וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 המדינות הכי קטנות שמעולם לא שמעתם עליהן

11.8.2017 / 8:17

היכן יכול כל אחד להיות רוזן או דוכס, באיזו מדינה יש רק סופרמרקט אחד, למי יש צבא של 3 חיילים בלבד ובאיזו מדינת אי תקבלו אזרחות אם רק תשקיעו בתעשיית הסוכר? הנה 10 ישויות מדיניות שלא ידעתם שקיימות בעולם

כ-200 מדינות יש בעולם כולו, ויש סיכוי שעל רובן שמעתם. עם זאת, מסתבר שיש על פני הגלובוס כמה מדינות או ישויות מדיניות שכלל לא ידעתם על קיומן. הן זעירות, וחלקן מאכלסות רק כמה משפחות בלבד. כמעט כמו "מדינת אכזיב", שעליה הכריז אלי אביבי בשנת 1952...

עוד על מדינות בעולם:
דירוג המדינות שבהן הכי יודעים לדבר אנגלית. ומה בישראל?
סטריאוטיפ עולמי: במה כל מדינה בעולם הכי טובה. וישראל?


אתר Brightside מביא אל קדמת הבמה את 10 המדינות הקטנות בעולם. קבלו אותן.

הפלא של פלאו

פלאו (Palau) היא מדינת איים באוקיינוס השקט שבה כ-300 איים בגדלים שונים. זהו אחד המקומות המדהימים בעולם: יערות הגשם כאן גדושים במיני צמחים ובעלי כנף ייחודיים, ובשטחה הימי מתגוררים עשרות מיני כרישים. אחד מפלאי הטבע במדינה הוא אגם שבו למעלה מ-2 מיליון מדוזות. אך אין מה לדאוג, מאחר שרובן כלל אינן צורבות.
שטח: 450 קמ"ר. אוכלוסייה: 21,347 תושבים.

ניואה: סופרמרקט אחד בלבד

ניואה (Niue) היא מדינת אי בדרום האוקיינוס השקט, ולמרות הנופים המרהיבים שיש בה, מספר התיירים מועט למדי. מסיבה זו, המדינה נסמכת רבות על סיוע כלכלי ממדינות אחרות, בעיקר מניו זילנד. למרות שעיר הבירה מאכלסת בסך הכל 600 איש, יש כאן נמל תעופה ואפילו סופרמרקט - היחיד במדינה כולה. אגב, פירוש שמה של המדינה הוא "ראו את עצי הקוקוס".
שטח: 261 קמ"ר. אוכלוסייה: 1,190 תושבים.

סנט קיטס ונוויס: גם אתם יכולים לקבל אזרחות

המדינה כוללת שני איים: סנט קיטס ונוויס (Saint Kitts and Nevis). אחד מענפי הכלכלה העיקריים כאן, בים הקריבי, הוא האפשרות של כל אדם בעולם להשקיע בתעשיית הסוכר המקומית לפחות 250,000 דולרים, ובכך להפוך לאזרח. לא אוהבים סוכר? תוכלו גם להפוך לאזרחים באמצעות השקעה בנכסים באי, בשווי של לפחות 400,000 דולרים.
שטח: 261 קמ"ר. אוכלוסייה: 52,329 תושבים.

נסיכות של נהר האט: חווה אוסטרלית עם דרכון

הנסיכות של נהר האט (The Principality of Hutt River) שבמערב אוסטרליה היא מה שמכונה "מיקרו-מדינה". היא הוקמה על ידי לאונרד קאסלי, שהכריז יום אחד כי חוותו היא בעצם מדינה עצמאית. למרות שהיא אינה מוכרת ככזו על ידי הרשויות, יש לה מטבע משלה, בולי דואר ואפילו דרכונים שהיא מנפיקה לתושביה.
שטח: 75 קמ"ר. אוכלוסייה: 30 תושבים.

טובאלו: סיומת אינטרנט למכירה

טובאלו (Tuvalu) היא מדינת אי באוקיינוס השקט, ואחת המדינות העניות בעולם. מצבה הכלכלי כה חמור, עד שהיא מאפשרת ליזמים ברחבי העולם לעשות שימוש בסיומת האינטרנט הפופולרית שהוקצתה לה: TV - מה שמניב לה סכומים נאים מדי שנה. המדינה מאכלסת 9 איים, שרובם בסכנת הצפה בשל גובהם הצנוע מעל פני הים.
שטח: 26 קמ"ר. אוכלוסייה: 10,959 תושבים.

נאורו: מדינה קטנה, אנשים שמנים

נאורו (Nauru) היא מדינת אי במיקרונזיה, הקטנה מסוגה בעולם כולו. אין לה עיר בירה, אין לה תחבורה ציבורית רשמית ואורך כבישיה הכולל עומד על 40 קילומטרים בלבד. אגב, מספר התושבים כאן שמוגדרים "בעלי משקל יתר חולני" עומד על למעלה מ-70 אחוזים.
שטח: 21 קמ"ר. אוכלוסייה: 9,591 תושבים.

נסיכות סבורגה: צבא של 3 אנשים

במחוז ליגורה שבאיטליה קיימת מיקרו-מדינה העונה לשם נסיכות סבורגה (Seborga), הנשלטת על ידי מי הנסיך מרצ'לו הראשון. מדובר בכפר המצוי לא הרחק מהגבול עם צרפת, ולו אפילו צבא קטן של 3 בני אדם: שר ההגנה ושני שומרי גבול.
שטח: כ-5 קמ"ר. אוכלוסייה: 312 תושבים.

מלוסיה: 7 תושבים ותוכנית חלל

בלב מדינת נבאדה שבארצות הברית חבויה הרפובליקה של מלוסיה (The Republic of Molossia), שהוקמה על ידי קווין באו לפני 40 שנה. הרפובליקה כוללת את מר באו עצמו, בני משפחתו הקרובה, 3 כלבים, חתול אחד וארנב אחד. למלוסיה יש המנון, סמל מדינה ודגל והיא מנפיקה דרכונים לתושביה. בחוקת המדינה אף מוגדר עונש מוות המוטל על פשעים חמורים. לאחרונה אף השיקה המדינה תוכנית חלל משלה (מה שזה לא אומר...)
שטח: 0.055 קמ"ר. אוכלוסייה: 7 תושבים.

המסדר הסובירני הצבאי של מלטה (וזה עוד השם המקוצר)

המסדר הסובירני הצבאי של מלטה (Sovereign Military Order of Malta
) או בשמו המלא: "מסדר ההוספיטלרים הסובירני הצבאי של הקדוש ג'ון של ירושלים, רודוס ומלטה)", שוכן ברומא, רק שהוא הרבה פחות מוכר מהוותיקן. למדינה יש מטבע משלה, בולים, אתר אינטרנט, מספרי רישוי לרכב ודרכונים. לתושביה אפילו מתאפשרת כניסה נטולת ויזה לכמה ממדינות העולם. השפה הרשמית כאן, באופן לא מפתיע, היא הלטינית.
שטח: 0.012 קמ"ר. אוכלוסייה: 13,500 תושבים.

נסיכות סילנד: רוזנים ודוכסים בלב ים

נסיכות סילנד (The Principality of Sealand) אינה מוכרת על ידי אף גוף מדיני בעולם. היא שוכנת על מגדל בלב ים, ששימש בעבר כחלק מנמל ימי, לא הרחק מחופי בריטניה. היא נשלטת על ידי נסיך, כאשר שאר התושבים יכולים לרכוש לעצמם תואר של רוזן, ברון או אפילו דוכס. הכל עניין של תשלום כמה מאות ליש"ט.
שטח: 0.004 קמ"ר. אוכלוסייה: 27 תושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully