאגן הים התיכון. מטוס של חברת TUS בשדה הצפוני/מערכת וואלה! NEWS, Tus Airways

בשנה שעברה עברו 12 אלף איש בשדה בחיפה

בהמשך לגידול בתנועת הנוסעים בטיסות בינלאומיות, אמורה לפעול חנות דיוטי-פרי בחיפה, כפי שהצהיר שרהתחבורה ישראל כ"ץ בחודש מרץ השנה, שבה ימכרו מוצרי קוסמטיקה ובשמים, משקאות חריפים, סיגריות ועוד.

בשנת 2016 עמד מספר הנוסעים בטיסות בינלאומיות בחיפה על מעל 12 אלף איש, כשחברת התעופה הקפריסאית "TUS" הגבירה את תדירות הטיסות מחיפה.

השר ישראל כ"ץ, אמר: "הוזלת מחירי הטיסות מאפשרת היום את הגידול המשמעותי בתעופה בשנה האחרונה, ועל פי הגידול בחיפה ניכר כי תושבי הצפון אכן מעדיפים לטוס מהנמל הצפוני. התכנית לתשתית הלאומית לשדה התעופה בחיפה (תת"ל 80) מקודמת בימים אלו, ובמסגרתה יוארך המסלול הקיים בכ-300 מטרים. תכנית הארכת המסלול בחיפה מתואמת עם חברת נמלי ישראל המקדמת במקביל את הנמל הימי באופן בו נמל התעופה והנמל הימי יוכלו לחיות בצוותא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully