וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי המוות: גן העדן הטרופי שקוטל תיירים

26.7.2017 / 9:07

אל האי התאילנדי הזה אסור לכם להתקרב: בשלוש השנים האחרונות מתו בנסיבות מסתוריות לא פחות מ-7 תיירים באי קו טאו. טביעה מסתורית בריכה במלון, רצח ואונס של זוג בריטים ואיומים של המאפיה המקומית הפכו אותו ל"אי המוות", כפי שהוא מכונה בעיתונות

האי קו טאו בדרום תאילנד. ShutterStock
בשלוש השנים האחרונות, 7 תיירים נעלמו או מצאו בו את מותם. קו טאו, תאילנד/ShutterStock

במבט ראשון, נראה האי התאילנדי קו טאו (Koh Tao) כמו גן עדן טרופי, עם חופים לבנים, מי טורקיז ויערות עבותים. אך לאי הזה יש סוד אפל במיוחד.

הדיילי סטאר מדווח כי בשלוש השנים האחרונות, 7 תיירים נעלמו בו או מצאו בו את מותם בנסיבות מסתוריות. לכן, אין זה מפליא לגלות כי העיתונות המקומית הצמידה לו את הכינוי "אי המוות", ורבים אף סבורים כי יש להזהיר תיירים לקראת הביקור בו.

מקרה המוות האחרון שהתרחש באי, השוכן כ-45 ק"מ מצפון לאי הפופולרי קו סמוי, התרחש בחודש אפריל השנה. אליס דלמאנג', תיירת צעירה מבלגיה, הגיעה לקו טאו לאחר טיול חובק עולם שנמשך 18 חודשים. אליס רכשה כרטיס טיסה מהאי לבנגקוק עם עצירה בעיר התאילנדית צ'ומפון (Chumphon). המזוודה של אליס אכן הגיעה ליעדה, אך אליס עצמה כלל לא היתה על הטיסה. רק לאחר מספר ימים, נמצאה גופתה על סלע, ועליה סימני טריפה של חיות בר. סטיבן דרייל, השייך לצוות חילוץ מקומי, סיפר לעיתון מקומי כי המשטרה חושדת כי מדובר בהתאבדות.

במקרה קודם, שאירע אף הוא השנה, נעלמה באי ולנטינה נובוזנובה, תיירת בת 23 מרוסיה. היא הגיעה לקו טאו ב-15 בפברואר, ומאז נעלמו עקבותיה. ימים ספורים לאחר היעלמותה, בדקו אנשי צוות המלון שלה את חדרה. הם מצאו בו את הטלפון הנייד שלה, את דרכונה ואת מצלמתה. במשך כשבועיים חיפשו אחריה ברחבי האי - אך ללא הועיל.

מי "מעלים" את התיירים?

איאן יארווד, עורך דין מאוסטרליה, אומר כי יש להזהיר את התיירים מפני המאפיה המקומית השולטת באי, הנוטה "להעלים" מקומיים המסתכסכים עמה. "המאפיה כאן היא לא מהסוג שעושה שימוש בנשק. מדובר בצאצאים של כנופיות שהיו פה מדורי-דורות, הרבה לפני הקמת המשטרה באי", אומר אחד מתושבי קו טאו.

מקרה המוות הראשון שתפס את תשומת ליבה של התקשורת העולמית, אירע בשנת 2014. זוג תרמילאים בריטים, האנה ווית'רידג' ודיוויד מילר, נרצחו על חוף הים. החוקרים גילו כי האנה נאנסה לפני שנרצחה. חבר משותף של השניים, שון מק'אנה, הגיע בטיסה אל האי מיד לאחר מותם, ושם זכה לקבל איומים על חייו מצד נציגי המאפיה המקומית. "המאפיה מנסה לרצוח אותי", הוא כתב בדף הפייסבוק שלו. "אנא עזרו לי".
מאוחר יותר, סיפר לכתב ה"טלגרף" כי חברי הכנופיה אמרו לו: "אתה זה שהרגת אותם. דמם על ידייך. אנו יודעים שזה אתה, והלילה אתה תתלה את עצמך. הלילה תמות". פחות משבועיים לאחר מקרה זה, התגלתה גופה נוספת ליד זירת הרצח של הזוג הבריטי. לוק מילר, תרמילאי בריטי, נמצא בקרקעיתה של בריכת השחייה באחד מבתי המלון. בעוד שחוקר מקרי המוות המקומי קבע כי מדובר בתאונת טביעה, חבריו ובני משפחתו טוענים כי מותו של התייר בן ה-24 אפוף בנסיבות מחשידות.

מיד עם מותו, כתבה מכרה של לוק בדף הפייסבוק שלה: "חברינו נרצח בקו טאו ב-8 בינואר. הוא הוכה וגופתו הושלכה לבריכת השחייה של מלון סאנסט. אני יודעת שהפוסט הזה יימחק, אך אם מישהו רואה זאת, ושוקל להגיע לקו טאו – אנא שקלו זאת מחדש". כך או אחרת, בניתוח שלאחר המוות, נקבע כי לוק אכן מת כתוצאה בחבטות בראשו, ורק לאחר מכן הושלך לבריכה.

עוד באותו נושא

פלאוואן, הפיליפינים: נבחר האי היפה ביותר בעולם ל-2016

לכתבה המלאה

המתאבד שידיו אזוקות

בשנת 2015, נמצאה גופתו של התייר הצרפתי דימיטרי פובס בן ה-29, מחוץ לחדר בית המלון שלו. גם במקרה זה, המשטרה קבע הכי מדובר בהתאבדות. עם זאת, זמן קצר לאחר מכן הופצה ברשתות החברתיות תמונת גופתו, בעוד ידיו אזוקות מאחורי גבו.

התייר הבריטי ניק פירסון בן ה-25 היה אף הוא קורבן של האי קו טאו. גופתו נמצאה בים, והמשטרה באי קבעה כי מדובר במקרה טביעה. עם זאת, חשדם של הוריו התעורר כאשר התגלה חתך עמוק בראשו. "הוא לעולם לא היה מסכים לשחות בים מרצונו החופשי" סיפרה אמו, טרייסי פירסון. "הוא לא נראה כמו מי ששהה במים במשך שעות. על פניו נמצאו כתמי דם יבשים".

"קו טאו יכול להיות גן עדן, אף הוא עלול להפוך למקום מאוד מסוכן עבור תיירים חסרי זהירות. יש להזהיר תיירים לפני בואם אל האי, כדי שלא יהיו שאננים", מסכם עורך הדין האוסטרלי איאן יארווד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully