וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבנים שנמצאו באתר פרהיסטורי חשפו סוד עתיק ומסתורי

4.7.2017 / 9:04

אחד ממעגלי האבנים האייקונים והגדולים ביותר בבריטניה חשף סוד מלפני אלפי שנים: 12 אבנים שמסודרות בריבוע. על פי האמונה הרווחת, מעגלי אבן נבנו כמקום התכנסות לטקסים

YOUTUBE

שורה של אבנים שמסודרות בריבוע נמצאו מתחת לאדמת אתר המורשת העולמי באייוובורי וזהו מעגל האבנים הגדול ביותר בעולם. התגלית כוללת 12 אבנים גדולות שרוחבן 3 מטרים ומשקלן מגיע עד 40 טון לאחת, והן מסמלות (כנראה) מיקום של בית חשוב משנת 2000 לפנה"ס. בדיילי מייל דווח שאתר אייוובורי היו במקור 100 אבנים ענקיות המסודרות במעגל שכותרו 330 מטרים. לצורך ההשוואה, האתר סטונהנג' המפורסם, שנמצא במרחק של 32 ק"מ דרומה, קטן ממנו פי ארבע.

האתר מאיים לגנוב לסטונהנג' את הפרסום והתהילה, כיוון שהוא חושף אטרקציה מרשימה וייחודית שחבויה מתחת לאדמה: שורת אבנים, שבניגוד ליתר המעגלים באזור, סודרו בצורת ריבוע - מידע שהחוקרים מעניקים לו חשיבות רבה. ד"ר מארק גילינגס, מאוניברסיטת לסטר, אמר שלריבוע יש פוטנציאל להיות אחד המבנים העתיקים ביותר באתר הפרהיסטורי. הוא אמר: "זיהינו ומיפינו שורה של אבנים פרהיסטוריות, שהוחבאו ונקברו, יחד עם מיקומן של אבנים אחרות שהושמדו. יחד גילינו מבנה מרובע ייחודי בתוך המעגל הפנימי הדרומי, שהוא כנראה אחד מהמבנים העתיקים ביותר באתר הייחודי הזה".

הדמייה של האבנים:

אבנים מסודרות בריבוע נמצאו מתחת לאדמת אייוובורי. AVEBURY, WILTSHIRE, UK, אתר רשמי
אבנים מסודרות בריבוע נמצאו מתחת לאדמת אייוובורי/אתר רשמי, AVEBURY, WILTSHIRE, UK

הוא המשיך: "כנראה שהיו הרבה אבנים כאלה מסביב לאזור באותה תקופה, וזה היה הישג הנדסי יוצא דופן לסדר אותן בצורה כזאת, דבר שדרש הרבה מאוד עבודה קשה". על פי האמונה הרווחת, מעגלי אבן נבנו כמקום התכנסות לטקסים, חלקם דתיים, אולם רבים מהם נהרסו, ככל הנראה בימי הביניים כי קישרו אותם לפגניות.

מרובע האבנים נמצא בתוך המעגל הפנימי הדרומי ביותר באתר – טבעת קטנה יותר של אבנים בתוך מעגל האבן החיצוני שהפך את אייוובורי למפורסמת. האבנים נמצאו ע"י שילוב של רדאר חודר קרקע יחד עם בדיקה נוספת שביצעו על הקרקע שמדדה זרימת חשמל דרך האדמה.

עוד באותו נושא

מדענים טוענים שפיצחו את תעלומת סטונהנג'

לכתבה המלאה

ד"ר ג'ושוע פולרד מאוניברסיטת סאות'המפטון אמר שהגילוי השלים את עבודתו של הארכיולוג אלכסנדר קיילר, שחידש את האתר. ד"ר ניק סנשל, ארכיאולוג מקרן הנאמנות הלאומית, אמר: "עבדו על התגלית הזאת כמעט 80 שנה אבל בהחלט היה שווה לחכות לה. השלמת העבודה של קיילר חשפה סוג שונה לחלוטין של מונומנט בליבו של מעגל האבנים הפרהיסטורי הגדול בעולם תוך שימוש בטכניקות שקיילר מעולם לא חלם עליהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully