וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בפעם ה-2 ברציפות: זה האי שנבחר ליפה ביותר בעולם

18.7.2017 / 7:03

לא חסרים מתמודדים על התואר הנכסף "האי היפה בעולם", אבל נדמה שלפלאוואן בפיליפינים יש קצת יותר מאחרים. אז מה הופך אותו שוב ושוב לאי הטוב בעולם ברשימות אתרי התיירות הכי נחשבים? הצצה (אמיתית) לפרדייז

Pema Chinyam, youtube

בווידאו: מבט חווייתי על האי פלאוואן

הוא נבחר לאי היפה בעולם בעבר, אבל השנה זו הפעם השנייה ברציפות (!) שפלאוואן קוטף את התואר הנכסף של מגזין התיירות הנחשב Travel & Leisure. אז מה יש בו, בארכיפלג שמכיל 1,800 איים קטנטנים, שנחשב על-ידי גולשי המגזין להכי טוב בעולם?


עוד מקומות שאתם חייבים להכיר בוואלה! תיירות:
נבחרו החופים הטובים בעולם ל-2017
מהכי יפה ועד הכי משפחתי: 19 האיים היווניים הטובים ביותר
תרשמו לעצמכם: אלו 10 היעדים הכי זולים בעולם לחופשה


פלאוואן, שנבחר גם ב-2014 לאי הטוב בעולם על יד מגזין התיירות Conde Nast Traveler's, הוא בעצם פרובינציה השוכנת במחוז מימרופה שבדרום הפיליפינים על שטח של
14,649.73 קמ"ר, צפונית למלזיה. האי נמצא דרומית לים סין הדרומי וצפונית לים סולו. עיר הבירה של הפרובינציה, שהוגדרה כשמורה ביוספרית על ידי אונסק"ו, היא פוארטו פרינססה (Puerto Princesa), ואוכלוסיית האי כ-900 אלף איש.

פלאוואן הוא אי עם מים צלולים בצבע ירוק-טורקיז, המוקף צוקי ענק שיוצאים מתוך צמחייה ירוקה וסבוכה ומערות מסלע גיר, שהופכים אותו לפיסת גן עדן רומנטית ונדירה. אבל דווקא הנהר התת-קרקעי של פוארטו פרינססה, הזורם לאורך 8 ק"מ ונחשב לאתר מורשת עולם של אונסק"ו, מבחין את הארכיפלג הזה מכל השאר.

פלאוואן עשה לעצמו שם לראשונה, כש"הופיע" בסרט "זהות גנובה" בסדרת הסרטים של ג'ייסון בורן בכיכובו של מאט דיימון. מאז הוא משובץ לא פעם ברשימות האיים היפים בעולם והפך לפופולרי בין מטיילים וזוגות שמחפשים מקום חלומי להעביר בו את ירח הדבש שלהם.

חוף אל נידו, למשל, הוא המפורסם ביותר באי ושוכן כ-420 ק"מ דרום-מערבית ממנילה, בירת הפיליפינים, ו-238 ק"מ צפון-מזרחית מפוארטה פרינססה. הוא ידוע בחופים הלבנים שלו התוחמים את הים הטורקיז שבו שוניות אלמוגים נהדרות לצלילה.

גם אלירן אל חי, בן 29, חשב כך והגיע אליו לפני כמה שנים לחיות בו ופתח עסק לטיולי קיאקים שקופים, מסעדה שמקבלת כבוד ב"טריפאדווייזר" וגם צימר.

פלאוואן אינו האי הפיליפיני היחידי שנכנס לעשרת הגדולים השנה של Travel & Leisure. גם האי בורקאי המוכר דורג במקום גבוה ברשימה (3), ובסך הכל שלושה איים בעשירייה הראשונה מקורם ביבשת אסיה.

בין הקטגוריות שנבחנו על ידי הגולשים בעת דירוגם את האיים הטובים בעולם, נמנים פעילויות באי, נופים, אטרקציות בטבע, אוכל, חופים, ידידותיות של המקומיים והערכה כללית.

והנה 10 האיים היפים בעולם לפי Travel & Leisure:
1. פלאוואן (Palawan), פיליפינים
2. הילטון הד (Hilton Head), דרום קרוליינה, ארה"ב
3. בורקאי (Boracay), פיליפינים
4. איי גלפגוס, אקוודור
5. סנטוריני, יוון
6. מאווי (Maui), הוואי
7. קאואיי (Kauai), הוואי
8. איסקיה, איטליה
9. האיים הדלמטיים, קרואטיה
10. באלי, אינדונזיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully