וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעלומת אנטארקטיקה: מפה בת 500 שנה משגעת חוקרים ברחבי בעולם

24.7.2017 / 0:03

מפה שהתגלתה ב-1513 מציגה תמונה מדויקת של העולם, למעט עניין אחד: יבשת אנטארקטיקה מוצגת ללא קרח, בניגוד לכל ההוכחות. המפה הציתה תאוריות קונספירציה, ואפילו הנאצים בקלחת

אנטארקטיקה - שנה על הקרח/Antarctica- A Year on Ice Teaser Trailer

בסרטון - אנטארקטיקה כפי שהיא נראית כיום

אנטארקטיקה, היבשת החמישית בגודלה בעולם, לא מאוכלסת כלל בשל הקרח הרב המכסה את כל שטחה. על פי כל העדויות וההוכחות הגיאולוגיות הידועות, אנטארקטיקה מכוסה בקרח כבר מיליוני שנים, אך לפי ה"דיילי סטאר", מפה בת 500 שנה מציגה מציאות אחרת ומשגעת חוקרים ברחבי העולם.

המפה, שנכתבה ב-1513 על ידי האדמירל והקרטוגרף הטורקי פירי רייס, צוירה על עור של צבי והתגלתה בשלמותה בספריה של ארמון טופקאי בטורקיה, ב-1929. מעיון בה מסתבר שפירי צייר בה בצורה מדויקת מאד אזורים רבים, כולל האזורים של חופי מערב אירופה, צפון אפריקה וחופי ברזיל. במהלך השנים נקשרו במפה הקטנה הזו שלל תיאוריות ורעיונות מוזרים ומסתוריים. המסתורין הגדול במפת העולם של רייס הוא שלא ברור כיצד ידע הקרטוגרף התורכי עובדות שאיש בתקופתו לא ידע. לא מובן מהיכן שאב נתונים מדויקים על אזורים שונים בעולם, שהוצגו במפה המסתורית. מרבית הנתונים הללו עתידים היו להתגלות רק מאות שנים לאחר שרטוטה.

הנה סיפורה של מפת פירי רייס

החוקרים שניתחו את המפה הגיעו למסקנה שהיא מציגה תמונה מדויקת של העולם, חוץ מעניין אחד לא כל כך פעוט - גוסטב דייסמן, התיאולוג הגרמני שגילה את המפה, נדהם לראות שהיא מציגה את יבשת אנטארקטיקה ללא קרח כלל.

המפה המדהימה הציתה מספר תיאוריות קונספירציה, בניסיון להסביר מה קרה באנטארקטיקה. על פי התיאוריות הללו, יש מתחת לפני היבשת מספר מוקדים שהיה ניתן לאכלס בהם בני אדם. גם מסע שערכה משלחת של חיל הים האמריקאי, בהובלתו של דיוויד אי. בונגר, שחקרה את האיזור, תומכת בהשערה. המשלחת גילתה ביבשת הקפואה נווה מדבר שנקרא מאז "בונגר היל" (על שמו של המפקד) - ובו שלוליות ואגמים שהפשירו.

האם יש אזורים חמים באנטארקטיקה?

המפה אף תומכת בטענות שהשמיע בעבר פרופסור צ'ארלס הפלויד מאוניברסיטת "קין סטייט" בארצות הברית, לפיהן אנטארקטיקה הייתה איזור מיושב לפני כ-11 אלף שנה. במאי האחרון, מבנים ענקיים ומסתוריים התגלו כ-800 מטר מתחת ליבשת אנטארטיקה, ותרמו לתיאוריות הקונספירציה שטוענות כי באיזור שכנה בעבר העיר העבודה אטלנטיס. על פי תיאוריות פרועות נוספות, הנאצים בנו בסיס תת קרקעי מתחת לאנטארקטיקהה במהלך מלחמת העולם השנייה.

מפה ישנה של אנטארקטיקה. טוויטר, צילום מסך
מפת פירי/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully